Verschil tussen de MV8000 en de MV8800

Tremor

Master Chief
Shit ain't over till it's over!

Kan iemand me in een 'elevatorspeech' vertellen wat het grootste verschil is tussen de MV8000 en de MV8800.

Ik stel de vraag omdat ik van hardware overgestapt ben naar software om vervolgens weer over te stappen naar hardware omdat ik 'hands-on'wil werken. Recentelijk heb ik, om weer back in business te komen, de MC909 gekocht maar ik merk al snel dat ze wat beperkingen heeft met betrekking tot sequencen en het geluid is net iets te 'synthy'. De prijsverschillen tussen de MV's zijn niet zo groot.

roland-mv8000-v3.jpg

url
90DA1046547F49FE86E58FE43765C544.gif

forget it!

forget it!

"because as a company they know the word 'new' makes people go crazy
till the point where they forget stuff korg has been doing things like that for years with the tritiny/triton/tr/x....50 and other numbers series they keep puting out verison with less things"

"Because it was discontinued in Europe. The features were enough to give it another number in the 8000's, but not enough for the 9000. It's basically like the MPC2000 to the MPC200XL"

Lijkt me helder, vond het net op een Engels talig forum. No wories.

Het moet dus eigenlijk de MV8000XL zijn :) Als iemand aanvullend commentaar heeft, graag.

Volgens mij (maar pin me er niet op vast) komt het neer op de volgende 3 wereldschokkende verschillen....nee, het zijn er 4!

1: een 0 is vervangen door een 8
2: het kleurenschema is aangepast om aan te geven dat het naast de naamsverandering, echt om iets nieuws gaat.
3: wat is een nieuw jasje als je daar geen kleurig schermpje bij doet (voorheen monochroom)
4: VGA/Muis optie ingebouwd (voorheen losse optie)

Ik geloof dat de presets van de MFX Bassynth zijn uitgebreid van 8 naar 11 ofzo. WoW!

Geen wereld van verschil dus, maar nogmaals: zover ik kan zien. Ik heb hem niet. Check anders mvnation.com. Maareuh...ze zijn niet n00b friendly, dus ik zou het eerst checken...niet meteen posten ;)

L56 Out...

YESSUR!!

YESSUR!!

YES YES YES YES YES!

Gisteren de MV8000 opgehaald! Liefde op het eerste gezicht. We voelen elkaar aan, en begrijpen elkaar als geen ander.
Denk dat ik het uit ga maken met mijn vriendin. :)

ik wist niet dat een MV8000 kon koken en stofzuigen.

Fok

Fok

Das waar! Maar goed ... wellicht komt Roland nog met een Expansion Board hiervoor. Tot die tijd maar ff rustig aan dan:)

Je hebt ook een paar nieuwe features die wel handig zijn voor drums choppen.

Zoals fade in en fade out.
En zero-crossing wat plops uit het einde van een sample haalt als ze er zijn.
Uiteindelijk chop ik toch liever mn drums in FL Studio gaat gewoon sneller.

Ik vind de nieuwe bass-presets wel heel vet maar toch niet zo dat je het echt nodig hebt.
En je kunt ook je nieuwe zelfgemaakte MFX presets nu opslaan in de preset library.

Een map vol oude drum-machines als patches en een hoop andere nieuwe drumkits waar wel een paar hele goede tussen zitten.
Ik gebruik de drum-machine patches niet eens vind alle andere drumkits wel heel vet.
Mn eigen drums zijn net zo vet maar mooi meegenomen.

Verder alleen een ander kleur uiterlijk en er is een knop die rechtstreeks naar de pattern mode gaat wat bij de 8000 anders moest.

Maar als je de 8000 hebt hoef je de 8800 niet te kopen voor die paar features die toch ook op de 8000 te doen zijn met een omweg zoals fade in fade out door gewoon de attack en release te veranderen op je samples.
Ik verwacht nog wel eens een update voor de 8800.

heeft de mv8000 of mv8800 ook midi remix functies zoals de rs7000? en kun je voor live gewoon je hele set achterelkaar plakken?

Weet ik niet, hij heeft wel een functie waarmee je je patterns kan triggeren in een song.

ik ben wel benieuwd naar de midi functies van de mv8000 en 8800 .. ik zou graag zo'n machine willen hebben, veel mogelijkheden trekken me ontzettend aan in wat ik wil. ik ben sowieso hardware muzikant. ik gebruik de laatste 2 jaar wel wat computer voor edits en samples en fragmenten knippen, kan ook op de rs7000 maar wat dat betreft is de mv8000/8800 echt als een computer maar dan een hardwarebak. mpc is ook leuk natuurlijk, maar mv met vga lijkt me te gek.

ik ben wel benieuwd naar de midi functies van de mv8000 en 8800 .. ik zou graag zo'n machine willen hebben, veel mogelijkheden trekken me ontzettend aan in wat ik wil. ik ben sowieso hardware muzikant. ik gebruik de laatste 2 jaar wel wat computer voor edits en samples en fragmenten knippen, kan ook op de rs7000 maar wat dat betreft is de mv8000/8800 echt als een computer maar dan een hardwarebak. mpc is ook leuk natuurlijk, maar mv met vga lijkt me te gek.

Het heeft wat weg van een computer wat voor mij de reden was niet de MPC te nemen. Het heeft toch lang niet de makkelijkheid van een computer en werkt wel omslachtig vergeleken met een computer als ik eerlijk ben daarom ben ik nu naar FL Studio overgestapt.
Als je meerdere FX tegelijk wilt gebruiken op een sample moet je het resamplen. Dat soort beperkingen heb je niet met software.

