Buzz in Fruityloops

Kikker

Stamgast
kan ik buzz aansturen vanuit fruityloops, zo ja is dat handig om te doen?
ik kan namelijk wel hele mooie kicks maken in buzz maar voor de rest vind ik fruityloops gewoon handiger, dus als ik buzz kan gebruiken binnen fruityloops op dezelfde manier als ik buzz normaal gebruik zou dat heel mooi zijn

Er is een (experimentele) Buzz VSTi maar die werkt op dit moment verre van handig.

Maar stel jezelf de vraag:

"Wat kan Fruity wel wat Buzz niet kan, en wat kan Buzz wel wat Fruity niet kan?"

Als je je glimmende knopjes fetish van je af weet te schudden kun je met Buzz veel meer doen als met Fruity. Niet alleen kicks, maar allerlei obscure filters en synths voor de meest bizarre geluiden.

Origineel geplaatst door bikkel
Maar stel jezelf de vraag:

"Wat kan Fruity wel wat Buzz niet kan, en wat kan Buzz wel wat Fruity niet kan?"

Als je je glimmende knopjes fetish van je af weet te schudden kun je met Buzz veel meer doen als met Fruity. Niet alleen kicks, maar allerlei obscure filters en synths voor de meest bizarre geluiden.

ik heb me nog niet zo heeel erg verdiept in buzz, maar ik vind fruityloops overzichtelijker en makkelijker werken...
mocht buzz beter blijken te zijn dan kan ik die natuurlijk gaan gebruiken, kan ik in buzz eigenlijk mijn vsti's gebruiken en mijn vst effecten???

Fruityloops 3.3 of hoger ondersteund Buzz-plugins. Zowel effecten als instrumenten.
Helaas werkt het niet met alle Buzz-plugins, maar de leuksten werken toch redelijk goed...

Die obscure alfa BuzzVST marcheert langs geen kanten... Daar is nog veel werk aan... Als het natuurlijk geen hoax is???

Persoonlijk vind ik dat wel leuk dat buzz in fruity werkt, maar eigenlijk werk ik niet zo graag met fruityloops.Ik heb daar eigenlijk nog maar zelden iets deftigs uit gekregen. Live met die loopjes spelen is wel leuk, maar om songs te maken vind ik het nogal een knoeiboel met die playlist thingy... Dat is natuurlijk mijn mening.

Origineel geplaatst door oli303
Fruityloops 3.3 of hoger ondersteund Buzz-plugins. Zowel effecten als instrumenten.
Helaas werkt het niet met alle Buzz-plugins, maar de leuksten werken toch redelijk goed...

Die obscure alfa BuzzVST marcheert langs geen kanten... Daar is nog veel werk aan... Als het natuurlijk geen hoax is???

Persoonlijk vind ik dat wel leuk dat buzz in fruity werkt, maar eigenlijk werk ik niet zo graag met fruityloops.Ik heb daar eigenlijk nog maar zelden iets deftigs uit gekregen. Live met die loopjes spelen is wel leuk, maar om songs te maken vind ik het nogal een knoeiboel met die playlist thingy... Dat is natuurlijk mijn mening.

ik gebruik die playlist geeneens in fruityloops, ik maak in 1 pattern alle trakcks in de pianoroll, vind ik iets handiger
als ik vanavond thuis ben zal ik buzz eens gaan uitpluizen

Origineel geplaatst door Kikker
ik heb me nog niet zo heeel erg verdiept in buzz, maar ik vind fruityloops overzichtelijker en makkelijker werken...
mocht buzz beter blijken te zijn dan kan ik die natuurlijk gaan gebruiken, kan ik in buzz eigenlijk mijn vsti's gebruiken en mijn vst effecten???

Er zijn verschillende VST-adapter-plugins en DX-adapter-plugins voor buzz. Dus ja, je kan alle VST-spullen gebruiken in Buzz...

