Step sequencer in Synthedit

Ja, dat ziet er uit als een goede oplossing.
gnaaf gedaan! :mega:

ik bedenk ineens dat de GATE ook direct kan worden aangesloten op de 2e optie van de MANY > 1.
de FIXED VALUE is dus overbodig aangezien deze dezelfde waarde heeft als de GATE (bij NOTE-OFF)

Inmiddels nog toegevoegd: Ringmodulator en osc. sync.... Klinkt al lekker freaky!
kijkt aan, demootje?! :okdan:

gnaaf gedaan! :mega:

ik bedenk ineens dat de GATE ook direct kan worden aangesloten op de 2e optie van de MANY > 1.
de FIXED VALUE is dus overbodig aangezien deze dezelfde waarde heeft als de GATE (bij NOTE-OFF)
Ja, dat is zo. Ik ga kijken of ik het vandaag kan proberen.
kijkt aan, demootje?! :okdan:

Zal ik ook binnenkort online zetten. De sounds tot nu toe klinken erg Vangelis-achtig (wil de gemini niet meteen vergelijken met een cs80 maar je kunt er een hoop leuke Vangelis tracks en sounds mee maken)

Helaas, die truuk werkt dus niet! Klopt ook wel want je zet niet de ADSR op 0 maar de Attack TIJD. Als de release dan nog steeds op een langere tijd staat zal het uitgangsvoltage van de ADSR nog steeds hoog zijn. Je moet dus het uitgangs voltage van de ADSR resetten.

Hmm, nog effe puzzelen...

Dit werkt dus niet goed. Als ik het op deze manier opbouw krijg ik twee tonen door elkaar heen: Degene die wordt gegenereerd door de GATE van de Clock (BPM clock2 Pulse out -> OSC Gate in) Deze genereerd van zichzelf een pitch namelijk C1 (volgens de midi monitor) , én dezelfde toon maar dan inderdaad afhankelijk van de op het keyboard gespeelde noot. Hoe kan ik ervoor zorgen dat alleen de noten (pitch) worden weergegeven die ik op het keyboard speel?

Dat heb ik dus nu ook, hoe heb je dat opgelost? Want als ik hem in een container stop dan gebeurt er niks of hetzelfde.

thX!

.ps synthedit file zit erbij (bijlage)

Attachments

• Lijktwel.zip
    4,3 KB · Bekeken: 125
Ik heb inmiddels een succesvolle, goed werkende step sequencer gemaakt. Kijk op www.meesha.nl/vst. Gratis te downloaden!

Ha Meesha,

Ik gebruik apollo zo af en toe, naar volle tevredenheid. Alleen zou ik graag willen weten hoe je het probleem met de 'dubbele noten' hebt opgelost:

Dit werkt dus niet goed. Als ik het op deze manier opbouw krijg ik twee tonen door elkaar heen: Degene die wordt gegenereerd door de GATE van de Clock (BPM clock2 Pulse out -> OSC Gate in) Deze genereerd van zichzelf een pitch namelijk C1 (volgens de midi monitor) , én dezelfde toon maar dan inderdaad afhankelijk van de op het keyboard gespeelde noot. Hoe kan ik ervoor zorgen dat alleen de noten (pitch) worden weergegeven die ik op het keyboard speel?

Alvast bedankt voor de moeite!

gr Henk

Heb nog een wavefile sequencer liggen. Is een oudje en kan 3 wavefiles afspelen. Zelf verder opleuken en uitbreiden

Thx Notch,

Ik heb hem wat omgebouwd, en het werkt perfect. Ik had mijn seq. opgebouwd uit wat libraries die ik op internet tegen kwam. Misschien dat daar wat is mis gegaan.

Hoe dan ook zeer bedankt voor de moeite en het delen!

Groeten Henk:mega:

Ha Meesha,

Ik gebruik apollo zo af en toe, naar volle tevredenheid. Alleen zou ik graag willen weten hoe je het probleem met de 'dubbele noten' hebt opgelost:

Alvast bedankt voor de moeite!

gr Henk

O dat weet ik niet meer, is alweer een tijd geleden. volgens mij heb ik hem opnieuw gebouwd met een andere benadering.

Back