Monitors

Daar is die MP aanduiding voor..

Daar is die MP aanduiding voor..

Als er bij Genelec MP achter staat.. dan betreft het magnetisch afgeschermde monitors.

Waarschijnlijk ga ik zelf binnenkort op pad om de 1030A's te vergelijken met PMC TB-2's en een setje Mackie HR 824's.

Een verslag volgt dan vanzelfsprekend hier ergens..

teringharrie wat een klote-tent is dat feedback utreg toch ook weer..alsof ze echt nix willen verkopen!

ga ik er naartoe om de reveal's (alleen passieve, maargoed), de genelec 1029a's en de yamaha mps5's te vergelijken.....2 van de 3 in een apart klein kamertje met een klotegroundloop van hier tot tokyo en ik weet niet hoeveel ***bekabeling...de andere set helemaal in een andere ruimte, supergroot in het midden, dus nixnada bas......en het vertikken om die andere set bij de overige 2 te zetten....flikker toch op!

overigens vond ik de yamaha's er erg goed uitkomen in vergelijking met de 1029a's......met de tannoy kon ik dus niet goed vergelijken....

zucht...weet iemand ergens een tent in de buurt van utrecht waar ik wel normaal monitors kan testen?
anders worden het gewoon de reveals op de goede verhalen..

Olaf

mm...als ik op de musichouse website af moet gaan verkopen ze daar geen genelec's en ik vind het ook een beetje ***lig om daar te gaan luisteren omdat ik daar toch nix ga kopen omdat de prijzen daar behoorlijk veel hoger liggen dan bij bv de duitsers..

op de site van media connection zie ik ook geen genelecs...

Olaf

Laatst gewijzigd:
Hoe zijn de meningen over de Behringer Truth B2031 ?
Mijn eerste luisteroordeel (heb klein uurtje zitten luisteren met diverse cd's, o.a. High-End test CD) over deze monitoren is dat ik ze in hun prijsklasse een van de betere vind, mogelijk dat ik ze ga kopen.
Advies/commentaar/kritiek?

de behringer is kwa prijs kwaliteit erg goed.

vooal voor dance producties komt ie goed uit de bus.

let wel: het klinkt in een winkel anders als bij je thuis!

Toch ben ik meer fan van de genelec.

Kijk ook eens bij krk.

De actieven zijn duur, maar klinken erg goed.

En de passieven, zeker het luisteren waard.

Naar mijn idee zijn de Behringer juist hele goeie all-round monitoren, en dat is wat ik zoek. Ik ben geen dance fan ofzo. Ik zou mijn stijl meer omschrijven als een multimedia achtige sound, soort van mengsel tussen pop, synthesizer, jazz, beetje ambient etc.

Op het moment liggen Genelecs niet echt binnen mijn budget, en Krk trekt mij niet zo, de reviews die ik ervan gezien heb waren niet zo positief over Krk.

Als we het dan toch over prijs/kwaliteit hebben ga dan voor de spirits absolute 2's. (beginnen toch een beetje homestudio standaard te worden) Ik durf bijna blind te zeggen dat deze beter als de behinger uit de bus komen. En de prijs zal elkaar niet veel ontlopen....wat kosten die behingers ??

Bij Feedback kosten de Behringers €239,- p/st.
De vergelijking die ik heb kunnen maken tussen de Truth en Abs.2 is dat de Truth monitoren beter zijn (ik heb ze allebei gehoord op dezelfde setup). Dit heb ik ook bevestigd gehoord van meerdere mensen, o.a. door een aantal medewerkers van Feedback zelf.
Je hoort het vooral duidelijk in het laag en midden-laag gebied dat de Spirits daar toch wel wat missen. Ik las dat een aantal mensen klagen over het laag van de Spirits, en in mijn ogen is dat niet zo heel erg vreemd.
Ik vond de klank van de Behringer gewoon erg aangenaam, wel met de tweeter op de laagste stand, je kunt deze namelijk instellen; ik heb in wat reviews gelezen dat deze nogal eens als erg hard werden beschouwd. Ik moet zeggen dat ik in het uurtje dat ik ernaar geluisterd heb daar geen last van had. Ik vond vooral het midden-gebied er goed uitkomen, evenals de lage tonen.

Zullen ze dan eindelijk met wat goeds komen ?? Nee....is persoonlijk ik zelf heb slechte ervaring met behinger (ps niet met monitors want ik ken ze niet).....dus vandaar mijn bevooroordeelde mening. En al helemaal met monitors smaken verschillen.

je kunt nog zulke goede monitoren en versterkers hebben maar het belangrijkste instrument zijn je oren.
Als jij precies weet hoe iets hoort te klinken op je hema speakers en yoko versterker kun je daar perfect op af mixen, luisteren, dat is veel belangrijker dan de beste monitoren....
Wat ik zelf altijd aanraad is gewoon kijken welke speakers bij je passen wat sound betreft, die dingen neerzetten en voordat je uberhaupt muziek erop gaat afmixen gewoon een paar weken of een maand je favo muziek die goed is afgemixt luisteren op die set.

