**The Alesis MMT-8**

RSB

Whoehahaha
Orbital is er groot mee geworden maar als ik ernaar ga zoeken op dit prachtige forum kom ik maar bar weinig gebruikerservaringen tegen :frons:

mmt8.jpg

Mijn vraag is nu een beetje
-Wie heeft er eentje hierzo (of meer)?
-Wat zijn je gebruikerservaringen?
-Wat heeft die gekost?
-Etc

Ik ben namelijk erg geintreseerd in de MMT-8 te gebruiken als live sequencer en heb op dit moment ook een bod lopen op Ebay. Maar desondanks ben ik dus erg benieuwd naar andermans ervaringen.

Een goede research site is iig:http://www.mmt8.com

:mega:

ik heb er ene en weet er ook redelijk veel van..

de mijne is omgebouwd in een andere behuizing met "echte" drukknoppen.

wat wil je er van weten?
is een heel simpel ding hoor, maar wel heel handig
ik gebruik em vooral als kladblok.

komende winter gaat er trouwes een geheugenuitbreiding in!

Ik wil hem voornamelijk live gebruiken zoals ik al aangaf, en ik verwacht zeker geen total recall enzo van de mmt-8.
Is het nu bijv. erg rot als je OS 1.01 heb ipv 1.11??
Laat die je weleens in de steek als je ermee bezig bent.
Loopt die een beetje strak?
Was het lastig om hem onder de knie te krijgen
Gebruik je hem nu echt zoveel
en heb je een plaatje van die van jou :P aangezien die omgebouwt is!

.. op ebay worden geregeld nieuwe ROMS verkocht, check de mailinglists

ik heb os 1.10, nog nooit van wakker gelegen..

strak? ja denket wel, ik gebruik em voornamelijk voor synths, maar lang lang geleden heb ik er wel wat beats mee gedaan en die klonken strak..

in de steek laten? ik denk dat ik al 4 keer meegemaakt heb dat heel het geheugen leeg was, vooral in het begin dat ik hem had. heb em wel al jaar of 4-5, waarschijnlijk is de batterij bijna plat ofzo.

lastig om onder de knie te krijgen? als iemand het uitlegt voor je ben je er in no-time mee weg. Mijn MMT-8 heeft blinde toetsen (geen tekst op de behuizing) en het lukt me wel...

Een plaatje van die van mij heb ik niet direct op deze computer, maar ik ga ervoor kijken..

Ik ga trouwens eens een revisie moeten doen van de mijne, incl 16x geheugenuitbreiding (live te switchen!), de luidspreker er terug insteken (was vergeten terug aan te brengen bij ombouw), en infeite zou ik wel durven een printplaat laten maken en frontje etsen van shaefffer.. dan heb ik wel een hele dure MMT-8, maar ben ik tenminste zeker dat ik er alles mee kan op een betrouwbare wijze.

Laatst gewijzigd:
Zelf heb ik een MMT-8 met HR-16 (drummachine in dezelfde behuizing) ooit nieuw gekocht. Destijds (eind jaren 80) hypermodern en state of the art technology. Werken alletwee nog prima. Werkt mijns inziens nog lekkerder dan een software sequencer. Met undo-functie en da's lekker handig. Quantizing in alle maten en soorten en een prachtig bakkie dus voor achtsporen sequences. Zeker doen als je er een kunt kopen en tegenwoordig hooguit 75 euro. HR-16 heeft een stuk of 60 samples aan boord en zijn te tunen (zoals bij een Linn bijv.) en ook vooral samen met de MMT-8 samen een prachtig setje. Speciaal voor elkaar ontworpen.

en heb je een plaatje van die van jou :P aangezien die omgebouwt is!

zoals je ziet een beetje gepruts, was de eerste keer dat ik in aluminium boorde en had er niet echt de juiste tools voor.. was een hele strijd, maar heb er niet echt van te klagen..

hierzo:

Attachments

• IMG_0756.jpg
    IMG_0756.jpg
    43,8 KB · Bekeken: 122
Cool! Vind deze er veel beter uitzien dan een originele ;) Nooit overwogen om ook iets aan belettering te doen?

Nooit overwogen om ook iets aan belettering te doen?

niet direct, ik weet het meeste wel staan en heb de knoppen op een voor mij wat logischere plaats gezet.

zoals gezegd maak ik wel nog een revisie, met printplaatje op maat voor de knopjes op te monteren, want nu was het een gekkenwerk met korte stukjes kabel, je zou moeten de foto's van binnenin zien!
het frontplaatje met letters laat ik dan maken bij shaeffer of dergelijk.

ik wacht zeker nog totdat ik die geheugenuitbreiding gedaan heb, zodat ik dat kan integreren in het ontwerp..

MMT8 is de bom.

Pro's:
Gebruiksvriendelijk/intuitief: Meer self-explanatory als dit vind je niet.
Goedkoop: ± 80 eu voor een nette zwarte*
Strak
Handig programmatje voor te krijgen: klik

*Schijnt dat de zwarte versie net iets betere schakelaars onder de track-toetsen heeft zitten

Cons:
Geen overdub.
10.000 note geheugen aan de kleine kant.

