Help/Gezocht: Hardware Sequencer die 64ste stapjes kan doen

CoolRunning

She's lost control again
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een apparaat, (voor live jamming & studio
werk) dat stapjes van 1/64e kan doen...

Tot zover gebruik ik de sequencer tracks op m'n XBase 09,
maar heb ook daarop nog niet de manier gevonden om
daarop 64ste stapjes te doen.

Een manier zou zijn om een bepaalde sequencer op 4x snelheid
te laten lopen, en dan 4 patterns aan elkaar te "lijmen", maar
geen enkel apparaat in m'n setup kan dat doen...

Ik heb een Doepfer MSY1 aan m'n 606 hangen... kan het
misschien daarmee?

Of zou een MPC2000 uitkomst bieden... (geloof het niet, zover
ik weet kan die alleen 32ste stapjes aan).

In ieder geval, als er iemand is die me een eindje op weg kan
helpen (misschien zie ik wel iets over het hoofd...), graag!

Mvg.

CoolRunning

ff een quote van Nolet's reactie op OS1.2 voor de RS7000:

"OS2 rockt best wel goed. Die nieuwe filters zijn echt best lekker. VEEL beter dan voorheen.
Het switchen tussen REC en Play gaat heel soepel. Je kan alleen switchen van PLAY naar GRID of STEP.
Als je de RECmode op Overdub of Replace hebt staan dan moet je eerst stoppen. Als je dan vervolgens naar REC (overdub of replace modus) gaat kan je wel het opnemen tijdelijk uitzetten. Werkt errug prettig!

Wat het best is is dat je in gridmode verschillende noot granulariteit kan instellen 1/8 1/16 1/32 1/64 1/8 triplets etc.
Dat is echt relaxed en goed geïmplementeerd. met Oct + en Oct - switch je door de standen heen. Als je bijvoorbeeld gridmode op 1/64e zet wordt 1 bar eigenlijk 4 x 16 stapjes lang. Met Oct + en Oct - kan daar doorheen lopen. Werkt super!

Het lijkt overigens wel alsof ze stiekum met andere algorithmes hebben lopen stoeien.
Gisteren slicede ik een beatje met de standard slice mode en die was zo STRAK gesliced, dat was me nog nooit gelukt.
Recycle eat you heart out! De multiEFX zijn niet veranderd. De delays zijn volgens mij ook "mooier". Hoe weet ik niet, gewoon mooier."

1/64e werkt dus op de RS7000....zal ook ff checken of je met RM1x zo kan opnemen.....da's wel wat goedkoper ;)

Olaf

Ik heb het zelf gezegd dus ik kan het alleen maar beamen. Met de nieuwe OS update kan je zowel in gridmode als in stepmode tot op het naatje beats programmeren dus ook in 64e en zelf 64e triplets. Dat kon eerst alleen in stepmode.

Dussss, weer een zieltje voor de RS7k? ;)

In een MPC kan het uiteraard ook...

op de rm1x kun je zowieso tot op 64e editen. desnoods plak je 4 patterns aan elkaar en doe je een beat stretch van 25, de rest van je patters blijft dan wel normaal doorlopen.

Excuses... Een MPC kan maar 1/32 voor timing correction. Verder heeft ie natuurlijk wel de mogelijkheid om handmatig 1/64 steps te programmeren.

Ben vanmiddag ff gaan spelen in de shop met
een RM1x, kreeg het apparaat wel redelijk aan het werk :)

Kan het geluid er niet van uitstaan (ach ja, hou nu eenmaal
niet van de Yamaha synth engine), maar vond het sequencen
toch wel heel erg lekker en natuurlijk aanvoelen.
Plan is toch alleen maar om hem als stepsequencer te gebruiken
naar een paar apparaten in m'n setup.

Ben meteen Ebay.de maar ff opgekropen en er daar maar eentje
op de kop getikt voor 375 Eurootjes... leek me wel een
redelijke koop, vooral omdat ik er een paar andere voor over
de 400 zag weggaan.

Hoop dat ie snel binnen is, kunnen we het ding aan de echte
test onderwerpen :D

Als ik het uiteindelijk niks vind, kan ik hem vast voor ongeveer
dezelfde prijs verkopen (dat hopen we dan maar 8> )

In ieder geval bedankt voor al jullie tips!

Mvg.

CoolRunning

voor zover ik het weet kan de xbase alleen stappen van 32 aan.. 64 werkt niet volgens mij..
volgens mij was dit ´m:

6.4.4 Scale

Activate the Scale function by pressing SHIFT and Scale. Both buttons will start blinking.

Set the step length with the UP/DOWN buttons. The possible settings are:

1/16, 1/32, 1/8 Triplets or 1/16 Triplets

The four scale LEDs show the selected scale.

Directly above the step buttons you will find four sets of stripes in two colours, labelled A,B, C and D respectlively. These stripes indicate where the strong beats (quarter notes) are to be found in the four different scalings.

In a pattern with a 32th scaling, the first beat is on step 1, the second beat on step 9, exactly where the corresponding orange stripes begin on the left.

The same applies for the other scalings. In order for the scale settings to make sense, the variable "last step" , which determines the last step of a pattern, is set automatically.

The combination of the settings "Scale" and "last step" determines the time siganture and tempo.

You canít convert a 4/4 pattern into a triplet pattern simply by changing the scale. The programming of the individual steps has to be adapted.

Patterns programmed in scales B (32th) and D (16th triplets) extend into the next higher numbered pattern. This should be borne in mind when you edit them. For further information, read the following section "Last Step".

Press ENTER to select the new scale or SHIFT to abort

Laatst gewijzigd:
Back