Simpel , makkelijk en mooi

Synthequ

Stamgast
Hallo beste synth-liefhebbers,

Voor degene die niet zo goed zijn met het spelen van instrumenten of alleen een soort instrument kan je het volgende doen.
Je kan natuurlijk met wat programma's een deuntje maken die je via pc laat afspelen. Maar je kan het natuurlijk ook op deze manier doen om ook nog een perfecte sound te creeeren welke opgeslagen wordt als midi en uiteindelijk als wav of mp3 opgeslagen kan worden.

De opstelling in dit geval is mbv het programma nwc (Note Worthy Software) op de pc.
Vanuit de pc een usb naar midi welke aangesloten wordt op een jv2080 of jv 1080 of zo iets dergelijks.
De uitgangen van de jv2080 (1x mono links en 1x mono rechts = 1x stereo) kan op een geluidskaart aangesloten worden waardoor je ingaande midi vanuit het programma nwc de jv2080 aanstuurt welke deze hierna een geweldige geluid produceerd (mits je natuurlijk ook een goede geluidskaart hebt) en afspeelt via je pc.
Het programma musicclean kan je dan gebruiken om het geluid weer op te vangen en weg te schrijven als wav of mp3.
Hierna kan je als je een leuk cd-tje wilt branden van al je mooie zelfgemaakte muziek sonic of nero gebruiken.

Natuurlijk zijn er meer programma's , maar het meest tevreden ben ik over het bovenstaande.

De nwc heeft veel mogelijkheden en kan 16 midikanalen aansturen. Echt een aanrader vind ik en nog (in kleine versie) gratis te verkrijgen ook.

Succes ,

John

Laatst gewijzigd:
ow, ik dacht dat je met een alternatief iets kwam als je niet goed kan spelen, maar eigenlijk beschrijf je gewoon zoals de meeste mensen toch al werken als ze hard-en software combineren.
Je stuurt toch altijd met je sequencer je externe synthesizers aan om vervolgens de audio weer op te nemen. Maar je bedoelt waarschijnlijk dat jij dat programma erg makkelijk vindt en dat het gratis is en misschien voor iemand anders ook makkelijk is. Hier de link http://www.noteworthysoftware.com/ en is programma is niet gratis maar 39 dollar.

Amazing: dit is dezelfde jo*4 die het niet voor elkaar kreeg om z'n JV2080 aan te sluiten?

Hallo beste synth-liefhebbers,

Voor degene die niet zo goed zijn met het spelen van instrumenten of alleen een soort instrument kan je het volgende doen.
Je kan natuurlijk met wat programma's een deuntje maken die je via pc laat afspelen. Maar je kan het natuurlijk ook op deze manier doen om ook nog een perfecte sound te creeeren welke opgeslagen wordt als midi en uiteindelijk als wav of mp3 opgeslagen kan worden.

De opstelling in dit geval is mbv het programma nwc (Note Worthy Software) op de pc.
Vanuit de pc een usb naar midi welke aangesloten wordt op een jv2080 of jv 1080 of zo iets dergelijks.
De uitgangen van de jv2080 (1x mono links en 1x mono rechts = 1x stereo) kan op een geluidskaart aangesloten worden waardoor je ingaande midi vanuit het programma nwc de jv2080 aanstuurt welke deze hierna een geweldige geluid produceerd (mits je natuurlijk ook een goede geluidskaart hebt) en afspeelt via je pc.
Het programma musicclean kan je dan gebruiken om het geluid weer op te vangen en weg te schrijven als wav of mp3.
Hierna kan je als je een leuk cd-tje wilt branden van al je mooie zelfgemaakte muziek sonic of nero gebruiken.

Natuurlijk zijn er meer programma's , maar het meest tevreden ben ik over het bovenstaande.

De nwc heeft veel mogelijkheden en kan 16 midikanalen aansturen. Echt een aanrader vind ik en nog (in kleine versie) gratis te verkrijgen ook.

Succes ,

John

?:erm:? .............?

Zo hé, dat ga ik ook eens proberen!!! En dan nog wel 16 midikanalen! Zou het ook met m'n Alesis Ion i.p.v. zo'n JV2080 of JV1080 kunnen denk je? :z :P

Ik lijk wel knatergek!
Waarom heb ik ooit Cubase gekocht? :stupid

Internet is aardig anoniem. Maar om nu na 2 weken lidmaatschap de gevestigde orde even te vertellen op welke manier je het beste kunt werken....................moedig hoor!
Alleen heeft jojojojo nog nooit van DAW (Cubase, Logic, Protools etc.) gehoord. Maar na 2 weken kun je ook nog niet alles weten hè?
Inderdaad 8o)

Ik ben benieuwd naar je volgende goede tips..........misschien een gratis en betere vervanger voor WaveLab6 voor me?

