Pedaal Roland niet te gebruiken bij Yamaha....waarom?

robbie50

ferkeert lit
Hallo,

Ik heb een "halfdemper" pedaal van Roland welke prima is, maar zodra ik hem aansluit op mijn Motif, werkt de "halfdemper" functie niet........

Waarom is dit?

Kan ik, in de pedaal, e.e.a. "omsolderen" zodat het wel werkt?

graag reacties,

groet,

robbie....

:doei:

Ik weet het niet zeker, maar volgensmij wordt voor de halfdemperfunctie een extra 'ring' op de jack gebruikt;

Voor zover ik weet ondersteunt de Motif geen halfdemperfunctie; ik weet wel dat de S90ES dit doet...

Hey,

Wat je ook ff kan proberen is het volgende:

Motif uitzetten,
pedaal intrappen,
Motif aanzetten,
kijken of het dan werkt.

Ik weet uit het verleden dat dat met Yamaha nog wel eens wil werken.

Groeten,

Roshi Ai.

Ik weet het niet zeker, maar volgensmij wordt voor de halfdemperfunctie een extra 'ring' op de jack gebruikt;

Voor zover ik weet ondersteunt de Motif geen halfdemperfunctie; ik weet wel dat de S90ES dit doet...

Motif XS ondersteunt WEL "halfdemper" functie.....vandaar mijn vraag.
Dank voor je reactie...

robbie
:okdan:

Hey,

Wat je ook ff kan proberen is het volgende:

Motif uitzetten,
pedaal intrappen,
Motif aanzetten,
kijken of het dan werkt.

Ik weet uit het verleden dat dat met Yamaha nog wel eens wil werken.

Groeten,

Roshi Ai.

Hey ook......

Dank voor de TIP, geprobeert.........maar werkt niet....
Ik denk dat ik inderdaad een van de aansluitingen moet "omsolderen" maar WELKE?

groet,

robbie

Hoi,

Ik had voor mijn s90es (die ook half-damper ondersteunt) ook eerst een roland dp-10 of dp-8 pedaal, maar dit werkte inderdaad niet.
Kheb em omgewisseld voor een Yamaha FC-3 (waar ik maanden (!) op moest wachten). Toen liep het perfect.

Motif XS ondersteunt WEL "halfdemper" functie.....vandaar mijn vraag.
Dank voor je reactie...

robbie

XS dan wel, maar de Motif Classic en de ES niet, even ter verduidelijking voor mensen met deze modellen die valse hoop krijgen. ;)

L56 Out...

Ik wil graag dit pedaal aanschaffen voor mijn Motif, maar durf niet goed eigenlijk. Feedback etc, hebben dat ding zowiezo niet op voorraad dus er is geen mogelijkheid om het te testen. Dus ik denk dat ik Yamaha maar weer eens ga emailen.

Kan trouwens iemand me vertellen of z'n Roland PK 5 op elke synth en DAW te gebruiken is via MIDI In/Out/Thru aansluitingen?

Dat pedaaltje lijkt mij wel te werken. Waarom niet? Eigenlijk ontzettend handig: via usb op je computer aansluiten en zo instellen wat voor CCs gestuurd worden. Ideaal! Als je het niet vertrouwd gewoon even wat userreacties opzoeken. Zijn vast wel ergens op internet te vinden. Zo verkopen ze de CME GPP-3 bijvoorbeeld ook bij Thomann en wordt-ie gereviewd op Harmony Central - maar check daar vooral onder 'Reliability' en 'Overall', alhoewel het daar over 'geen computer-interface' gaat, terwijl hij dat volgens de site van CME juist wél heeft.

Die PK-5 is volgens mij de meest gebruikte soort midi-baspedalen, dus het lijkt mij bijzonder sterk als dat níet lukt, met midi&zo. Je moet het gewoon zien als een één-octaafs controller-keyboardje (maar dan met pedalen); die kun je toch ook gewoon overal op aansluiten? Zelf heb ik de Studiologic MP-117; dat werkt precies zo, en nooit problemen mee. :)

Wat betreft dat pedaal van Robbie: misschien heb je iets aan de opmerkingen op deze site? Ergens na de helft legt iemand uit hoe het met een extra kabeltje zonder solderen zou kunnen werken (die post wordt ook vaak geciteerd later, zoals bijvoorbeeld ook helemaal onderaan).