Fijn apparaat om even snel een idee vast te leggen. Of om 'n begeleidingstrack te spelen terwijl je live aan 't klooien bent.

De mijne is trouwens gemod door de vorige eigenaar: er zit een led op die met de metronoom mee knippert. Wel grappig.

Laatst gewijzigd:
heb er zelf een jaar ofzo een gehad en vond em erg lekker werken. Diverse andere sequencers gehad maar niets kon tippen aan de MMT8. Prettige interface, veel functionaliteit en mogelijkheden en vooral gewoon een knop per spoor voor enable/disable schijnt nog steeds een lastige functie te zijn voor veel sequencers. Deze functie is live enorm handig maar gewoon pats boem op een knop drukken en het gebeurd kan naar mijn weten alleen een MMT8. Yamaha, Kawai etc. hebben menu's waarin je dat kan instellen (en de onboard van mijn KS32 kan ik al helemaal geen wijs uit).

Wil de MMT8 terug kopen aangezien ik hem nu op de planken wil gaan gebruiken. Heb em overigens nooit in song mode gebruikt maar ga ik nog wel doen dan.

Bijkomend voordeel is dat er een clicktrack uitgang op zit zodat je gewoon clickjes kan sturen over audio. Handig voor drummers of om bijvoorbeeld gates mee aan te sturen.

Enig minpunt is het slijten van de knoppen. Schijnen vrij fragiel te worden over de tijd en steeds minder goed te werken... Zelf nooit last van gehad.

MMT8 is de bom.

Pro's:
Gebruiksvriendelijk/intuitief: Meer self-explanatory als dit vind je niet.
Goedkoop: ± 80 eu voor een nette zwarte*
Strak
Handig programmatje voor te krijgen: klik

*Schijnt dat de zwarte versie net iets betere schakelaars onder de track-toetsen heeft zitten

Cons:
Geen overdub.

mwa, je kunt natuurlijk op een ander spoor opnemen en die met je vorige mergen. Is bijna overdub...

je kan ook terwijl het speelt op record duwen, en je kan ook terwijl je record tracks aan of uit zetten..

zoals je ziet een beetje gepruts, was de eerste keer dat ik in aluminium boorde en had er niet echt de juiste tools voor.. was een hele strijd, maar heb er niet echt van te klagen..

hierzo:
hey die is vet rvooh!:okdan:

ook een instant acid button toegevoegd zie ik?:W

hoe kan je die click instellen?

zou je er bvb een arpeggiator van de juno-60 mee kunnen aansturen?

geen idee hoe die juno werkt, heb weinig met juno's etc. Maar het is gewoon een tik signaal. Dus je hoort een tikje.
Je kan gewoon instellen op /4 /8 /16 dus dat zal hij uitsturen. Ik meen dat de eerste beat altijd accented is.

wil em binnenkort gebruiken om voor het nummer "Mama" een gate aan te sturen. Stel em gewoon in op 16/16 en zend dat uit naar de gate die dan netjes in een 16e patroon open en dicht gaat terwijl ik akkoorden speel.
Ik denk dat het voor CV etc. niet gaat werken omdat die meer naar de werkelijke waarde van een voltage kijken. Echter, als het gewoon een audio input is (waar je dus feitelijk een metronoom aan kan hangen) dan is het misschien mogelijk om die juno aan te sturen.

.....Ik denk dat het voor CV etc. niet gaat werken omdat die meer naar de werkelijke waarde van een voltage kijken. Echter, als het gewoon een audio input is (waar je dus feitelijk een metronoom aan kan hangen) dan is het misschien mogelijk om die juno aan te sturen.

Dat is dus het geval met de juno60, die heeft geen CV in ofzo maar enkel een CLICK-in voor de Arpeggio. Ik wil ook een MMT8

Dat is dus het geval met de juno60, die heeft geen CV in ofzo maar enkel een CLICK-in voor de Arpeggio. Ik wil ook een MMT8

als je ook sequences gaat maken en laat meelopen dan heeft die MMT8 meerwaarde. Anders kan je beter voor een digitale metronoom gaan van een tientje en daar met een verloopstekkertje de koptelefoonuitgang aftappen en op je juno aansluiten...

als je ook sequences gaat maken en laat meelopen dan heeft die MMT8 meerwaarde. Anders kan je beter voor een digitale metronoom gaan van een tientje en daar met een verloopstekkertje de koptelefoonuitgang aftappen en op je juno aansluiten...

Hoe krijg ik in hemelsnaam die metronoom gelijk met de rest?
Misschien als die metronoom midi-in heeft maar dan nog, ik moet geen metronoom in me hok :P Het klinkt eigelijk wel leuk aan gezien je ook de maat kon veranderen van de click uit de mmt.

syncen met een metronoom gaat niet makkelijk nee. Weet niet precies hoe dit bij synths geschied (alleen maar digitaal spul hier) maar als het is wat ik vermoed (synth moet gewoon een signaaltje in krijgen) dan kan je net zo goed een hoofdtelefoon versterker nemen (zo'n behringer ding) en daar meer synths aan hangen. Op die manier split je het metronoom signaal en ben je denk ik vrij cheap uit (of het werkt zal iemand moeten bevestigen)

Back