Step sequencer in Synthedit

2 (synchroniseerbare) lfo's
aan elkaar of... als je een toets indrukt dat ie dan start op de 0?
en zo ja, qua 2e, hoe heb je dat pcies gedaan?
en dan bedoel ik niet ALTIJD sync aan want dat is niet zo moeilijk, maar schakelbaar tussen FREE en SYNC...

Nee, zo uitgebreid is het (nog) niet. Ik heb nu gewoon 2 lfo's die naar resp. Osc 1 en 2 gaan. Je kunt lfo 2 synchroniseren aan lfo1. Eigenlijk laat ik gewoon de output van lfo1 naar osc2 gaan. (misschien moet ik het woord "sync" wijzigen in "Link")

Er zijn nog veel dingen die ik moet ontdekken en wil toevoegen aan m'n project. Binnenkort zal ik de huidige versie posten.

Laatst gewijzigd:
Eigenlijk laat ik gewoon de output van lfo1 naar osc2 gaan. (misschien moet ik het woord "sync" wijzigen in "Link")
dat is 2x een modulatie bron... heeft idd niets met sync te maken :)

ben benieuwd naar de beta versie (zou je die ook ff als .SE1 knnen posten? of anders via pb ff als je dit niet aan gans en alle jans wil tonen)

Eerste versie!

Eerste versie!

OK, hier is 'ie dan. De eerste versie van mijn "gemini-1" synthesizer! (en tevens mijn eerste synthedit probeersel!)

Het is dus een duo oscillator, monophone Analoge synth met een step-sequencer MÉT MIDI output, 2x lfo, portamento, en Stereo delay. Ik wil een ieder graag uitnodigen om hem te testen. Ik weet dat er waarschijnlijk nog wel een paar foutjes inzitten, maar dat komt later. Ik heb nog wel plannen voor uitbreidingen...

Hier bijgevoegd het .dll bestand, én een geluidsbestandje van hoe hij klinkt. Voor mensen die het synthedit project will: stuur me ff een PB!

Veel plezier ermee!!!

Audio
.dll

Attachments

• gemini-1.jpg
    gemini-1.jpg
    48,7 KB · Bekeken: 133
O, wacht. Ik denk dat ik snap wat je bedoelt: De step sequencer wil niet lopen als je op "RUN" drukt. Je moet hiervoor een noot op je midi klavier indrukken. Dan gaat hij pas lopen. (snap niet precies waarom. misschien kun jij het otdekken?)

Als je geen midi klavier hebt moet je effe een midi keyboard toevoegen in het .se project...

yep, het werkt nu...

echter ik (persoonlijk) blijf het maar een hele klus vinden om de pitches van de koppen in te stellen, daar gaat het meeste werk in zitten, maar goed...

btw: is het geen suggestie om tussen de 2 oscs SYNC en RING in te bouwen, in/uit schakelbaar? dat zou alweer een hele nieuwe dimensie geven aan het geheel en vrij makkelijk te implementeren. :)

Ben bezig met de midi implementatie.

kan iemand mij vertellen waarom de knoppen in synthedit niet goed reageren op CC nummer 32 t/m 64?? Als ik een draaiknop van mijn midi controller daar naar toewijs dan beweegt de knop / slider in kwestie slechts een heel klein stukje...
mmm ja dat vind ik ook erg vreemd, als ik bijv een SLIDER plaats en in de properties een CC opgeef dan zie ik de slider niet bewegen als ik aan de desbetreffende knop (met overeenkomende CC) draai op mijn midi controller keyboard. :confused:

opzich maakt het niet uit welke controller je neemt, het is maar net welke functie je er aan geeft qua parameter voor je eigen synth.
zo kun je gerust CC 1 gebruiken voor iets anders ook al word het in synthedit aangegeven als Modulatie, maar dat kan je negeren.
Modulatie werkt toch pas als je ook daadwerkelijk deze CC aan de VCA (de diepte van de lfo) hangt. je zou de Modulatie CC ook dus kunnen gebruken om bijv je filter freq mee te controllen (maar dan moet je wel van je MOD wheel afblijven nutuulk :D )

waarom de range tussen 32 t/m 64 niet zou werken vind ik ook vreemd.