Beste mensen ,

Ja het klopt inderdaad , ik mag wel een beginneling zijn maar met een heel goed technisch inzicht wat ik ook heel goed op mijn dagelijkse werk gebruik.
Ik weet zelf even niet waar ik de nwc vandaan heb gehaald maar volgens mij is ie hier ook gratis en anders even zoeken ze zijn gratis te verkrijgen.
http://www.brothersoft.com/mp3_audio/midi/noteworthy_composer_download_6254.html

Trouwens een hele goede alternatief voor wavelab is adobe c3 audition 2.0 , deze is geweldig goed. Gratis , nee niet echt........

Al goed , ik ga mij nu even verder verdiepen in DAW (cubase logic ed.) hier zal ik nog wel even tijd voor nodig hebben , lijkt mij vrij ingewikkeld.

Ik lijk wel knatergek!
Waarom heb ik ooit Cubase gekocht? :stupid

Internet is aardig anoniem. Maar om nu na 2 weken lidmaatschap de gevestigde orde even te vertellen op welke manier je het beste kunt werken....................moedig hoor!
Alleen heeft jojojojo nog nooit van DAW (Cubase, Logic, Protools etc.) gehoord. Maar na 2 weken kun je ook nog niet alles weten hè?
Inderdaad 8o)

Ik ben benieuwd naar je volgende goede tips..........misschien een gratis en betere vervanger voor WaveLab6 voor me?

reactie op reactie

reactie op reactie

Neeeeeeeeeeeeeee....................................je zegt het!?

Wel een super-producer hoor! Met nws een een gratis recordertje.
Maar dan wel een Echo/Focusrite/M-Audio (goede geluidskaart) of beter ertussen?

Is het trouwens deze versie van musicclean? http://www.bestmusicstore.de/produc...=3104&osCsid=12846e438c40a79f370afcf8d3a0a42c

Tja , daar kan je natuurlijk geen muziek via je geluidskaart mee opnemen.

Het programma musicclean is van X-OOM , erg leuk programma , makkelijk en effectief.
Hier even een link voor een kleine overzicht van dit product. Dit product is maar een paar tientjes maar wel heel gemakkelijk. Je kan hier evt. ook muziek wat per direct vanaf internet afspeelt opslaan en evt. filteren.
Nou lees zelf maar even.
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERS...sec_Page=Beschrijving&ContentType=DESCRIPTION

Greez , John

Beste mensen ,

Ja het klopt inderdaad , ik mag wel een beginneling zijn maar met een heel goed technisch inzicht wat ik ook heel goed op mijn dagelijkse werk gebruik.
Ik weet zelf even niet waar ik de nwc vandaan heb gehaald maar volgens mij is ie hier ook gratis en anders even zoeken ze zijn gratis te verkrijgen.
http://www.brothersoft.com/mp3_audio/midi/noteworthy_composer_download_6254.html

Trouwens een hele goede alternatief voor wavelab is adobe c3 audition 2.0 , deze is geweldig goed. Gratis , nee niet echt........

Al goed , ik ga mij nu even verder verdiepen in DAW (cubase logic ed.) hier zal ik nog wel even tijd voor nodig hebben , lijkt mij vrij ingewikkeld.

Wat is je dagelijks werk?

Dank voor al je tips. Ik denk alleen wel dat een heleboel forum gebruikers al lang op de hoogte zijn van deze tips. Velen zulen ook niet erg onder de indruk zijn van het feit dat dat programa dat je suggereert 16 midi kanalen kan aansturen. Ikzelf werk met een systeem met (op dit moment) de mogelijkheid tot 160 midi kanalen (10 MIDI Out poorten).

Als je je inderdaad gaat verdiepen in DAW's neem daar dan ruim de tijd voor. De meeste (zoals Cubase, Logic etc.) zijn een heel stuk uitgebreider dan het programma waar jij het over had.

Enne, er zijn niet veel programma's die zó sterk zijn als Wavelab. (maar dat is heel persoonlijk). Jij gebruikt Adobe begrijp ik? Wat zijn je ervaringen ermee? Werkt het prettig?

