Alesis Fusion 6HD aangeschaft

vaak is dat een corrupte file.
Je zou kunnen kijken of het dezelfde soundbank betreft en deze kunnen backuppen.
Ik heb altijd met de fusions eerst de boel helemaal zelf geinstalleerd en nadat alles vlekkeloos liep een backup gemaakt die je elk moment terug kunt zetten.
Het lijkt veel werk maar zeker als je hem nog niet goed kent kun je dingen veranderen en er later spijt van hebben.
Ook dus voor af en toe een vage foutmelding is het erg handig om niet drie uur te hoeven zoeken maar in 5 minuten een backup terugzetten en gaan met die banaan

Je zou kunnen kijken of het dezelfde soundbank betreft en deze kunnen backuppen.
Ik heb altijd met de fusions eerst de boel helemaal zelf geinstalleerd en nadat alles vlekkeloos liep een backup gemaakt die je elk moment terug kunt zetten.
Het lijkt veel werk maar zeker als je hem nog niet goed kent kun je dingen veranderen en er later spijt van hebben.
Ook dus voor af en toe een vage foutmelding is het erg handig om niet drie uur te hoeven zoeken maar in 5 minuten een backup terugzetten en gaan met die banaan

Ik snap er werkelijk geen ene moer van!!
Ik zie via USB de hele harde schijf... als ik een nieuwe bank wil maken met de HD8 dan krijg ik dezelfde foutmelding... ook de Hollow sun en de Klaus Schultze sounds krijg ik via de HD8 nergens te zien of te horen (via usb zie ik ze wel)

;{

Hmmm schiet mij maar in de kerstboom
Van de week kon ik op via de computer de harde schijf nog benaderen, nu niet...
Nog even verder gekeken in de HD zelf....
Bij Global--->media---->Hard drive---->info geeft ie aan:

Device: hard drive
Volume label: [not formatted]
free space: [not formatted]
total size: 74.5 GB

Eigenlijk heb ik vanaf het begin af aan al het idee dat er iets met die harddisk aan de hand is :-/

Ik zou de schijf formateren, maar doe dit op de fusion zelf en niet via windows.
Het ziet ernaar uit dat om een of de andere reden de inhoud corrupt is geraakt.

Daarna alles terugzetten van een backup.

Indien je geen backup hebt moet je alle sounds downloaden op de site van alesis en hollowsun.

De Klaus Schulze sounds en je dan wel kwijt maar misschien kan je ze opnieuw aanvragen bij alesis.de

www.vstream.be

joeri

Ik zou de schijf formateren, maar doe dit op de fusion zelf en niet via windows.

Helaas krijg ik hier bij het formateren ook een foutmelding:

(SEng) FAT object not initialized
Error Code: 0x08060003

Ook formateren gaat dus niet werken
Iemand een idee wat ik zou kunnen doen???
Terug sturen die hap??? :erm:

Heb je de laatste OS erop staan?

--> Global System
OS moet 1.24.

Indien niet downloaden op de site van alesis en proberen via een CF kaartje te upgraden. Daarna nogmaals proberen. Als het dan nog niet lukt probeer dan via windows te formateren maar niet vergeten FAT32 te selekteren (NTFS wordt niet herkend).

Joeri

vette synth

vette synth

oi oi oi

ik heb sinds kort ook een alesis fusion 6 hd
ik had hem gekocht maar moest hem de volgende werkdag al terugbrengen
lol
ik had een van de defecte voedingen ,na een uur of anderhalf sprong de zekering ofzo
maar nu een weekje of twee terug ,en ik heb er al wel wat mee gespeeld
en het is een supersynth
maar mijn bak is nog met een oude o.s
de tweede versie

nu heb ik alles gedownload de fusion new o.s. ,de hollow sun banks ,de v stream banks ,maar ik weet bij god niet hoe ik moet updaten

ik ben bang dat ik iets fout doe

ik heb nog nooit een update van een o.s. uitgevoerd en wil niet weer mijn fusion kwijt zijn

verder is hij kei kicku

ik moet mn hoofd nog wel eens buigen om te gaan begrijpen hoe de sequencer werkt ,en een synthpath maken heb ik ook nog niet gedaan
maar het is een coole synth

ik zie het als een goeju aanschaf en zeker de moeite waard

als iemand mij kan helpen met die updates en zo en hoe ik alle banks installeer dat zou te gek zijn

oi oi oi

donfifis

Als naar de volgende sites gaat, kun je alles vinden over de Fusion:

