Ik wil m'n stepswitches vervangen.
Ik heb nog nooit een 808 opengemaakt.
Heb wel veel soldeer ervaring.
Ik wou dus weten of iemand me kon vertellen welke schroeven ik moet los maken ?
Nog liefst aan de hand van een foto
Ik heb een setje stepswitches van technology transplant.
De vorige eigenaar heeft al één stepswitch vervangen die komt iets hoger dan de rest.
Is dat normaal ?
Daar kun je ook zien welke je los moet schroeven... eigenlijk gewoon alle schroeven die je aan de bovenkant ziet.
Onder de draai knoppen zitten ook moeren. Die moet je er ook af draaien. Wel voorzichtig doen ey! Print is oud DUS breekbaar!!!!!
Daarna kun je de bovenkant eraf halen en ligt de printplaat losin je 808. De print hangt dus als het ware aan de bovenkant.
Daarna stekkers eraf halen en dan zie je vanzelf dat je de print met de step knopjes er met 'n paar schroefjes af kunt halen.
Oh jah nog iets, zodra je de stekkers los haalt is je 808 LEEG! Alles wat erin zit is weg!!!
Veel succes! Als je hulp nodig hebt hoor ik het wel.
ik moet zeggen netjes gedaan hoor vindt het ook mooi z,on schone 808 maar vindt het ook niet erg als een apparaat
heeft geleefd en vol met krassen en butsen zit, en toch de rauwste sounds eruit poept,past er wel bij vindt ik
En die aan de voorkant en achterkant (bij de uitgangen)
Mocht je een knop niet los krijgen, dan een touwtje om de schroef as doen en het touwtje zo draaien dat je aan beide kanten van de knop een uiteinde hebt en je die bij elkaar pakt en zo de knop omhoog kan trekken. GEEN schroevendraaier gebruiken!!!
Ook oppassen met de schroeven aan de bovenkant dat je schroevendraaier er niet afschiet en voor beschadiging zorgt. Echt je vingers om je schroef en schroevendraaier uiteinde houden.
Mocht je nog roest tegen komen in de behuizing, dan schuren en insmeren met vaseline.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.