Probleem met Soundmodule aansluiten bij CS4

BdJ

Pak die wave!
Ik heb van de week van een collega een yamaha mu90r soundmodule overgenomen, deze wil ik samen met mijn midi-keyboard (Novation Remote49) gebruiken in cubase studio 4. Tot zover, ik heb er alle manuals op nageslagen, maar aangezien ik een n00b ben op het gebied van het aansluiten van deze hardware is het me tot op heden niet gelukt.
Ik heb het op de volgende wijze aangesloten, alwaar de verbinding met mijn keyboard naar de pc via usb gaat:
ma_fig2.gif

Ik heb al vele instellingen geprobeerd in cubase, o.a. bij de device setup, zoals beschreven in de handleiding maar tot op heden geen geluid gekregen. ook slaan de midi channels niet uit op m'n soundmodule. (wat echter wel gebeurd als ik de soundmodule aansluit via de midi-out van m'n keyboard)

Kan mij iemand kort en bondig uitleggen welke aansluitingen ik hier moet hanteren en welke instelling in cubase het beste is zodat ik de sounds uit de module ook kan horen in cubase? (als je screenshots nodig hebt van instellingen etc. laat het maar weten)

Alvast bedankt!

als je module t wel doet als je m direct op de midi out van je keyboard heb maar niet werkt in de afgebeelde setup, lijkt het mij t meest logische dat je midi thru of uitstaat op je keyboard of misschien kapot is? verder midi kabels ok?

Origineel geplaatst door resonance
als je module t wel doet als je m direct op de midi out van je keyboard heb maar niet werkt in de afgebeelde setup, lijkt het mij t meest logische dat je midi thru of uitstaat op je keyboard of misschien kapot is? verder midi kabels ok?

midi-kabel is ok, gister nieuw gekocht...en midi thru staat gewoon aan...
manual van novation zegt dan weer wel dat ik de module moet aansluiten via de midi-out van t keyboard
maar volgens mij kan de module dan niet 'communiceren' met cubase op mn pc, of maakt dat niet uit?
zie hier onder.

midiam8.jpg

je zou ook de midi out van je pc aan de midi in van je module kunnen hangen..

op die manier kun je je keyboard gebruiken en kan cubase je module aansturen

dus... keyboard midi out naar midi in pc en dan de midi out van pc naar midi in van module..
als je cubase heb lopen en nergens aan heb gezeten (behalve de juiste midi poorten geselecteerd) moet ie t doen.. je kan nu ook noten tekenen etc. die je module aansturen

ok ik heb net weer de midi-out aangehouden op m'n keyboard...nu doet ie het weer ok, leest ook noten vanuit cubase...maar ik kan het geluid alleen maar horen via m'n headphones die aan de module zitten...moet ik hiervoor nog wat instellingen voor wijzigen..??

dat zou je ff moeten op zoeken in je manual ..

soms als je ergens een koptelefoon inplugged mute het de andere outputs ..

maar goed, hoe dit bij jou module zit weet ik niet ..

maar hoe heb je t nu ? midi out van pc naar midi in van keyboard en midi out van keyboard naar in van module?

Back