Powercore Virus plugin slecht?

DarkChaos

just music
Ik sta op het punt een powercore aan te schaffen... en ik keek er erg naar uit om met de virus plugin te gaan werken. Echter kwam ik zojuist deze site tegen:

http://www.audiopioneers.net/forum/archive/index.php?t-376.html

Ik heb een tijdje geleden mijn jp8000 verkocht en ik dacht deze virus plugin toch hoofdzakelijk voor hardcore leads te gaan gebruiken... maar de berichten op deze site kwamen erg verontrustend over op me..

Hoe is de sound van deze plugin.. staat hij echt gelijk aan de hardware versie of klinkt hij toch dunner?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen... en heeft er mischien iemand de mogenlijkheid om een mp3tje te posten met wat basic voorbeelden van de mogenlijkheden?

En hoe klinken de vengeance sound sets voor de virus series op deze plugin ?

Alvast bedankt :)
Met vriendelijke groet,

Bas

De Virus Powercore is gewoon een Virus C voor je pc. Ik heb de software en hardware versie naast elkaar gehad en hoorde geen verschil. Patches uit de C kun je in de Virus PC laden en ze klinken exact hetzelfde.

Het enige wat ik mis op de Virus PC is de equalizer, daar kun je wel leuke dingen mee doen. Maar verder is het een hele goede vst synth, de beste die ik ken.

tis een virus b ;)

geen moog filter en geen eq...
of is er een update geweest?

maar het klinkt exact als de andere virussen. echt niets minder :)
en het proggen is zeer fijn zo zonder menu's!

Hm klinkt toch wel erg intresant allemaal, zeker omdat het bijna geen cpu belasting heeft... is er iemand bereid om een demo mp3tje te plaatsen? het gaat mij echt puur om de leads bij deze plugin..

Origineel geplaatst door DarkChaos
Hm klinkt toch wel erg intresant allemaal, zeker omdat het bijna geen cpu belasting heeft... is er iemand bereid om een demo mp3tje te plaatsen? het gaat mij echt puur om de leads bij deze plugin..

Luister gewoon naar zo'n beetje elke hardcore track van de laatste 10 jaar. Voor goede leads moet je deze hebben, geloof me maar. Je krijgt er geen spijt van.

Btw. als je 2 Powercore kaarten hebt kun je de Virus PC 2 keer openen met een normale licentie.

ik heb een supersaw in de supersaw draad hier ergens staan en m'n jump (van halen) patch op het forum....jump

supersaw

Als je ff 1 osc van de supersaw een octaaf je hoger zet en een envelope op de pich geeft heb je aan HC lead :)

Ok ja ik denk wel dat dit het gaat worden. Unholy.. die reverb is dat de interne reverb van de Virus C of komtie uit de powercore?

Laatst gewijzigd:
Ok ja ik denk wel dat dit het gaat worden. Unholy.. die reverb is dat de interne reverb van de Virus C of komtie uit de powercore?

Dit komt allemaal 100% rechtstreeks uit de Virus C, zonder dat het verder bewerkt is. Ik denk alleen dat ik de eq van de C wel gebruikt heb, wat bij de Powercore niet kan maar dat lijkt me geen probleem.

De EQ zou ik dan gewoon met Eq strip kunnen doen oid..

De hoofdzaak waar ik de powercore voor wil aanschaffen zijn hoofdzakelijk de Reverb, Compressie en EQ's.. als ik deze belasting weg kan nemen van mijn pc zou ik veel beter kunnen werken.

9 van de 10x kan ik nu een nummer niet afmaken omdat m'n CPU power opgevreten word door m'n Effect plugins .

Ik heb alleen nog steeds vragen over de powercore waar ik eigenlijk geen duidelijk antwoord op kan vinden. Na wat zoekwerk op martkplaats oid. denk ik dat ik toch uitkom op de PCI versie van powercore.

Net als die MK1 en MK2.. hoe word nu precies berekend hoeveel plugins je kan openen... stel ik open een instantie van de Virus plugin.. kan ik dan minder Reverbs inladen ?