http://www.promusicproducts.com/forum/phpBB2/index.php

of

http://fusioneer.proboards102.com/

Zo update je het OS:
-Je hebt een CF-card nodig om dit te doen.
-Download versie 1.24 (laatste versie) van het OS hier:http://www.alesis.com/extras/product/fusion/Fusion_Image_v124.zip
-even unzippen. (58mb)
-Zet de .bin file op de root van je CF-card
-Zet de Fusion uit.
-Steek de CF-card achter in de Fusion
-Hou tegelijkertijd de B (letter B) en de 7 knop ingedrukt en zet de Fusion aan.
-De Fusion start en geeft een melding dat je de Fusion NIET mag uitzetten, voor de update klaar is.
-Druk de "YES" knop.
-De file op je CF-card wordt gecontroleerd en dan geinstalleerd op je Fusion.
Dit kan enkele minuten duren
-Als de update klaar is, krijg je de volgende melding: "ROM image update completed! Press OK!"
-De Fusion start opnieuw op.

-KLAAR IS KEES!!

-Om de OS-versie te controleren, ga dan naar GLOBAL->SYSTEM->INFO
Hier moet nu staan:
-Boot version 1.10 (dit kan evt. verschillen, maar is niet erg)
-OS version 1.24
-Sound ROM version 1.24

-SUCCES, en misschien zien we elkaar op één van de Fusionforums, of is het Fora??

bedankt

bedankt

oi oi oi bedankt

ik heb meteem de tutorial gekeken en ik denk dat ik het snap ,maar ik zal wanneer ik mn fusions sounds erin stop denk ik de tutorial side by side hebben lopen zodat ik niks fout kan doen.
lol
en zo maar eens eventjes mn akai 128 mb cf card met soundbank fftjes op mn pc zetten
dan probeer ik dat updaten gewoon
het klinkt alsof er niet veel mis kan gaan

maar verandert er niks van de harddisk

ach wan wakkere gast ben ik weer
lol
ik bedenk net dat ik zowieso eigenlijk een backup moet maken van mn werkjes , heb niet voor niks een exterme schijf.
lol

ok bedankt en als er iets is zal ik wel ff een berichtje achterlaten

lol

wil je de fusion in actie horen , hoe ik hem gebruik
check dan ff mn myspace

http://www.myspace.com/2facedkillah

moet nog ff een nieuwe myspace maken voor white duv productions
het nr stilletto en knuck if u buck zijn helemaal fusion

i <3 crunck

ok ik ga nu ff wakker worden en aan de slag met het updaten van mn fusion

oi oi oi

donfifis

vervelend Don als ik dat allemaal zo lees.
ik heb sindskort een 6HD staan en heb ook wel eens problemen met files die op de HD staan, die leest hij dan opeens niet meer (corupted) en andere keren (meestal) gaat het prima, dus kan er tot nu toe mee leven.

Ik hoop dat je het deze ochtend heb kunnen oplossen, die os update koste mij ook wel wat moeite om voor elkaar te krijgen.

suc6 want de Fusion is een hele mooie synth!! (tijd voor een waarderingsdraadje, maar eerst maar even eigen maken denk ik)

oi oi oi

oi oi oi

oi oi oi

thnx

heb er na vanmiddag mn studiotje een beetje vorm te hebben gegeven ,eens eventjes voor gaan zitten.
het updaten van de o.s. was zo simpel als je beschreef ,meteen goed.
toen alle soundbanks ingeladen.
lol
daar kreeg ik dus een klein probleempje.
wat had ik gedaan,terwijl ik de tutorial had gezien ,een volume folder in de volume folder gecopieerd.
ik dus nog eens stap voor stap de tutorial gevolgd en zo vond ik dus de volume map in da volume map.
even alles naar de correcte plaats gecopierd ,en voila dacht ik.
lol
nou ik mn fusion aan ,en vol verwachting klopte mn hart.
maar nee.
dus ik verder nog maar weer met de tutorial ,vertelde ze dat je alles moest verifieren.
dat eventjes gedaan ,en voila ,daar waren ze dan.

dus bedankt voor alle hulp.

en ik vindt ook dat de alesis een supersynth is, ik zou haar niet kwijt willen.
hij heeft gewoon te gekke specs ,en haar geluid is lekker.

en veel gratis sounds
lol
ik hou ook van goede presets , en met all de banken en fusions eigen banken en engine zit je gebakken

lol

voor de leuk hier een fototje van mn nieuwe studio setup

oi oi oi

donfifis

Attachments

• 14092008295.jpg
    14092008295.jpg
    93,6 KB · Bekeken: 80
Back