Alesis Fusion 6HD aangeschaft

hij is

hij is

redelijk stil, je hoort de hd wel maar een fan zit er niet in.
Een laptop maakt meer herrie vanwege het laatste.

Nou, de Alesis is gearriveerd. Eerste indruk. Bijzondfer fijn aanvoelend klavier met een mooie tegendruk erin.

De klanken. Goed tot zeer goed. Vooral de samengestelde klanken (mixes) zijn ronduit zeer goed.

Ik heb de indruk dat het zwakke punt van de Alesis (je moet toch iets noemen) de effectenbak is.

Verder: Uitstekend en al helemaal met de prijs in ogenschouw.

Ik heb nu de sampleset van Vstream gedownload (veeeeeeel dank daarvoor) en zal proberen deze in de Alesis te proppen. Geen idee hoe maar zal wel lukken.

Zelf heb ik sinds kort een HD8, tja voor 899,-- bij MusicStore, was een 'retoure', bij navraag, telefonisch want emailen kunnen ze daar blijkbaar niet...:D ...was deze binnen een dag alweer retour gekomen, geen garantieproblemen, afijn...
om op de amuzikale vraag terug te komen, de harde schijf hoor je, maar zodra je speelt merk je dat niet meer. Maar ja bij de meeste computers hoor je de hd 'aanslaan'.

Over de geluiden kan ik kort zijn, zijn oke, maar dan net.... je kan beter zelf aan de slag gaan mogelijkheden genoeg.... echt een super apparaat qua mogelijkheden.

Ook de harddiskrecording uitgeprobeerd, was niet de reden om de fusion te kopen, en dat werkt(e) eigenlijk wel heel prettig en makkelijk...

ik vind het een super workstation, maar het is echt een station, bijna niet te verplaatsen, dus niet echt iets om mee de buhne op te gaan...

Hoe je de klanken moet uploaden staat hier beschreven:

http://www.alesis.com/downloads/software/Fusion/HDVolumeInstallation.zip

Wat je vooral niet mag doen is de samples en multisamples hernoemen!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Korte omschrijving;

Je hebt een volume folder op de HD van de fusion met daaronder subdirectories programs, samples, multisamples, mixes, songs & patterns.

Onder elk van deze subdirs staan nog subdirs:

bv /Volume/Multisamples/Vstream_01
& /Volume/Samples/Vstream_01
& /Volume/Programs/Vstream_01

in elke directory is een bank.txt bestand terug te vinden met de inhoud van de directory. Als dit bestand verwijderd wordt is dit niet erg. Het wordt opnieuw aangemaakt wanneer de fusion opgestart wordt of je de check laat lopen.
Wat je dan echter wel verliest zijn de catogorieën. (bv Pads, leads).

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Als je dus klanken wil kopieëren moet je ofwel de volume folder die op de PC staat via USB kopiëren naar de interne HD van de fusion en overschrijven. Of in dit voorbeeld bovenaan de alle Vstream_01 folders onder de juiste dirs op de Fusion.

Best steeds proper ontkoppelen.
Hiermee bedoel ik: niet zomaar de kabel uittrekken maar softwarematig een 'unplug' van een device uitvoeren.(rechts onderaan in de taakbalk van windows)

Heb je de check routine uitgevoerd?

'Global' (links onderaan het LCD scherm) --> 'item' ( één van de ronde soft buttons ) -->

Dan zou je de verschillende categorieën moeten zien:

Songs
Mixes
Programs
Patterns
Multisamples
Samples

Klik op 'Mark' ( één van de ronde soft buttons ) en daarna 'Next' (Naast de jog wheel).
Voor songs zou nu een vinkje moeten staan. Met Next ga je naar 'Mixes' en kies je weer 'Mark' en zo verder tot er voor alle categorieën een vinkje staat.

Daarna:

Process & verify & Yes & OK.

That's it.

Daarna kies je program:

Je houdt de locate toets ingedrukt en klikt op bank en je scrollt naar beneden met het jog wheel.
De vstream_01 bank zou ter beschikking moeten staan.
Kies Open en scroll naar boven naar de eerste klank. Daarna kan je prev en next toetsen gebruiken.

helemaal SUPER!

Dank voor de service

en nu maar eens door de banken lopen

Zoek overigens Motif klanken;)

Ben ik weer. Gisterenavond nog even door de klanken gegaan en man man dit is echt een
G E W E L D I G apparaat!. Vette sound niet te geloven. van simpele tot hele complexe. geen probleem. Het mooie is ook dat je alle synthesis door elkaar kunt mengen waardoor je de meest iidiote geluiden te voorschijn kunt halen.

Origineel geplaatst door organportal
Hoi,
prijs € 799,- Schijtprijs gezien de mogelijkheden van het apparaat.

De prijs is inmiddels weer gezakt naar het oude niveau van € 777,-- of is dat nu de prijs van de DEMO en heb jij een hele nieuwe voor € 799,--?