En dan de hoofdvraag.. hoeveel plugins zou ik teglijkertijd kunnen laten draaien op 1x Powercore PCI? of is dit weer afhankelijk van de plugin ?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Als je de virus sound wilt zou ik momenteel echt nooit meer naar een Virus C of lager kijken. Altijd een Ti pakken, ook als je er behoorlijk langer voor moet sparen....is gewoon een VEEL interessantere bak.

Die virus is eigenlijk meer een leuke bijkomstigheid.. ik wil het echt hoofdzakelijk voor effecten gebruiken. Ik zit op het moment met bepaalde producties die ik in in runtime geeneens meer kan beluisteren.. ik moet het hele spul eerst renderen voor ik kan horen wat ik aangepast hebt.. vooral plugins als waves RVerb etc zijn bij mij de grote cpu vreters....

Ik denk dat ik zoiezo maar met een powercore pci kaart moet beginnen, want dit is waarschijnlijk wel wat ik zoek.. maar ik ben bang dat ik mischien met 1 kaart niet genoeg zal hebben..

Die Virus TI ben ik toch wel van plan te kopen in de toekomst... 't gaat me nu meer om Eq's, Compressie, Reverb die ik onbelast wil kunnen inladen..

En ja die virus plugin lijkt me ook wel leuk maar dat is niet de hoofdzaak..

Is er ergens een tabel om te zien hoeveel een plugin vraagt aan cpu power van de powercore?

En wat gebeurd er als je de powercore te zwaar belast.. laad hij dan de gewenste plugin niet meer in? of gaatie over z'n nek ?

Die virus is eigenlijk meer een leuke bijkomstigheid.. ik wil het echt hoofdzakelijk voor effecten gebruiken. Ik zit op het moment met bepaalde producties die ik in in runtime geeneens meer kan beluisteren.. ik moet het hele spul eerst renderen voor ik kan horen wat ik aangepast hebt.. vooral plugins als waves RVerb etc zijn bij mij de grote cpu vreters....

Ik denk dat ik zoiezo maar met een powercore pci kaart moet beginnen, want dit is waarschijnlijk wel wat ik zoek.. maar ik ben bang dat ik mischien met 1 kaart niet genoeg zal hebben..

Ik zou er 2 halen, ze worden vaak per 2 aangeboden voor een leuk prijsje. Ik weet niet precies hoe het zit maar ik weet wel dat je 1 Virus kunt openen per PC kaart. Hoeveel plugins je nog kunt openen als je de Virus ingeladen hebt dat weet ik niet. Ik ben zelf nooit in de problemen gekomen maar ik moet toegeven dat ik meestal geen Powercore fx gebruik.

Ik weet niet welke sequencer je gebruikt maar in Cubase zijn er verschillende manieren om cpu te besparen, zoals group channels en fx channels. Je hoeft niet voor elk spoor een aparte reverb te openen bv...

kijk eens hierna,

je moet wel ff wachten maar dan krijg je 8 dsp's en je kan dan voor 1000 dollar bij tc extra plug-ins downloaden.

dus ook je virus plug-in

Origineel geplaatst door manipulator
kijk eens hierna,

je moet wel ff wachten maar dan krijg je 8 dsp's en je kan dan voor 1000 dollar bij tc extra plug-ins downloaden.

dus ook je virus plug-in

Linkje ?

Unholy: waar gebruik jij je powercore dan hoofdzakelijk voor?

Linkje ?

Unholy: waar gebruik jij je powercore dan hoofdzakelijk voor?

Ik heb in mijn standaard template altijd 1 Virus PC. Ik gebruik de reverb regelmatig en soms het filter over mn 909. Ik heb die kaarten hoofdzakelijk voor de Virus gekocht, het leek me wel wat om over totaal 13 Virus outputs te kunnen beschikken(incl. TI). Maar das wel een beetje overkill hoor. Verder heb ik nooit speciale Powercore plugins gekocht, ik gebruik alleen de standaard plugins.

@fles

niet omdat ik een LM te koop heb hoor.... niet echt te vergelijken behalve dat het alle 2 dsp's heeft..
LM = kleurende emulaties en poco digitale plugs...met leuke 3rd party plugs

toch spitsvondig Fles :D

Back