Voor de techneuten onder ons,...

Mike Philco

Ehmmm,...
Speciaal voor de techneuten onder ons leek het me wel eens leuk om te kijken met wat voor opmerkingen je te maken krijgt als iemand een apparaat inleverd voor reparatie of onderhoud.
Dus heb je ervaring met een lieve, ondeugende, rare, boze, agressieve, stoute, weet ik veel wat voor opmerking dan hoor ik dat graag.
Ehmm,...hou het wel een beetje netjes :frons:

Om in te zetten:
Een jaar of wat geleden kwam er een oud boertje (op klompen) naar me toe met een keyboardje onder zijn arm. Ik geloof dat het een Yamaha PSR nogwat was.
Er was eea mee aan de hand en dit was zijn praatje:" Ik heb er geen haast mee maar kan ik er even op wachten ?"

ja ken je deze,
er komt iemand met een half gesloopt apparaat,
daar heeft een goeie kennis met mts diploma al naar gekeken.
en die heeft verteld wat er stuk is en wat het gaat kosten.
of je het even voor die prijs wilt repareren( of minder)
ik stuur ze altijd terug naar de kennis met mts diploma.
groeten,
jeroen

Hier enkele uitspraken die ik weleens hoor in mijn werk en hobby...

- Het zou tof zijn als die het weer doet, maar als het geld kost laat dan maar.

- Ik heb er zelf al naar gekeken, maar door tijdgebrek is het nooit af gekomen.

- Nee, ik heb er niks mee gedaan, zo heb ik het gekocht...

- Volgens mijn buurman was het een opamp of zoiets....

- Mijn neef heeft een eigen reparatiedienst dus die weet er alles van...

- Je adviseerde een Harman Kardon, maar volgens verkoper was Yoko ook goed. En die heb ik gekocht maar nu werkt het niet.

ja, en deze dan, ben ik nu mee bezig echt tenenkrommend.
ben een LA2A compressor vanUA van een nieuwe voedingstafo aan het voorzien, want,...
is ooit door mensen meegenomen uit de us, is niet rewired voor 220V,
heeft dus een aantal jaren op de dubbele voedingsspanning gewerkt.
en toen is uiteindelijk toch de trafo overleden.
groetne,
jeroen

een kennis eens over een radio:

"Ik heb er best wat verstand van: uit mekaar heb ik hem namelijk al - maar in mekaar krijg ik hem niet meer".

:dubbel:

Over een multitrak cassette recorder (die volgens de eigenaar niemand anders repareren kon of wilde), na het lezen van de faktuur:

"Afgeregeld???? Daar heb ik godver.... helemaal geen opdracht voor gegeven! Je zou hem alleen repareren. Dat betaal ik niet, oplichter!"

een vriend van me had een technics platenspeler (niet een 1200, maar toch) die had ie van iemand gekregen. echter 1 kanaal deed het maar.. gozer is zelf zo technisch als een speerpunt, dus die heeft jaren met 1 kanaal gedraaid. toen ik het merkte, gaf ik um aan dat ik dat wel ff kon fixen :P dus ik mijn soldeer koffer gehaald. ik ga op de grond zitten, platen speler voor mijn neus. die gozer heeft me nog nooit echt technisch zien doen, tenminste niet met zijn neus erbovenop. ik dat ding dus grondig demonteren, ik wist tenslotte niet waar het probleem zat. hele apparaat ligt in kleine stukjes uiteen, ondertussen kabelbreukje gevonden in de draad van de tulp stekkertjes, ik ff stukkie verkort en opnieuw op het nogal minimale printplaatje gezet, maar dat terzijde..

vraagt die gozer "krijg je um wel weer in elkaar?".. .. je had die blik op zijn gezicht moeten zien, totale shock! .. hmm.. ik denk dat je erbij had moeten zijn. afijn, ik dat apparaat weer netjes in elkaar gezet, werkt weer perfect! die gozer denkt nu dak werkelijk alles kan met electronica.

om een lang verhaal kort te maken (mocht je het bovenstaande niet hebben gelezen), verbaast u niet, de leken weet bij god niet hoe iets eruit ziet van binnen, laat staan hoe het werkt.

okay, niet bepaald grappig. waarschijnlijk zelfs offtopic.. maar moest het verhaal toch ff delen :D

<NogMeerOffTopic>
hey MikePhilco, was er nog een kans van een Microkorg Pot? of heb je besloten dat mijn semi-spam acties iets te opdringerig waren??
</NogMeerOffTopic>

deze had ik nog eens,
jaren terug, vroeg of de zaterdagavond, wordt ik gebeld door een klant,..
de PA slave is stuk ( begin jaren 80, de meeste PA's draaiden toen op een slave met passieve crossovers) .
en ze moesten S'avond spelen.
of ik,... tuurlijk kom maar langs.
ik zet er nieuwe eindtorren in, testen, apparaat weer perfect, nu nog dichtschroeven.
ik laat de schroevendraaier uit mijn handen vallen, zo in de slave die nog aanstond na de test.
vuurwerk !!
nu waren er 2 kanalen stuk. balen .
is de enige keer geweest dat ik de reparatie van een ander 2 keer betaald heb.
maar ik kreeg hem weer in orde voor het optreden, was wel zweten.
groeten,
jeroen

Back