Cubase 4.1.0.726

Origineel geplaatst door Chrisbeuermann
Hallo Jimmy,

In princiepe zijn Cubase en Nuendo gelijk, maar ook ergens weer niet. Is moeilijk uit te leggen. Maar simpel gezegt bij problemen , als je Cubase gebruikt dan graag het Cubase.net forum gebruien en bij Nuendo het Nuendo forum.

Gr,

Chris

Hoi Chris, ik ken de verschillen, maar zoals Fuse al zegt, de bugs die al een maand bekent zijn bij de Nuendo gebruikers, komen vaak overeen met die van Cubase. Behalve de specifiek Nuendo gerichte bugs ;)

Hallo Jimmy,

we werken al een aantal weeken aan het volgende update von Cubase en Nuendo. Dit zal ook niet lang op zich wachten laten. Met een beetje mazzel dit jaar nog, zolang er geen "heftige" dingen gebeuren. Een aantal dingen zijn ons ook al bekend van onze Beta testers en via andere kanalen wereldwijd.

Gr,

Chris

Ik ben reuze benieuwd Chris! Zit zelf tegen de Nuendo update aan te hikken, maar wacht nog heel even af. Alhoewel de sidechainen en free-routing de druk toch wel heel hoog laten rijzen :D

Als het echt kritiek komt dan kan je net zo goed 2 computers gebruiken waarvan een als test en/of backup systeem.
Want het zal maar net gebeuren dat er een klant iets gisteren af moet hebben en je voeding van je computer gaat naar de galemiezen. Dan moet je binnen het uur eigenlijk al weer verder knnen.

Trouwens download is nu aan de trage kant. Denk dat de steiny site een tikkie druk is. :frons:

Hallo Fuse,

Je hebt 100% gelijk. Werken met muziek software als professioneel bedrijf of bijvoorlbeeld bij een bedrijf met 100 computers. Je moet wel "voorzichtig" de nieuwe versie testen/gaan inzetten. Dit is niks nieuws of iets raars. John Ross waar wij beijvoorbeeld veel mee samengewerkt hebben met de Beta Fase van Nuendo 4 heeft het ook niet anders gedaan of bijv. Hans Zimmer voor Cubase. Maar uiteindelijk gebruiken ze wel dezelfde versie die nu ook de rest van de gebruikers hebben. Voor de goede orde: dit zijn niet de enige testers. Er zijn ook veel omroepen, productie huizen wereldwijd etc met zoiets betrokken. Maar ook zij doen het stapje voor stapje.;)

Gr,

Chris

En zo hoort het ook! Ik ga maar eens op zoek naar de update, je hebt me overtuigd :D

inmiddels de nodige testen verder met c4.1 en creamware
het werkt inmiddels wel, maar alleen op 44.1 khz.

op het nuendo forum wordt er ook melding gemaakt van het feit dat het alleen werkt (en vaak crashed) op 44.1khz
http://www.nuendo.com/phpbb2/viewtopic.php?t=15948

ik snap het niet zo goed waarom het in cubase 4.1 niet meer werkt, ASIO lijkt me gewoon een standaard en het heeft gewerkt in cubase sx2, 3 en 4.03. Dus waarom dit nu ineens optreedt en een professionele kaart eigenlijk waardeloos maakt is niet echt iets waar ik nu op dit moment gelukkig van wordt.

het testen gaat door .... =(

Voorlopig ben ik zelf behoorlijk tevreden. Een aantal dingen die me enorm irriteerden zijn opgelost, met name door de free routing verbeteringen.
Zo heb ik niet langer last van rare panning problemen bij het gebruik van mono FX sends vanuit een stereo spoor. Verder werkt de sidechaining als een tiet, eindelijk zo gemakkelijk in 't gebruik als je zou verwachten. Hopen dus dat met het beschikbaar komen van de VST3 SDK (gauw?) m'n Liquid Mix ook wordt ge-update!

Ik lees op Cubase.net dat een aantal issues (freeze, VST2 automation resolution) nog niet verholpen zouden zijn, met nogal wat boosheid tot gevolg. Hopen voor die mensen dat 4.2 maar gauw mag komen... ;)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door quifster
inmiddels de nodige testen verder met c4.1 en creamware
het werkt inmiddels wel, maar alleen op 44.1 khz.

op het nuendo forum wordt er ook melding gemaakt van het feit dat het alleen werkt (en vaak crashed) op 44.1khz
http://www.nuendo.com/phpbb2/viewtopic.php?t=15948

ik snap het niet zo goed waarom het in cubase 4.1 niet meer werkt, ASIO lijkt me gewoon een standaard en het heeft gewerkt in cubase sx2, 3 en 4.03. Dus waarom dit nu ineens optreedt en een professionele kaart eigenlijk waardeloos maakt is niet echt iets waar ik nu op dit moment gelukkig van wordt.

het testen gaat door .... =(

Aii, dat is een showstopper want ik draai ook met Creamware Scope... Ik heb net de updates binnengehaald maar zo te horen kan ik maar beter niks installeren.

