Hardcore-track

De stijl hangt trouwens een beetje tussen industrial en toegankelijk in. Niet echt vaag maar ook weer geen handjesklapper :)

Ik vind 'm eerlijk gezegd een beetje plat, niet echt veel geexperimenteerd. Ik hou wel erg van die lekkere geknepen geluidjes die d'r doorheen gezwiept worden maar dat kan het nummer niet dragen. Maarja zoals je al aangeeft moet je nog wat mierenneuken.

hey..
ik vin em ook maar een beetje te droog over et algemeel...en weinig truukjes enzo..de kickdrum is trouwes te laag en bevat naar mijn mening maar een beetje weinig attack....

t heeft wel wat weg van de ouwe style..... komt door die 303 achtig melodie

maar goed.werk aan de winkel idd.

suc6 ermee :okdan:

Bas> Ik vond 't juist wel een leuk geluid om de track mee te dragen, vooral in combinatie met die stringetjes...Maar goed, meningen verschillen en ik zal 't meenemen in mijn re-evaluatie (ofzo? :P) van de track.

Anode> hoe bedoel je de kick te laag? qua eq-werk? dat van die attack klopt, dat moet ik ff aan gaan passen in de kick zelf zit geen dynamiek (zeg ik 't zo goed?)...ben ik nog niet helemaal uit, hoe een kick te distorten en dan toch een mooie volume-envelope te houden...maar hij stampt idd niet genoeg, ben ik al achter gekomen...de truukjes enzo moeten nog een beetje komen kijken bij het detailneuk-gedeelte, als dat er nog komt...misschien dat ik weer aan een nieuwe track ga beginnen, ben in elk geval al blij zat dat ik eindelijk weer 's een beetje een hele track gemaakt heb :)

in elk geval bedankt voor jullie replies!

Volume envelopes op hardcore kicks? Voor je ze de distortion in gooit misschien :D

alles goed en wel
maar er mag wat meer dynamiek in (compressen?)
als ik het bekijk op een 7 bands grafische eq zie ik dat de bass constant op het maximum staat
dat is wat hier fout zit..
zo krijg je het STAMP gevoel niet
voor de rest wel leuke ideeen en sounds (needs processing, maar das mieregeneuk)

de track gaat op de eq vooral zo: \ (veel laag, weinig hoog)
die strings (het hoog) moeten echt snijden door de mix geen

die 909 snarerolls moeten er ook doorscheuren
.. welke gear gebruikt?

Origineel geplaatst door RVooh
alles goed en wel
maar er mag wat meer dynamiek in (compressen?)
als ik het bekijk op een 7 bands grafische eq zie ik dat de bass constant op het maximum staat
dat is wat hier fout zit..
zo krijg je het STAMP gevoel niet
voor de rest wel leuke ideeen en sounds (needs processing, maar das mieregeneuk)

de track gaat op de eq vooral zo: \ (veel laag, weinig hoog)
die strings (het hoog) moeten echt snijden door de mix geen

die 909 snarerolls moeten er ook doorscheuren
.. welke gear gebruikt?
Dat is wat ik bedoel met de dynamiek in die kick...Afmixen is echt dramatisch nog, sowieso geen ervaring en qua monitors heb ik 10 watt gare hifispeakertjes waarin elke laag ontbreekt...

Moet nog monitors kopen, heb inmiddels wel wat leuke sony-speakers gekocht dus daarmee moet 't beter af te luisteren zijn...Verder heb ik qua gear m'n hele gearlist hieronder gebruikt behalve de MKS-50 (drums en vocals komen uit de sampler, rest van de sounds uit de virus) Alles rechtstreeks door de mixer naar m'n computer opgenomen in .wav en een mp3'tje van gemaakt

Origineel geplaatst door Nightstorm
Dat is wat ik bedoel met de dynamiek in die kick...Afmixen is echt dramatisch nog, sowieso geen ervaring en qua monitors heb ik 10 watt gare hifispeakertjes waarin elke laag ontbreekt...

Moet nog monitors kopen, heb inmiddels wel wat leuke sony-speakers gekocht dus daarmee moet 't beter af te luisteren zijn...Verder heb ik qua gear m'n hele gearlist hieronder gebruikt behalve de MKS-50 (drums en vocals komen uit de sampler, rest van de sounds uit de virus) Alles rechtstreeks door de mixer naar m'n computer opgenomen in .wav en een mp3'tje van gemaakt

MKS-50 meer gebruiken, lastig te programmeren maar zeer vet qua hardcore klanken (na het hooooooover geluid)
monitor op goeie kopphones
teveel laag komt door je speakers waarschijnlijk

1 goeie producing tip: BLIJF ZOVEEL MOGELIJK VAN DIE EQ! (hehe) .; je kan ook creatief eq-en
maar als je track aan laag ontbreekt ligt de bron bij je geluiden, niet je IQ