mmm ja dat vind ik ook erg vreemd, als ik bijv een SLIDER plaats en in de properties een CC opgeef dan zie ik de slider niet bewegen als ik aan de desbetreffende knop (met overeenkomende CC) draai op mijn midi controller keyboard. :confused:
tsja daar zijn we nu dus ook al achter hoe dat moet; de automator module :D

Als ik een draaiknop van mijn midi controller daar naar toewijs dan beweegt de knop / slider in kwestie slechts een heel klein stukje...

ik ondervind ongeveer het zelfde probleem overigens... maar tíz net ff iets anders:

als ik een draaiknop van mijn controllerkeys aan een schuif/knob (op het beeldscherm) koppel dan gaat alles goed,
de midi monitor geeft 127 aan en de slider op het scherm geeft 10 volt aan.

echter, als ik een slider van mijn controllerkeys aan een schuif/knob koppel dan gaat het niet goed,
de midi monitor geeft 127 maar het item op het scherm geeft slechts 0.078 volt aan.

rara...

de ranges heb ik als volgt ingesteld:
de knobs zijn CC 22 - 29
de sliders zijn CC 51 - 58

als ik de controller module gebruik om iets aan te sturen dan is het wel gewoon 10 volt max. maar daar heb je weer zo weinig aan want dat kan je niet opslaan in een patch mem.

Laatst gewijzigd:
wat ik gedaan heb is nu de knob die voorheen op CC 22 stond veranderd in CC 53... zelfde euvel... Voltage max = 0.078
hoe kan het zijn dat een bepaalde CC range wel netjes 0 - 10 volt aangeeft en een andere range niet?

bij de ene 0 - 127 overeenkomstig met 0 - 10 volt
bij de andere 0 - 127 overeenkomstig met 0 - 0.078 volt
( 0.078 volt komt overeen met 1 stapje... 10 / 127 = 0.078 )

ik vind dit bijzonder vaag! :confused:

EDIT: en nu word het wel bijzonder spannend... CC range 54 t/m 58 geven zelfs een range aan van 5.04 - 5.12 Volt!!!!

CC 61 ook trouwens... CC 62 en 63 hebben weer 0 - 0.078 volt

wtf is going on here...?!

Laatst gewijzigd:
Ik zit nu met hetvolgende probleem:

Mijn ADSR's werken niet precies zoals ze horen. Ik heb het idee dat ze niet worden "ge-reset" als ik een nieuwe toest indruk. Als ik dus een lange attack én een lange release tijd instel, en ik druk twee keer achter elkaar een toets in, dan begint de attack niet opnieuw bij 0 maar gaat verder waar de waarde van de release zich op dat moment bevindt.

Ik heb ergens gelezen dat dat temaken heeft met het aantal MIDI to CV modules binnen verschillende containers of zoiets. Iemand een idee??

Het SE project:

www.meesha.nl/gemini/gemini1.rar

Ik heb ergens gelezen dat dat temaken heeft met het aantal MIDI to CV modules binnen verschillende containers of zoiets.
niet per se... het gebeurd ook al gewoon als je vanaf scratch (nieuw project) een SWITCH, ADSR, OSC en SOUND OUT gebruikt.

SWITCH ---> gate ADSR ---> pitch OSC ---> SOUND OUT

als ik de attack, decay en release op 8 zet en de switch een aantal keren achter elkaar overhaal zal de pitch steeds verder oplopen dus.

Ik heb het probleem overigens niet als ik de synth polyfone maak...
ik denk dat het zich daar ook voordoet alleen hoor je het minder omdat steeds een andere env word ingeschakeld zodat de vorige env blijkelijk genoeg tijd heeft om naar 0 uit te sterven.

Back