Hoi,
Ik kan momenteel 24 sporen mixen (3 x 8 adat.)
Nu merk ik dat ik toch al snel door mijn sporen heen ben.
Wat ik nu gedeeltelijk op los door eerst een tussen mix te maken voor de drums.
Maar dan vaak zit ik toch ook tegen de limit aan als vocals en zo er bij gaan komen. Ook ben ik vaak snel door de sporen heen omdat er vaak stereo wordt opgenomen.
Nu was vroeger 24 sporen een flinke luxe.
Vraag is dan hoe ging men daar vroeger mee om? Ook tussen mixes?
Echter je hebt ook wel van die sporen waar bijvoorbeeld maar een paar dingetjes op staan bij voorbeeld een paar keer een tamboerijn of een Bell of iets anders.
Eigenlijk best zonde want dat hele spoor wordt maar een paar keer gebuikt.
Zijn daar misschien nog bepaald trucs voor om zo'n spoor misschien voor meerdere dingen te gebruiken. Maar dan zit je natuurlijk bij de mix weer met verschillende eq panning etc.
In principe heb ik een digitale mixe dus in dat geval zou automation misschien ook een oplossing kunnen zijn.
Ik vraag me dus af of er nog meer trucjes zijn op dit gebied die ik misschien over het hoofd zie.
groet exzit
Ik kan momenteel 24 sporen mixen (3 x 8 adat.)
Nu merk ik dat ik toch al snel door mijn sporen heen ben.
Wat ik nu gedeeltelijk op los door eerst een tussen mix te maken voor de drums.
Maar dan vaak zit ik toch ook tegen de limit aan als vocals en zo er bij gaan komen. Ook ben ik vaak snel door de sporen heen omdat er vaak stereo wordt opgenomen.
Nu was vroeger 24 sporen een flinke luxe.
Vraag is dan hoe ging men daar vroeger mee om? Ook tussen mixes?
Echter je hebt ook wel van die sporen waar bijvoorbeeld maar een paar dingetjes op staan bij voorbeeld een paar keer een tamboerijn of een Bell of iets anders.
Eigenlijk best zonde want dat hele spoor wordt maar een paar keer gebuikt.
Zijn daar misschien nog bepaald trucs voor om zo'n spoor misschien voor meerdere dingen te gebruiken. Maar dan zit je natuurlijk bij de mix weer met verschillende eq panning etc.
In principe heb ik een digitale mixe dus in dat geval zou automation misschien ook een oplossing kunnen zijn.
Ik vraag me dus af of er nog meer trucjes zijn op dit gebied die ik misschien over het hoofd zie.
groet exzit