Hallo,

Ik heb een "halfdemper" pedaal van Roland welke prima is, maar zodra ik hem aansluit op mijn Motif, werkt de "halfdemper" functie niet........

Waarom is dit?

Kan ik, in de pedaal, e.e.a. "omsolderen" zodat het wel werkt?

graag reacties,

groet,

robbie....

Kun je dat niet in de Motif instellen? In de meeste woekstations die ik ken, kun je instellen wat voor pedaal je gebruikt (en hem evt. ompolen).

Die PK-5 is volgens mij de meest gebruikte soort midi-baspedalen, dus het lijkt mij bijzonder sterk als dat níet lukt, met midi&zo. Je moet het gewoon zien als een één-octaafs controller-keyboardje (maar dan met pedalen); die kun je toch ook gewoon overal op aansluiten? Zelf heb ik de Studiologic MP-117; dat werkt precies zo, en nooit problemen mee. :)

Ik wil hem niet alleen op de Motif gaan gebruiken, maar ook AmpegSVX mee gaan aansturen (hun eigen controller is echt waardeloos), dus schakelen tussen de diverse stompboxen en amps. Volgens mij moet dat lukken want de gitarist van Nile gebruikt ook 3 van die pedalen en een laptop on stage :) Maar die pedalen zijn niet de meest goedkope aanschaffen en zou zonde zijn als ik straks +1000€'s uitgeeft en ik kan er niks mee :)

Ik ga de rest van je linkjes eens bekijken.

Geachte,

Helaas is ons dit pedaal en de functionaliteit niet bekend. De half-damper
functie functioneerd alleen met een pedaal aan de FOOT CONTROLLER
aansluiting, niet via USB of MIDI. Yamaha zou voor die functie de Yamaha
FC3-switch willen aanbevelen. (enige oplossing : bij uw dealer uitproberen)

Met vriendelijke groet,
Meilleures salutations,

Yamaha Support over die CME GPP-3 & "half demper" pedalen.

Ik wil graag dit pedaal aanschaffen voor mijn Motif, maar durf niet goed eigenlijk. Feedback etc, hebben dat ding zowiezo niet op voorraad dus er is geen mogelijkheid om het te testen. Dus ik denk dat ik Yamaha maar weer eens ga emailen.

Ter info: Feebdack Eindhoven heeft er 1 in de vitrine staan, boven bij de digitale piano's.

Tenminste: 2 weken geleden nog.

L56 Out...

Zo......
Robbie heeft het soldeerboutje even "ter hand" genomen en de boel gemodificeerd.........
Zie hier het resultaat....

foto "oude situatie"

post zo de nieuwe situatie....en????

robbie

Attachments

• pedaal oud.jpg
    pedaal oud.jpg
    43,5 KB · Bekeken: 70
En de "nieuwe"situatie, kwestie van 2 draadjes dus....koop ik echt geen nieuw pedaal voor.......

En werkt....
UITSTEKEND!!!!!!

gegroet vrienden......

robbie
:koffie::okdan:

Attachments

• pedaal nieuw.jpg
    pedaal nieuw.jpg
    42,7 KB · Bekeken: 65
Laatst gewijzigd:
Eigenlijk hoort deze posting nu ook een beetje bij (zelf) herbouw....

robbie
:koffie:

Kun je dat niet in de Motif instellen? In de meeste woekstations die ik ken, kun je instellen wat voor pedaal je gebruikt (en hem evt. ompolen).

Hey Bartology.....

Nee, raar hé.
Bij de Fantom zijn er allerlei instellingen te vinden...zelf "ompolen".....
bij de Motif kan je kiezen tussen 2 FC3 en 1 FC4 instellingen......
Maar het is mij gelukt zoals je kan lezen....
Motif bevalt mij PERFECT, en zeker in combinatie met de X7

gegroet.....

robbie

Back