Ga je hiervan nog een bugreport sturen naar Steinberg?

Origineel geplaatst door Saskija
Aii, dat is een showstopper want ik draai ook met Creamware Scope... Ik heb net de updates binnengehaald maar zo te horen kan ik maar beter niks installeren.

Ga je hiervan nog een bugreport sturen naar Steinberg?

ja, zodra ik uitgetest ben.

als je de creamware kaart op 44.1 khz zet doet die het overigens wel. Ik heb nu 1 uur onafgebroken getest zonder crash gehad te hebben.

er zijn nogal wat mensen met een creamware kaart, dus ik verwacht dat dit probleem in de komende dagen wel bij meer mensen naar voren komt. op het nuendo forum wordt het inmiddels ook gemeld door gebruikers.

Werkt niet

Werkt niet

Bij mij werkt 4.1 helaas ook niet. Oorzaak is zeer waarschijnlijk mijn Marian MARC 2 gelduiskaart; alles loopt compleet vast. Ben weer terug naar 4.03. Alles werkt weer. Voor mij geen 4.1 dus.

Bij mij werkt het wel maar loop nog steeds tegen een aantal bugjes op.
Niets ernstigs tot zover maar zelfs deze bugs zou door een QA team gevonden moeten worden.

Maar op zich zijn de aanpassingen zeer nuttig. Het zorgt ervoor dat alles net even wat makkelijker werkt.

Vind de bijgeleverde VST's nog steeds zeer onder de maat als je naar de concurrentie kijkt trouwens.

Origineel geplaatst door dione
Shit...zat al op 63% met de download en toen kwam er een time-out...later nog eens opnieuw proberen dan maar...:stupid

Je kan ook beter een download manager gebruiken, kan je tussentijds pauzeren en belangrijker, resumen als er bv een time out ontstaat.

Attachments

• sc1.jpg
    sc1.jpg
    33,5 KB · Bekeken: 133
Volgens dit topic is de lower latency ASIO setting verdwenenin 4.10. Volgens Steinberg omdat er onder de motorkop zoveel veranderd is dat de optie achterhaald werd.

Zou dit de reden ziijn dat ULLI niet meer werkt onder Scope?

Oke, geinstalleerd. Het werkt, ziet er goed uit en ik geloof dat eindelijk de automatische delay compensation van de external instruments geen afwijking meer vertoont en ook de velocity wijkt niet meer af. De plugin-lijst is weer wat overzichtelijker zo en ik ben blij met de nieuwe reverbs.

Alleen waar ik eigenlijk op hoopte, is dat de analoge outputs van de Virus TI ook via external instruments automatisch gecompenseerd zouden kunnen worden, maar dat is niet zo. Hier is al eerder een onderwerp aan gewijd, wat quifster zich misschien nog wel kan herinneren, ik kan deze alleen even niet terugvinden.

Verder tot nu toe zeer tevreden!

voor de creamware bezitters die met cubase 4.1 willen werken op 48 khz of 96 khz is er een workaround.

- zet de creamware kaart Samplerate op 44.1 khz
- start cubase 4.1 op (deze start nu normaal op)
- verander daarna de samplerate in de creamware kaart terug naar 48 khz of 96 khz.
- cubase 4.1 detecteert dat de samplerate veranderd is en past de input output latency aan.

Daarna werkt cubase 4.1 zoals het hoort (tot nu toe dan)

Dit zul je helaas elke keer moeten doen als je cubase 4.1 opstart totdat er een patch van cubase voor uitkomt (het is in onderzoek las ik op cubase.net)

Start je cubase 4.1 op terwijl de creamware kaart op 48khz of 96 khz staat dan zal cubase geheid crashen tijdens het opstarten.

Het is lastig maar totdat er een patch komt is het wel werkbaar. Tot nu toe verder geen crashes gehad met deze workaround.

Iemand nog tips of waarschuwingen voor ik ga installeren ?

Origineel geplaatst door dione
Iemand nog tips of waarschuwingen voor ik ga installeren ?

May the force be with you dione :D

Ik ben aan het downloaden maar het gaat momenteel wel erg langzaam. Zit op zo'n 12kbyte/s =(
Iemand nog een alternatieve link? (of is dat niet legaal :confused: )

Back