[Roland] TR-707

Origineel geplaatst door Blinx
Zo dat is hem dan ik heb vandaag mijn TR-707 binnen gekregen, en hij is echt SUPER !!!
Alleen wil het aansturen van mijn drumstation nog niet lukken, maar daarop moet ik nog effe zittu knutselen

Je zal de MIDI-noot-waarden van elke klank nog correct moeten instellen... Moest ik bij men TR-505 ook doen.
Neem er gewoon even de DrumStation Manual bij (kan je downloaden als je hem niet hebt). Achterin staan de MIDI-implementation-charts.

Ik begrijp uit de 707 manual dat ie alleen MIDI noten uitstuurt in Track Mode, dus dat je dan eerst intern iets moet programmeren waarmee je later dan in Track Mode je sampler kunt aansturen..............

Hmmm, was leuk geweest om m'n 707 toch als 909 te kunnen gebruiken (inclusief dus het Step Sequencen met externe 909 sampler sounds ;) )

Of heb ik het toch mis?

heb het voordien gezegd en nu zal ik het nog eens herhalen.
met de 505 is het mogelijk om te doen wat je wilt

met een 707 dus niet...
(in track mode? wist ik zelfs niet)

Advies: koop een MC-500 (of MC-300) met on screen step sequencer.
Ok tis niet zo mooi
maar het barst van mogelijkheden.
en is dit je bezigheid niet, koop dan een tr-505, en besef na een jaar of 2 dat je fout zit

Een TR-505 is wel een leuk speelgoedje...
Een TR-626 doet evengoed dienst (zelfs beter). Daar kun je meer verschillende klanken mee aansturen.
MC-300 is ook wel cool. Vooral als je eens even wilt uitblazen van hectic PC-sequencer land en even minimalistischer wilt gaan.
Zelf wissel ik al eens graag af van werkwijze... Momenteel en ik weer terug iets meer bezig met plain-cubase... tot ik het weeral terug beu ben.

Dus als ik het goed begrijp kan ik met een 505/626 externe sounds sequencen a la TR-X0X stijl, zowel steppen als tappen. Interessant :)

Iemand nog een te koop?

707 kan wel noten uitsturen! Ik weet niet of het ook in depattern mode kan volgens mij wel! Tenminste dat staat in de manual. Ik krijg het alleen nog niet voor elkaar

Blinx: Alleen in Track Mode staat er in de manual. Dit staat in een .doc 707 manual die ergens op het net staat:

The MIDI triggering of external equipment / instruments is very limited. It can only be used in track play mode, and triggered notes can be no longer than the length of the original 707 instrument’s length. This should not be a problem if you intend for short triggers, but forget about sweeping strings and such.

How to do it:
1. Enter track play mode with the 707 not running.
2. Press and hold down (SHIFT), press and release (MIDI CH) and then, whilst still pressing (s.) (SHIFT), press (INSTRUMENT/GUIDE). Finally, release (SHIFT) and press (START).

Now your external equipment should be triggered by the patterns (notes) instead of the 707. If there’s no sound, repeat step 2 once more. This is to set the 707 to MIDI transmit mode #2. Remember that only whilst in MIDI transmit mode #1 will the 707 play its own sounds.

Niet echt comfortabel dus.....

EDP: Wat moet ie kosten?

Origineel geplaatst door crx303
Blinx: Alleen in Track Mode staat er in de manual. Dit staat in een .doc 707 manual die ergens op het net staat:

The MIDI triggering of external equipment / instruments is very limited. It can only be used in track play mode, and triggered notes can be no longer than the length of the original 707 instrument’s length. This should not be a problem if you intend for short triggers, but forget about sweeping strings and such.

How to do it:
1. Enter track play mode with the 707 not running.
2. Press and hold down (SHIFT), press and release (MIDI CH) and then, whilst still pressing (s.) (SHIFT), press (INSTRUMENT/GUIDE). Finally, release (SHIFT) and press (START).

Now your external equipment should be triggered by the patterns (notes) instead of the 707. If there’s no sound, repeat step 2 once more. This is to set the 707 to MIDI transmit mode #2. Remember that only whilst in MIDI transmit mode #1 will the 707 play its own sounds.

Niet echt comfortabel dus.....

EDP: Wat moet ie kosten?
Wacht eens eventjes.
In de manual staat ook niet dat je een 707 kunt midi syncen en op pattern write kunt zetten en dat kan ook.
Mag ik het nog een keertje proberen? Zaterdag?

Ik zou noooooit een 505 kopen voor wat jij zou willen. Eerder een MC-303... Daar kun je namelijk makkelijk per geluid(-ype, kick, snare, hihat) muten en dat is handig en een MC-303 kost kont. Maar dat is natuurlijk weer persoonlijk.

Zou je bv ook niet kunnen kijken naar de RX serie van Yamaha :) Zo een zou ik ook nog wel willen maar voor wijnig.TR 505 heb er een gehad en vond het 3 keer nix dat ding lag enkelt maar in de kast met org box.

Origineel geplaatst door Blinx
Normaal gesproken liggen die prijsen wel dicht bij elkaar maar ik kon er een voor 100euro op de kop tikken maar ik ben bang dat dit niet doorgaat;{

Was dat misschien die 707 die te koop stond bij siestastudios.com??

Die is namelijk al verkocht:D

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Wacht eens eventjes.
In de manual staat ook niet dat je een 707 kunt midi syncen en op pattern write kunt zetten en dat kan ook.
Mag ik het nog een keertje proberen? Zaterdag?

Ik zou noooooit een 505 kopen voor wat jij zou willen. Eerder een MC-303... Daar kun je namelijk makkelijk per geluid(-ype, kick, snare, hihat) muten en dat is handig en een MC-303 kost kont. Maar dat is natuurlijk weer persoonlijk.

O nou, als jij het even zou willen proberen, graag :okdan:

Intussen heb ik de gearlist van sphere uitgedund, door zijn 626 aan te gaan schaffen :D Dan ga ik daar ook ff leuk mee pielen :)

Een MC-303 kan altijd nog ;)

Pas mijn gear list pas aan als de deal rond is he was zondag toch:D

Origineel geplaatst door sphere
Was dat misschien die 707 die te koop stond bij siestastudios.com??

Die is namelijk al verkocht:D

Kheb er een van sander02 gekocht voor 100euro:okdan:

Hij stuur nu in ieder geval zijn noten naar buiten!!
Alleen doet ie het de ene keer niet en de andere weer wel. Nog ff mee spelen dus. Het staat trouwens in de engelse handleiding beter omschreven als in de nederlandse..

Hij is cool hè Blinx! Heb er natuurlijk wel de nodige sampletjes van genomen voordat-ie wegging. :duivels: zou een ieder doen.

Het staat trouwens in de engelse handleiding beter omschreven als in de nederlandse..
Dat zal idd wel, ik vind vertaling van Nederlanders altijd erg vrij; zeker bij films enzo.

Origineel geplaatst door Sander02
Hij is cool hè Blinx! Heb er natuurlijk wel de nodige sampletjes van genomen voordat-ie wegging. :duivels: zou een ieder doen.

Kan ik begrijpen. Ik verwachte weinig van de geluiden maar ze zijn echt goed!

Back