Grootste voordeel van Buzz : het is volledig gratis en Fruityloops kost nogal veel voor wat het maar is. En natuurlijk betalen wij allemaal voor elk software pakket dat we ooit eens 3 uur gebruikt hebben... (graptjen :-) )

De kracht van Buzz ligt hem ook in het chainen van effecten, het is Reaktor op studioniveau, een effectje uit Buzz toepassen kan altijd leuk zijn maar is niet het gene waar het om draait.

Wat in de Polac VST adapter niet werkt werkt wel in de RnZnblablalangenaam VST adapter.

Origineel geplaatst door bikkel
De kracht van Buzz ligt hem ook in het chainen van effecten, het is Reaktor op studioniveau, een effectje uit Buzz toepassen kan altijd leuk zijn maar is niet het gene waar het om draait.

Wat in de Polac VST adapter niet werkt werkt wel in de RnZnblablalangenaam VST adapter.

misschien een domme vraag maar wat is het 'chainen van effecten' want in fruityloops kan ik bv ook meerdere effecten op een kanaal zetten, maar dat zul je waarschijnlijk niet bedoelen...

Kijk het gaat er om hoe flexibel het is:

Attachments

• chains.gif
    chains.gif
    33,9 KB · Bekeken: 166
meerdere effecten op een kanaal is wat anders als een effect op een effect op een effect ;)

Je kan ook beginnen klooien met de Aux sends en zo feadback-kettingen creƫren die je stabiel houdt met limmitters en zo... Buzz is eigenlijk vrij modulair op audio-vlak, alleen spijtig dat er nog geen CV's en Gate's alla Modular zijn...
Als je met Buzz begint haal dan wel terug even je ouwe tracker-kennis op, want alles wordt echt wel ProTracker/FastTracker stijl gesequenced!

Origineel geplaatst door oli303
Je kan ook beginnen klooien met de Aux sends en zo feadback-kettingen creƫren die je stabiel houdt met limmitters en zo... Buzz is eigenlijk vrij modulair op audio-vlak, alleen spijtig dat er nog geen CV's en Gate's alla Modular zijn...
Als je met Buzz begint haal dan wel terug even je ouwe tracker-kennis op, want alles wordt echt wel ProTracker/FastTracker stijl gesequenced!

Er zijn wel trigger FX volgens mij. Er zijn in ieder geval een hoop FX die de aansturing van een synth over nemen, maar hier doe ik niks mee, omdat het allemaal via patterns wel te emuleren is.

wat een geweldig programma,. ik heb hem wat verder bestudeerd en het is inderdaad 100x beter als fruityloops als je je er wat meer in verdiept, ik zal binnenkort eens een nummertje op dit forum posten wat ik met buzz heb gemaakt

voordeel van fruityloops t.o.v. buzz is dat het veel stabieler is en dus veeeel minder crasht dan buzz!

tip dus: vaak (heel vaak) saven...

klick ok to crash.....

Origineel geplaatst door udodance
voordeel van fruityloops t.o.v. buzz is dat het veel stabieler is en dus veeeel minder crasht dan buzz!

tip dus: vaak (heel vaak) saven...

klick ok to crash.....

dat klopt, ben je net met een effectje aan het prutsen, whooo zo klink ie goed denk je dan, en dan crash... en dan lukt het nooit meer om m precies zo goed te krijgen...
maar inderdaad vaak saven is een oplossing...

Bij mij crasht Buzz vooral door processoroverbelasting icm met mijn geluidskaart, maar dan helpt snel CTRL+S vaak nog wel.

Buggy generators en FX gebruik ik gewoon niet, soms wel zonde, de nieuwe Grain FX is echt heel relaxed maar zo buggy als de pest.

Bij stabiele generators save ik gewoon voor iedere verandering die ik maak qua gear, ik ben de laatste tijd weinig kwijt geraakt.

Zoals de maker al zei: Buzz does not suck, you suck !!!

Buzz zelf is vrij stabiel, echter alle half afgeprogrammeerde hobby plugins maken het een beetje een onbetrouwbaar zootje.

Gewoon even uitzoeken welke gear stabiel is en welke niet.

Back