Als je na die tijd een beetje gewend bent aan je setup kun je pas is een beetje gaan afmixen, niet eerder.....
Je oren zijn de belangrijkste 2 instrumenten in je studio... het gaat tenslotte om het geluid... en dat word verwerkt door je oren...

Oftwel.... zorg eerst is dat je een goede set met oren krijgt voordat je een kapitaal gaat uitgeven aan monitoren en versterkers.
Ikzelf heb een setje spirit absolute zero in me studio staan (waren toen net uit en ik had er toen geeneens van gehoord) en begon gewoon naar mijn apparatuur dealer gegaan en ben gaan luisteren en heb niet naar de prijs gekeken..
Ik vond die spirits destijds goed klinken en heb die genomen en zweeer er nog steeds bij en het waren nog de goedkoopste speakers ook...

Ow.... en over hema speakers gesproken...ik heb serieus waar een setjke van die kleine hema speakers staan om te vergelijken en heb de output van mijn studio doorgelust naar mijn woonkamer zodat als ik dat wil ook kan luisteren op een setje JBL's (zitten aan mijn draaisetje) en op een set wharfdale's (hangen aan mijn dolby surround setje)
heb je meteen een goed vergelijk.. die speakers in de woonkamer en de ruimte waar ze instaan ken ik ook door en door...

nog wat.. probeer je speakers altijd op een en dezelfde plek te houden als je eenmaal tevreden bent over je geluid... verplaatsen geeft meestal al een heel ander beeld van je geluid en dat betekend weer opnieuw er aan wennen..

Nogmaals... train eerst je oren... en draai ook niet te hard in je studio.. werkt ten eerste vermoeiend en je hoort minder wat je doet en je maakt er je buren ook nog is blijer mee...

gegroet Jeffrey

www.dagoose.nl

Orgineel geplaatst door da goose

Als jij precies weet hoe iets hoort te klinken op je hema speakers en yoko versterker kun je daar perfect op af mixen, luisteren, dat is veel belangrijker dan de beste monitoren....

Dat is maar gedeeltelijk waar: natuurlijk moet je je monitors goed kennen, maar wat ze niet kunnen weergeven zul je ook niet horen.... Wat er ècht gebeurt in het laag, de details in het midden en hoog... Maar verder heb je gelijk.

Staat deze link al in de thread trouwens?
http://www.prorec.com/prorec/articles.nsf/articles/0B7FAE7ED3205D3C86256AE100044F41

Is 'n kritische vergelijking van
• Yamaha MSP10 Monitor System
•  Dynaudio BM6A
•  Event 20/20 bas
•  Behringer Truth B2031
•  Genelec 1031A
•  KRK V8
•  JBL LSR28P
•  Mackie HR824
•  Roland DS-90
door iemand die weet waar die over praat.

trouwens hoe zet je 'n linkje onder het woord hier zodat je niet zo'n lange sliert url in je bericht krijgt?

Laatst gewijzigd:
Volgens mij is het heel belangrijk dat alle frequenties even hard worden weergegeven. Zo neutraal mogelijk. Ik heb 2 msp-5's en die klinken echt slecht in vergelijking met mijn huiskamersetje. Maar als het het op die msp-5's goed klinkt, klinkt het overal goed. Het nadeel van die dingen is wel de bass (welke bass). Achteraf had ik ze dus ook niet gekocht. Maar ja, de beginner koopt wat.

Als ik een tijd met een liedje bezig ben, hoor ik niet meer wat goed of slecht klinkt. Dan ga ik een weekje wat anders doen. Mijn huis verbouwen en bier drinken. Als ik dan na een week weer naar dat liedje luister, hoor ik duidelijk wat er allemaal mis mee is. Volgens mij is het belangrijk dat je niet te lang aan iets werkt. En het geluid niet te hard zet. Als iets slecht klinkt zet je automatisch het geluid harder. Meestal klinkt het dan al beter. Echter, dit is niet de goede manier. Zacht moet het ook goed overkomen.

Dan ga ik een weekje wat anders doen. Mijn huis verbouwen en bier drinken. [/B]

Zoals in het programma "eigen huis in puin"?

Zoiets ja. Ik heb laatst trouwens meegedaan aan een Nico look-a-like contest. Ik werd laatste. Dat vond ik niet zo erg.

MSP5

MSP5

Hey, ik heb net een setje MSP5's van Yamaha gekocht.. Ze zien er solide en professioneel uit. Zijn zeer zwaar uitgevoerd.
Ze klinken lekker, en heb er €239 ps voor betaald. Niet gek voor actieve monitors toch?

Arv

nee zeker niet! ik vond ze in mijn (mislukte) luistertest behoorlijk goed klinken..heb echter toch voor de tannoy reveal active's gekozen vanwege de vele goede verhalen die ik erover hoorde en het feit dat ik er wel eens eerder mee gewerkt had..

Olaf

als je nou echt heel weinig te besteden hebt, wat is dan het beste wat je kan kopen.....zeg maar de echte low prijsklasse....?

van edirol heb je kleine monitortjes..geen idee hoe ze klinken maar het ziet er wel vet uit ;)
zit eraan te denken om die evt. als alternatieve monitors cq. PC speakers te kopen..

www.edirol.com

Olaf

Back