Ah joh laat 'm toch. Niet iedereen is al zo ver of wil zich diep in de spullen storten. Ik hoor vaak hele leuk dingen die gemaakt zijn met ongelofelijk simpele en oneigenlijk gebruikte apparatuur. Als je niet tegen de boodschappen van jojojojo kunt of niet op z'n vragen wilt ingaan negeer ze dan gewoon. Er zijn nog wel beginners die er wel wat aan hebben. Mijn eerste oscillator bouwde ik per ongeluk met twee cassette decks en een mengpaneeltje, de ins op de outs aansluiten en de toonhoogte van de feedback en distortion (waveshaping, hehehe) was te regelen met een schuif en de opnameniveauregelaar van de decks. Nou, zo dik heb ik het daarna niet meer gehoord hoor. Deels ook omdat de tweeters het vrij rap opgaven.

re re re re re re

re re re re re re

Ja , natuurlijk heb ik het over 16 kanalen , dat klopt want ik heb alleen een jv2080. Maar het programma zelf kan 200 kanalen aansturen , mocht je natuur meer apperatuur hebben. Wel is het zo dat je gaat komen op de betaalbare NWS aangezien deze versie die gratis is bij kanaal 17 en hoger deze niet te gebruiken is.

Mijn werk is Field Service Monteur en werk veelal met pc's , netwerk , camera , beveiliging , brand , intercom , assat locator , Gebouwbeheersystemen als particulier bedrijf bij grote bedrijven wotv het Rijk ed.
Natuurlijk heb ik veel certificaten en diploma's hiervoor. Maar heb ook HBO organisatorisch manager welke ik nog niet tot expressie heb kunnen laten komen.

Ik heb altijd in de muziek gezeten : DJ , Drive-inn show , bandje met gitaar , electronisch mixxen mbv samples en nu wil ik zelf leuke muziek fabriceren wat al leuk begint te lijken.

Zo , dat even over mezelf en nee ik ben geen softwareschrijver. Dus geen programma's tot heden van mij en door mij gemaakt.

En dan nu : iedereen even vertellen welk beroep men heeft , kunnen we misschien uitwisselen , lol hahahahaha

Greez , John

Nee, daar stuur ik meer dan 10 verschillende midi apparaten mee aan. (synths, sampler, controllers FX etc.)

Mijn punt was hetvolgende. In de eerste post verteld topic starter dat dat programma 16 kanalen kan aansturen. Lijkt mij dat veel forumleden daar niet van onder de indruk zijn, (dus waarom vermelden?). Ik gaf daarbij aan dat ikzelf (en waarschijnlijk meerdere mensen hier) al heel lang over meer dan 16 midikanalen kan beschikken, dus als die vermelding was bedoeld om dat programma te promoten dan heeft dat niet echt geholpen.

Topic starter verteld ook dat hij het meest tevreden is over dat programma. Dat zou dus betekenen dat hij er meerdere heeft geprobeerd. En aangezien hij verteld dat hij zich nu op DAW's gaat storten ("is vast ingewikkeld") lijkt mij dat hij er nog niet veel ervaring mee heeft. Dat is verder niet erg, maar dan vind ik zo'n "promotie verhaaltje" een beetje zinloos...

Wil ook niet zeggen dat ik bij mijn nummers 160 midikanalen gebruik! Maar ik heb wel de vrijheid om zonder alle kabels te moeten omsteken voldoende kanalen tot mijn beschikking heb.

En mijn mixen slibben zeker niet dicht. Maar da's een kwestie van je oren gebruiken. Trouwens, ook een mix met 160 midi kanalen kan nog steeds mooi open klinken.

Ah joh laat 'm toch. Niet iedereen is al zo ver of wil zich diep in de spullen storten. Ik hoor vaak hele leuk dingen die gemaakt zijn met ongelofelijk simpele en oneigenlijk gebruikte apparatuur. Als je niet tegen de boodschappen van jojojojo kunt of niet op z'n vragen wilt ingaan negeer ze dan gewoon. Er zijn nog wel beginners die er wel wat aan hebben. Mijn eerste oscillator bouwde ik per ongeluk met twee cassette decks en een mengpaneeltje, de ins op de outs aansluiten en de toonhoogte van de feedback en distortion (waveshaping, hehehe) was te regelen met een schuif en de opnameniveauregelaar van de decks. Nou, zo dik heb ik het daarna niet meer gehoord hoor. Deels ook omdat de tweeters het vrij rap opgaven.
Vette synth. klinkt cool. :okdan:

Niet echt erg

Niet echt erg

Het is niet echt erg dat ik ook reacties krijg die het tegendeel beweren of anders te lezen krijg. Daar leren wij toch allemaal van............. Als het maar fatsoenlijk blijft / is.

Maar goed , deze topic mag van mijn part gesloten worden. Ik heb aangegeven dat je als beginneling eigenlijk iets heel leuks op kan zetten wat goed werkt. Ik vond het een leuk topic

DIT IS TROUWENS NIET BEDOELD VOOR PROMOTING VAN........ , had trouwens wel leuk geweest : extra verdienen , maar goed............

Allen bedankt voor de leuke reactie , nee echt dat meen ik.:okdan:

Greez , John en tot de volgende topic met meer verrassingen misschien.:doei:

Back