MV heeft geen makkelijke pianoroll waarin je met de muis noten korter en langer kan maken waardoor het veel langer duurt om een fout in je sequence te verbeteren.
Je moet het dan step recorden of opnieuw inspelen.

Ik ben nu juist van plan met software te gaan beginnen.

mpc forums zitten de gasten die veel ervaring hebben met de mv's.

en volgens mij (zeker weten doe ik het niet) zit in de 88 standaard de vga kaart en is die bij de 80 een optie.

Mv8800 Mv8000

Mv8800 Mv8000

In andere threads is te lezen dat mv8000 niet zo strak loopt als een mpc als het gaat om beats in te spelen hoe zijn de ervaringen hier mee?

Ben van plan om een mv8000 of een mv8800 aan te schaffen voor mij is het toch belangrijk dat de seq. goed loopt

De timing is wel goed volgens mij maar je moet met de quantize instellingen spelen.
Je moet de quantize eigenlijk telkens anders instellen voor een ander ritme.
Maar toch moest ik vaak iets 2 keer opnieuw opnemen.

Misschien dat de MPC wel strakker quantized dan de MV maar voor mij werkt de MV toch sneller doordat je kunt editen met beeld en muis.

Check anders deze link waarin de timing besproken wordt:

http://mvnation.com/phpBB/viewtopic.php?f=22&t=7674

In andere threads is te lezen dat mv8000 niet zo strak loopt als een mpc als het gaat om beats in te spelen hoe zijn de ervaringen hier mee?

Ben van plan om een mv8000 of een mv8800 aan te schaffen voor mij is het toch belangrijk dat de seq. goed loopt
Je kan beter achteraf quantizen, dan is het ziezo niet destructive...

maar kan je met de mv8800 meerdere patterntracks maken btw ?

Je kunt gewoon zoveel patterntracks maken als je nodig hebt. Ik weet niet precies hoeveel patterntracks je kan gebruiken.
Je kunt ook je patterns triggeren via de pads zodat een pattern begint te spelen zodra je de pad aantikt.

Ik werkte nooit met patterns maar gewoon in song mode wat ik veel makkelijker vind.

ik ben overtuigd na redelijk wat onderzoek .. ik ga met de mv8800 werken, zowel studio en live. Ik lees veel pro's en cons in vergelijking met de mpc4000 maar toch vind ik dat de mv8800 meer in huis heeft. dat timing en quantise gedeelte is puur een kwestie van even goed instellen. de mogelijkheid om te masteren, branden, 8 audio sporen, 80gb HD, veel inputs, usb, vga, manier van tracks maken ook erg handig. ik ga voor een mv8800 en neem deze over van een vriend die voor de macbook pro is gegaan. Ik heb ook een mac maar werk liever echt met hardware, dat mis ik echt met ableton ondanks dat het een zeer goed programma is.

@ MB Beatz
Met de 8000 kun je maar één patterntrack maken. En deze dan alleen linair vullen met patterns (dus alleen achter elkaar).
Kun je met de 8800 dan meerdere patterntracks programeren? en meerdere patterns tegelijk afspelen ?
Ik werkte nooit met patterns maar gewoon in song mode wat ik veel makkelijker vind.
Hoezo vind je song mode makkelijker? Mischien een beetje rare vraag maar doe je veel resampelen en als audio phrase gebruiken of doe je gewoon midi data copieren ?

Ik vind het fijne van een pattern dat je midi data snel in songmode achter elkaar kan plakken en varriaties kunt maken. Zou ook kunnen als bijv een audio phrase maar dat gaat meteen weer veel ruimte inbeslag nemen.

@ MB Beatz
Met de 8000 kun je maar één patterntrack maken. En deze dan alleen linair vullen met patterns (dus alleen achter elkaar).
Kun je met de 8800 dan meerdere patterntracks programeren? en meerdere patterns tegelijk afspelen ?

Hoezo vind je song mode makkelijker? Mischien een beetje rare vraag maar doe je veel resampelen en als audio phrase gebruiken of doe je gewoon midi data copieren ?

Ik vind het fijne van een pattern dat je midi data snel in songmode achter elkaar kan plakken en varriaties kunt maken. Zou ook kunnen als bijv een audio phrase maar dat gaat meteen weer veel ruimte inbeslag nemen.

Ik kopieerde gewoon al mn tracks tegelijk zette dit een aantal keren achter elkaar. Verwijder dan telkens stukjes waar ik iets wil laten wegvallen of speelde daar wat anders in.
Maar ik weet niet precies wat je met patternmode allemaal kan doen.

Volgens mij kun je je patterns niet aanpassen in song mode en moet je terug naar de pattern in patternmode waardoor je vast zit aan die pattern.
Dus als je bijvoorbeeld een intro wilt maken moet je daar een aparte pattern voor maken. Of als je een keer de drums wilt laten wegvallen moet je een aparte pattern hebben voor de drums.

Je kunt zoals ik me herinner wel een gedeelte uit je song selecteren en de MV daar automatisch een pattern van laten maken.

Je kunt 500 patterns per song gebruiken en volgens mij kun je zoveel patterntracks toevoegen als je nodig hebt maar dat weet ik niet zeker.

Vraag het anders op mvnation.com

Back