Groetjes van Rudo

Ik speel ook met de gedachte hem te gaan kopen. Maar toen ik op dat onofficiele Fusion-forum keek ben ik me gaan bedenken. Wel erg veel bugs en mankementen als ik dat zo lees. De prijs is gezakt van 2300 euro naar 800 en dat geeft stof tot nadenken. Displays die stuk gaan, MIDI werkt na 20 minuten niet meer, kapotte harde schijven etc.
Goedkoop is vaak duurkoop volgens mij. Alesis heeft geen servicestations (ook niet in de VS zelf) en alles komt ongetest uit Taiwan of Mexico. Garantietermijn van Alesis van een jaartje (in Duitsland geven ze er drie) en ik weet het niet meer dus.
Mensen met slechte ervaringen hier?

Mijn ervaring is dat het apparaat al uren achter elkaar heeft aangestaan zonder enig probleem. De geluidskwaliteit fantastisch is en inderdaad lange garantie. Welke zekerheid wil je nog meer.

Origineel geplaatst door Rianne_SynthiA
Ik speel ook met de gedachte hem te gaan kopen. Maar toen ik op dat onofficiele Fusion-forum keek ben ik me gaan bedenken. Wel erg veel bugs en mankementen als ik dat zo lees. De prijs is gezakt van 2300 euro naar 800 en dat geeft stof tot nadenken. Displays die stuk gaan, MIDI werkt na 20 minuten niet meer, kapotte harde schijven etc.
Goedkoop is vaak duurkoop volgens mij. Alesis heeft geen servicestations (ook niet in de VS zelf) en alles komt ongetest uit Taiwan of Mexico. Garantietermijn van Alesis van een jaartje (in Duitsland geven ze er drie) en ik weet het niet meer dus.
Mensen met slechte ervaringen hier?

Wat ik lees op fusionzone is dat het vooral de oudere toestellen zijn die bugs hebben.....

groetjes vab Rudo

Origineel geplaatst door picaja
Ik heb de HD6 nu een 2 tal maanden in mijn bezit.

De Fusion HD6 wordt door mij niet gebruikt als workstation-sampler-sequencer want sequencen doe ik op de FantomX7 en

Hai... heb je je wel eesn verdiept in de sequencer... ik las laatst dat ie echt waardeloos is.... is voor mij toch wel belangrijk aangezien het voorlopig mijn enige instrument is.... ik ga hem waarschijnlijk wel aan de compuetr hangen, maar weet nog niet zeker!

Dus kun jij of anders iemand anders mij vertellen hoe de sequencer functioneert? Is er mee te werken? Ik zal hem niet als pattern sequencer gebruiken, maar echt als 16 tracks sequencer!

Groetjes van Rudo

De sequencer in in zoverre bruikbaar dat je er mee kunt opnemen, maar qua editing zou ik er maar niet aan beginnen.
Ik neem gewoon alles op in cubase of een ander midi-programma (ga Tracktion 3 van Mackie aanschaffen) en exporteer dit dan naar midi-file.
Deze lees ik dan weer in in de Fusion.

Ik heb het geprobeert, maar ik ben er maar gauw mee opgehouden. De sequencer is niet erg gebruikersvriendelijk.

Laat je hierdoor niet ontmoedigen, want de Fusion is verder een steengoeie Synth.

Ben bijna klaar met de 2de vstream soundset.
+/- 80 nieuwe Multisamples, allemaal zelf gesampled en 'geloopt' met Seamless Looper.

Heb een snel een amateurs demo opgenomen, snel wat akkoorden en 'tunes' zo heb je een idee.

http://www.picaja.be/mp3/fusion/vs2demo.mp3

Ik doe er eentje weg

Ik doe er eentje weg

een 8HD om precies te zijn omdat de band stopt en ik nu geen backup meer nodig heb. Hij staat hier op MP, ik wil evt. ook wel ruilen:okdan:

Ik heb afgelopen zaterdag de mijne opgehaald. Ondanks dat Mtec Music geen pand heeft wilde ze wel ergens met me afspreken zodat ik hem op kon halen. Op deze manier had ik hem toch een paar dagen eerder...... geweldige service bij Mtec!

Eerste indruk in één woord: Wauw!

Ik ben al begonnen met het opnemen van een oud nummer, en ik moet zeggen, is even wennen. Editting mogelijkheden zijn wat minder uitgebreid dan ik gewend was (met name step editting is wat omslachtig), maar het is wel te doen.

Ik zou later eventueel ook nog een sequence programma aan kunnen schaffen en dat is het sequencen wellicht een stuk simpeler (heeft iemand hier een idee over?)

Maar goed, ik ben er erg tevreden over!

Groetjes van Rudo

Heb je de check routine uitgevoerd?
'Global' (links onderaan het LCD scherm) --> 'item' ( één van de ronde soft buttons ) -->
Dan zou je de verschillende categorieën moeten zien:

Hmmm volgens mij iemand die er verstand van heeft...
Ik heb de HD8 Klaus schultze nog niet zo heel lang in huis.. het viel me op dat de eerste keer dat ik ´m door aan het spitten was ik bij bepaalde sounds een error kreeg en wel de volgende:

Error
(SEng) Device command aborted
Error code (0x08040013)

Iemand enig idee wat hier aan de hand is????? ;{
Alvast dank..

Back