simmons sds7 geheugen batterij

ElektracidZ

Ouwe rot
Ik heb van de week een simmons sds7 gekocht en wil 'm graag testen, maar waarschijnlijk
is de geheugen batterij leeg, want ik kan geen geluiden/kits laden/bewerken (lichtjes van de modules branden wel).

Vandaar dat ik 'm even heb opengeschroefd en de batterij eruit heb gehaald, maar het is mij niet helemaal duidelijk of het nou om 1 gaat of 2 batterijen gaat (1 batterij op een soort van schoentje of 1 kleine op een grotere batterij). Op het net is er geen info te vinden, behalve dat het een 3.6 volt batterij zou zijn (zie ik niet op de printplaat of de batterij staan).
Bij de plaatselijke electronicaboer konden ze me ook niks vertellen :)

Wie kan me meer vertellen over de sds7 batterij?

Hier een plaatje van de batterij in kwestie.

Attachments

• batterij.jpg
    batterij.jpg
    24 KB · Bekeken: 96
Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat er een oplaadbare NiCad accu in de SDS-7 ging.

Het hoeft niet per se aan de batterij te liggen dat je SDS-7 niet werkt. Zet ook even de kaarten goed in hun slots. Dat wil ook nog wel eens helpen.

Dank je voor je antwoord Boemtsjak (boemboemtsjak).

het lijkt er op dat het een nicad accu is inderdaad.
Dat van die kaarten. Ik heb deze gekocht van iemand uit Engeland en ik denk dat
de 3 tomkaarten tijdens het vervoer wat zijn losgetrild (lichtten eerst niet op), maar
die zitten nu weer op zijn plek (alle lichtjes branden van de kaarten). Aardig gepiel trouwens met die kleine zwarte plastic freubeltjes :)

Maar ik kan nog steeds geen geluiden laden of bewerken, dus ik neem aan (en hoop!) dat het om een lege batterij gaat. Morgen maar even om een batterij.

Je weet toevallig ook niet wat voor nicd batterij het zou moeten zijn (volt en Mah)?

Nou dat is opgelost.
Ik heb er de oude batterij in zijn geheel verwijdert en er een batterijhoudertje in geplaatst met een standaar aa batterij (1,5v) en hij doet het weer!
Ook makkelijk zo als de batterij leeg is, gewoon de ouder eruit en een nieuwe erin (ipv de vastgesoldeerde die er eerst in zat).

Maar....

er zit een brom in het geluid. Ik dacht eerst gewoon in het apparaat zelf, maar ik heb opnames gemaakt en daar zit de brom dus ook in. De aarde zit aan de kast vast geschroefd, dat lijkt gewoon goed te zitten. Iemand een idee (zo uit het hoofd) wat een brom kan veroorzaken, ik heb zelf namelijk niet zoveel electronica kennis?

Leuk dat je 'm op youtube hebt gezet, krijgt de sds wat meer aandacht dan alleen dat andere filmpje wat er tot nu toe te zien was. Veel plezier met je sds Rogier!

Zover ik weet toch wel de natste krantenbak ever .. what the fuck slaat die bak je hard om de oren zeg ..

En die 909 combo is ook alles behalve verkeerd

:halleluja

Jammer genoeg is dat opslaan van de geluiden niet meer in orde. Hij vergeet het elke keer. Iemand een idee ?

ok, ik heb destijds de oude batterijspanning gemeten en die was 1,5 volt.
Ik kan het natuurlijk verkeerd hebben....

txs boemtsjak... en elektracidZ volgens mij is deze houder parallel .. moet dus effe een seriƫle houder kopen

Back