Cubase 4.1.0.726

Ramoonus, je bent te traag! :dubbel:

Er is trouwens best wel veel bijgekomen. Waarvan het meeste ook in Nuendo is gestopt.

Origineel geplaatst door fuse
Ramoonus, je bent te traag! :dubbel:

Er is trouwens best wel veel bijgekomen. Waarvan het meeste ook in Nuendo is gestopt.
nee hoor
bij die van mij staan download links 8)

Ha, maar jouw link werkt niet eens om te klikken.
Forum n00b. :P

Ha, maar jouw link werkt niet eens om te klikken.
Forum n00b. :P
i know
heb met [ url ] geprobeerd maar dr komt steeds een foute url uit :(

Lees ik dit nu goed ?

Mac PPC-only versions of plug-ins can be used in Cubase on Macs with Intel processors. While fully compatible, the plug-ins running through VST Bridge should be replaced with native versions whenever available.

Dat is wel erg ok .
Iemand de update al geinstalleerd ?

De afgelopen half jaar heb ik zo'n beetje elke dag die site gechecked voor deze update, ik ben heel erg benieuwd...

nou maar hopen dat ie goed werkt...ik wacht voor de zekerheid nog ff de eerste reacties af...

Het is een flink bestand iig, het downloaden duurt erg lang. Ondertussen even gelezen wat de nieuwe features zijn en het klinkt veelbelovend. Unlimited routing, daar zat ik op te wachten en eindelijk eens reverb plugins...

51%..... 52%.....

grote install,
- nieuw synchrosoft center (beveiligingen)
- originele c4 dvd nodig ivm halion updates
- en 111 mb aan cubase 4 updates
- daarnaast nog eens 90 mb aan aan loops voor mediabay

nou, dat wordt een lange testsessie zie ik al wel weer.

edit:
was vrij kort die test sessie, het lijkt erop dat c4.1 niet meer met Creamware Asio kaarten werkt :(

Exception code: C0000005 ACCESS_VIOLATION
Fault address: 04A21EF3 01:00000EF3 D:\Scope\App\Bin\ASIOSCOP.DLL

Call stack:
Address Frame
04A21EF3 0012EB90 0001:00000EF3 D:\Scope\App\Bin\ASIOSCOP.DLL
0425A84A 0012EC78 0001:0000984A D:\Program Files\Steinberg\Cubase 4\Components\Baios.dll

wat is baios.dll ? dat wordt uitzoeken wat hier aan te doen is

Laatst gewijzigd:
Hallo Quifster,

Het lijkt d'r op dat de geluidsdriver hier voor een probleem zorgt. Wie wat of waar is moeilijk te zeggen vanavond. Maar ik heb op hun internetpagina ook nils vinden kunnen over Cubase 4. Ik zal eens kijken of ik wat meer te weten kan komen. Mij is in ieder geval niks bekend over deze kaart en de Beta fase van Nundo 4 en Cubase 4.1. Het is in ieder geval wel duidelijk dat dit iets is tussen de driver en Cubase. De Driver crashed en neemt een belangrijk gedeelte van de audio engine van Cubase mee.

Baios = Basic Audio Input Output System van Cubase.

Gr,

Chris

PS. als je toch aan het updaten slaat, vergeet dan niet de updated 4.1 handleidingen ook even te downloaden!

Origineel geplaatst door Chrisbeuermann
Hallo Quifster,

Het lijkt d'r op dat de geluidsdriver hier voor een probleem zorgt. Wie wat of waar is moeilijk te zeggen vanavond. Maar ik heb op hun internetpagina ook nils vinden kunnen over Cubase 4. Ik zal eens kijken of ik wat meer te weten kan komen. Mij is in ieder geval niks bekend over deze kaart en de Beta fase van Nundo 4 en Cubase 4.1. Het is in ieder geval wel duidelijk dat dit iets is tussen de driver en Cubase. De Driver crashed en neemt een belangrijk gedeelte van de audio engine van Cubase mee.

Baios = Basic Audio Input Output System van Cubase.

Gr,

Chris

klopt
lijkt het inderdaad op

creamware heeft software io's voor asio ondersteuning, en dat is blijkbaar niet compatibel met die nieuwe baios dll van cubase. Als ik de virus ti asio pak werkt het wel.

ik ben aan het testen met de verschillende asio io's in creamware setup (16,32 en 64 bits mode) om te kijken of ik iets compatibels kan vinden maar ik vrees het ergste =(

En nog wat info:
http://www.steinberg.net/41_1.html

Maar ik ga toch nog het forum checken of er evt problemen zijn.

Handiger is om het Nuendo forum te checken, die hebben de update al bijna een maand. Ik denk dat je daar meer info kunt krijgen 8)

Cubase en Nuendo hebben een gedeeltelijk zelfde codebase.
Dus op dat vlak ook precies dezelfde bugs. ;)

Shit...zat al op 63% met de download en toen kwam er een time-out...later nog eens opnieuw proberen dan maar...:stupid

Back