op zoek: naar geluiden van een typische piccolo snare

Daredevil

Stamgast
hoe klinken die dingen eigenlijk? wat moet ik me erbij voorstellen?

ik zoek samples van een piccolo snare, graag zelf opgenomen, strak en medium getuned.
Ik wil graag een oefensnare kopen die ook een beetje klinkt, maar weet niet of een goedkope piccolo snare weliets is voor mij. Geen muziekzaak in de buurt die mij kan helpen (helaas)

thanks

Piccolo Samples

Piccolo Samples

Onze drummer heeft er één.
Als je tijd hebt kan je langskomen om op te nemen. Als ik mijn OASYS weer terug heb, kan ik het ook voor je doen maar zover is het noeg niet. Misschien lukt het mij wel om met een laptop een paar samples op te nemen.
Laat me maar even weten of je dat iets vind.

Gr. John :eureka:

Ja graag, als je dat voor me zou wilen doen.
Of waar spelen jullie?

Dank.

Wacht ik zie dat je in een reggae band speelt als toetsenist :)

Zijn piccolo snares nou die reggae snares, die een beetje klinken als een Timpala?

Dat klopt

Dat klopt

Picolo en timpala of timbaal zijn verschillend volgens mij. De timbaal klinkt veel langer waar de piccolo vrij staccato achtig klinkt qua slag. Wij oefenen in Heerhugowaard maar als we weer ergens optreden of als je wat weet...
Ik zal zien of ik een paar mooie samples voor je kan creëren. Zeg maar in wat voor formaat je ze wenst.

Gr. John :peukie:

Hey John.

Wav of mp3 maakt nie uit. Als het verschil maar duidelijk is tussen piccolo snare en normale 14"H x 6" D snare

Thanks.

Eels - Novocaine for the soul, daar hoor je een mooie piccolo snare in misschien valt daar wat van te samplen?

Gaat me niet om samplen,alleen het verschil tussen normaal en piccolo snare (als er al veel verschil is)

Back