Origineel geplaatst door RVooh
MKS-50 meer gebruiken, lastig te programmeren maar zeer vet qua hardcore klanken (na het hooooooover geluid)
monitor op goeie kopphones
teveel laag komt door je speakers waarschijnlijk

1 goeie producing tip: BLIJF ZOVEEL MOGELIJK VAN DIE EQ! (hehe) .; je kan ook creatief eq-en
maar als je track aan laag ontbreekt ligt de bron bij je geluiden, niet je IQ
In deze track had ik geen behoefte aan de mks, daarom zit 'ie er niet in.

enne...aan laag ontbreekt? net was 't nog veel laag en weinig hoog? Ik heb qua laag ongeveer niks bijgedraaid, behalve bij de kick dan, verder bij de synth-geluiden en de vocal hoog bijgedraaid en laag weggedraaid

Ik zou echt betere monitoring regelen. Dan kun je deze ruwe diamant (want dat is het!) pas eindelijk splijten en slijpen! Ik vind het echt een lekker trackje, ongewoon, en het loopt gewoon lekker. Dit is de shit die ik wil horen!

Ik ga buiten het mix gedeelte het standaard advies bas layeren met een volle lage kick geven.

Origineel geplaatst door bikkel
Ik zou echt betere monitoring regelen. Dan kun je deze ruwe diamant (want dat is het!) pas eindelijk splijten en slijpen! Ik vind het echt een lekker trackje, ongewoon, en het loopt gewoon lekker. Dit is de shit die ik wil horen!

Ik ga buiten het mix gedeelte het standaard advies bas layeren met een volle lage kick geven.
ha een reactie die me ego weer wat opkrikt, dat doet me goed! (niet dat ik 't andere commentaar niet waardeer, integendeel zelfs)

betere monitoring wordt aan gewerkt, heb nieuwe speakers moet ze alleen nog neer zetten...heb ze wel al gehoord en wat een wereld van verschil is dat! ben er bijv. achter dat er in veel hardcore-tracks stukken meer reverb gebruikt wordt dan ik dacht :) echt goede monitors moeten er nog komen, net als een midi-interface (kan ik meer freaken met me virus), een goede mixer, een goede geluidskaart, een compressor, een extra effectenbak, een nieuwe synth...euh...ik weet wel wat ik de komende 10 jaar met me geld wil doen ;)

heb ff een klein stukje nieuwe track gemaakt, zit verder geen verhaal in alleen wat geluiden bij elkaar gegooid maar ik ben benieuwd wat jullie van deze mix vinden (heb nu wat betere hifi-speakers en heel erg op de kick gelet, als 't goed is stampt deze wel :))

dusseuh...laat je horen :) file is maar 800 kb ofzo

http://members.chello.nl/~ctjj/vaag.mp3

Echt supergoed klinkt het nog steeds niet, maar al een stuk beter!

En wel weer een lekker idee er in :okdan:

Heb je track ff gechecked, doet naar mijn mening een beetje verouderd aan 1995 sound.
De sounds zijn ook een tikkie druk ten opzichte van elkaar kan aan monitoring liggen , misschien is een idee om het op verschillende speakers te checken en af te luisteren over koptelefoons.
Dit is een truc die ik zelf veel heb gebruikt toen ik nog shitspeakers had.
De ideeen die je in de track hebt gestopt zijn wel ok ik hoop dat je de kritiek niet al te zwaar vind, maar als je serieus een track wilt uitbrengen in de hardcore dan zal je niveau toch nog wat moeten stijgen.
De prod.kwaliteit is op dit moment eng hoog.

heel veel succes gewenst groetjes faab:)

Origineel geplaatst door faab
Heb je track ff gechecked, doet naar mijn mening een beetje verouderd aan 1995 sound.
De sounds zijn ook een tikkie druk ten opzichte van elkaar kan aan monitoring liggen , misschien is een idee om het op verschillende speakers te checken en af te luisteren over koptelefoons.
Dit is een truc die ik zelf veel heb gebruikt toen ik nog shitspeakers had.
De ideeen die je in de track hebt gestopt zijn wel ok ik hoop dat je de kritiek niet al te zwaar vind, maar als je serieus een track wilt uitbrengen in de hardcore dan zal je niveau toch nog wat moeten stijgen.
De prod.kwaliteit is op dit moment eng hoog.

heel veel succes gewenst groetjes faab:)
Je hebt 't nou over Shapeshifter? Idd me productieniveau moet nog stijgen en daar kan ik alle kritiek bij gebruiken. Ik ben bezig sinds '97 en heb de afgelopen 2 jaar weinig tot niets gedaan (en ik was daarvoor ook al niet zo productief :)) en overgestapt op een sampler en synths, dus ik moet nog heel veel leren (je kan bijna zeggen opnieuw beginnen). Maar goed, ik vind 't heerlijk om te doen, ik blijf lekker doorgaan en alle kritiek is welkom :)

Back