Heinz Graaf
Stamgast
Ik ben aan het kijken naar een mic pre maar er zijn zo veel mogelijkheden.. Dus graag jullie hulp omtrent deze belangrijke schakel in de studio. De mic moet ook nog aangeschaft worden maar voorlopig neem ik op met een AKG Perception en een Sure SM58
Ik heb een paar modellen gevonden, als er andere goede alternatieven zijn dan hoor ik die graag.
RME Quad Mic
Focusrite Octopre LE
FMR mic pre (schijt wat noisy te zijn volgens FMR)
Joemeek ThreeQ (2 of 3 stuks dan..)
Ik zou toch graag zeker 2 condensator micros aansluiten. Momenteel gebruik ik de pres op mn oude D&R tafel en degene van de M-Audio Fast Track Pro wat mn geluid niet echt ten goede komt.
Het is misschien ook een goed idee ff te vermelden wat ik voornamelijk allemaal wil opnemen met deze pre. Weining of geen vocals. Vooral drums en percussie (welke 90% vd tijd bespeeld worden met brushes), akoestische gitaar, spoken words en meer stille, subtiele geluidjes. De muziek die ik maak is wat downtempo stuff, in de trend van Bonobo, Blockhead. Ik geloof dat ik ergens las dat Bonobo een Focusrite en een Rode NT1 gebruikte voor Dial M For Monkey? Dus dat wil zeggen dat je met de goedkope mid range spullen een fantastisch geluid kan neerzetten.
Alle tips zijn welkom!
Ik heb een paar modellen gevonden, als er andere goede alternatieven zijn dan hoor ik die graag.
RME Quad Mic
Focusrite Octopre LE
FMR mic pre (schijt wat noisy te zijn volgens FMR)
Joemeek ThreeQ (2 of 3 stuks dan..)
Ik zou toch graag zeker 2 condensator micros aansluiten. Momenteel gebruik ik de pres op mn oude D&R tafel en degene van de M-Audio Fast Track Pro wat mn geluid niet echt ten goede komt.
Het is misschien ook een goed idee ff te vermelden wat ik voornamelijk allemaal wil opnemen met deze pre. Weining of geen vocals. Vooral drums en percussie (welke 90% vd tijd bespeeld worden met brushes), akoestische gitaar, spoken words en meer stille, subtiele geluidjes. De muziek die ik maak is wat downtempo stuff, in de trend van Bonobo, Blockhead. Ik geloof dat ik ergens las dat Bonobo een Focusrite en een Rode NT1 gebruikte voor Dial M For Monkey? Dus dat wil zeggen dat je met de goedkope mid range spullen een fantastisch geluid kan neerzetten.

Alle tips zijn welkom!
Laatst gewijzigd:
... "If you look beyond the RNP8380's utilitarian ugliness, you'll see that we opted to throw the money we saved in cosmetics into the quality of the audio electronics."
) erbij neem ben ik gesteld voor een groffe 700 euro. En dan heb ik alles splinternieuw inclusief garantie. Iemand overigens ervaring met deze combi? (RNP + NT2)
.. Hij ziet er ook vrij stoer uit!
) 
, ik stond een tijdje geleden voor hetzelfde probleem en was op zoek naar een preamp voor mijn DAW (protools). Ik gebruik deze voor geluidsnabewerking en moet regelmatig voiceovers opnemen. Heb diverse preamps geprobeerd en toen op aanraden van een collega zo'n mackie mixertje genomen en die bevalt me uitstekend. Klinken echt superclean en daar was ik naar op zoek. Van daar