Ja, dat ziet er uit als een goede oplossing. Ik was ook al met iets dergelijks aan de slag gegaan, maar dan om de release tijd op 0 te zetten. Is natuurlijk de verkeerde banadering. Ik zal deze methode zsm eens testen.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
gnaaf gedaan!Ja, dat ziet er uit als een goede oplossing.

kijkt aan, demootje?!Inmiddels nog toegevoegd: Ringmodulator en osc. sync.... Klinkt al lekker freaky!
Ja, dat is zo. Ik ga kijken of ik het vandaag kan proberen.gnaaf gedaan!
ik bedenk ineens dat de GATE ook direct kan worden aangesloten op de 2e optie van de MANY > 1.
de FIXED VALUE is dus overbodig aangezien deze dezelfde waarde heeft als de GATE (bij NOTE-OFF)
kijkt aan, demootje?!![]()
Dit werkt dus niet goed. Als ik het op deze manier opbouw krijg ik twee tonen door elkaar heen: Degene die wordt gegenereerd door de GATE van de Clock (BPM clock2 Pulse out -> OSC Gate in) Deze genereerd van zichzelf een pitch namelijk C1 (volgens de midi monitor) , én dezelfde toon maar dan inderdaad afhankelijk van de op het keyboard gespeelde noot. Hoe kan ik ervoor zorgen dat alleen de noten (pitch) worden weergegeven die ik op het keyboard speel?
|
Bericht door een moderator:
|
|
|
Ik heb inmiddels een succesvolle, goed werkende step sequencer gemaakt. Kijk op www.meesha.nl/vst. Gratis te downloaden!
Dit werkt dus niet goed. Als ik het op deze manier opbouw krijg ik twee tonen door elkaar heen: Degene die wordt gegenereerd door de GATE van de Clock (BPM clock2 Pulse out -> OSC Gate in) Deze genereerd van zichzelf een pitch namelijk C1 (volgens de midi monitor) , én dezelfde toon maar dan inderdaad afhankelijk van de op het keyboard gespeelde noot. Hoe kan ik ervoor zorgen dat alleen de noten (pitch) worden weergegeven die ik op het keyboard speel?
Heb nog een wavefile sequencer liggen. Is een oudje en kan 3 wavefiles afspelen. Zelf verder opleuken en uitbreiden

Ha Meesha,
Ik gebruik apollo zo af en toe, naar volle tevredenheid. Alleen zou ik graag willen weten hoe je het probleem met de 'dubbele noten' hebt opgelost:
Alvast bedankt voor de moeite!
gr Henk