**The Alesis MMT-8**

Jippie
Ik heb dus een MMt8 gekocht 3 maanden na het starten vd topic.
Als het goed is komt die volgende week binnen.

:okdan:

Geheid dat volgende week met nog een paar specifieke vragen kom.

ondertussen heb ik gehoord van iemand die een MMT-8 kloon gemaakt heeft..

heb foto's gezien, is lekker compact..
hij heeft zo al enkele bugs opgelost in de OS, maar zou in de toekomst extra features kunnen toevoegen..

ergens een link toevallig? Ben wel benieuwd daarnaar. Vooral omdat ik het de fijnste sequencer vind qua hardware.
Een pedaal waarmee je patroon up of down kan zou prettig zijn ;) Dat kan helaas niet met de MMT8

ergens een link toevallig? Ben wel benieuwd daarnaar. Vooral omdat ik het de fijnste sequencer vind qua hardware.
Een pedaal waarmee je patroon up of down kan zou prettig zijn ;) Dat kan helaas niet met de MMT8

nope enkel een foto en email adres van de maker

als je je inschrijft op de alesis mmt-8 group via de mmt8.com site (denk ik) kan je zelf bij die info
en veel ander lekkers uiteraard.

vind het zelf zo even 1-2-3 niet terug.

Geheugen uitbreiding+wat vraagjes

Geheugen uitbreiding+wat vraagjes

Hey Rvooh, had je die geheugen uitbreiding nog gedaan? Sta op het punt een MMT aan te schaffen, ideaal voor live gebruik en ik had toch een midi sequencer nodig....... ik heb van de mmt8.com site de instructies gedownload maar de plaatjes opent ie niet op mijn comp. Dus als iemand die plaatjes heeft uit dat doc dan hou ik me aangeraden. En die geheugen chips is daar moeilijk aan te komen?

Nog een vraag......

Dat ding heeft dus 8 tracks en per track 16 midikanalen. Kan je dan alle 16 midi kanalen aansturen? Dus maw kan ik virtueel 16 apparaten aansturen op 1 track? Of zie ik dit verkeerd?

antwoord op je vraag: ja, 16 midi kanalen per track mogelijk.

en nee, nog geen geheugenuitbreiding gedaan.. geen tijd voor, en geen geheugenchips voor handen, laat me weten als je het zelf doet, wil ik wel enkele chips overkopen..
Oja, als er trouwens mensen zijn die interesse hebben in de (lege) behuizing van een mmt-8...

raar dat die plaatjes niet openen, ik heb hem even opnieuw gedownload en in Word geopend (op mac), dat werkt perfect..

speciaal voor u, het document in pdf in bijlage:

Attachments

• denderMMT8.pdf
    432,4 KB · Bekeken: 248
antwoord op je vraag: ja, 16 midi kanalen per track mogelijk.

en nee, nog geen geheugenuitbreiding gedaan.. geen tijd voor, en geen geheugenchips voor handen, laat me weten als je het zelf doet, wil ik wel enkele chips overkopen..
Oja, als er trouwens mensen zijn die interesse hebben in de (lege) behuizing van een mmt-8...

raar dat die plaatjes niet openen, ik heb hem even opnieuw gedownload en in Word geopend (op mac), dat werkt perfect..

speciaal voor u, het document in pdf in bijlage:

Top gast:halleluja:okdan: mooi kan ik ff gaan browsen....maar jij hebt die chips dus ook nog niet??? Als ik wat aantrekkelijks heb gevonden qua chips post ik het hier wel. nn nog bedankt Rvooh:biertje:

Zorg wel dat je een zwarte neemt want van die grijze gaan de knoppen erg snel haperen !! =(

Nou m'n MMT-8 is binnen. Net opgehaald in Amsterdam bij een symphatiek forumlid:okdan:
Het is een grijze met 1.10 erin. ALLE KNOPPEN WERKEN OP DEEZ!!!! Maar hij is groter dan ik verwacht had eerlijk gezegd.
Dus......ik denk dat ik hem in een 2u rack ga bouwen. Heb hem nog niet open geschroefd, wat bij mij nu bijna standaard is geworden, maar ik zie mogelijkheden.

@Rvooh Hoe heb jij dat met die knoppen gedaan? Zijn dat gewoon momentary switches?

@ RSB Hoe bevalt hij jouw die MMT8?

Laatst gewijzigd:
jep gewone switches, heel die pcb layout van de knoppenprint nagemaakt met korte stukje draad.. een heus werk.. maar het werkt, nog steeds.

de bedoeling was de switches te verzakken in een 2de chassis onder de behuizing, maar mijn scheef boorwerk heeft dit verpest

ik zou een foto kunnen maken als je wil, niet dat er veel op te zien is:
in elk geval een heuse spaghetti aan draden.
heb zonder echt na te denken elk baantje van de knoppen pcb nagemaakt met een draadje.. beetje gekkenwerk, en achteraf bekeken kon ik wat simpeler tewerk gaan maar ja, zo ben ik tenminste zeker dat het werkt :)

de connectors die de pcb's koppelen zijn intact, heb gewoon een nieuwe aansluiting voorzien.. hij kan dus zo terug weer in originele toestand gebracht worden..

eventuele todo's:
- batterij vervangen (kwestie van erop te kunnen rekenen)
- speaker terug erin steken
- geheugenuitbreiding met visuele indicatie (display)
- heatsink bevestigen aan regulator (is nogal warm merk ik, ik dacht door de leds, maar ben niet zo zeker van)
- interne voeding
- helderder display, betere knoppen, front panel laten maken, bedrukking van de functies
- metronoom led mod
- eventueel nieuwe software versie (eens kijken naar die mmt8 kloon)

maarja, dat is voor "ooit", ik ben al blij dat hij altijd werkt zoals het moet.

@DenDer
Mijn MMT bevalt erg goed, op een paar dingen na.

Probleem1:
Per Part heb je 8 tracks, hellaas zijn deze 8 tracks allemaal van de zelfde lengte.
Wat ik dus vervelend vind is dat waarneer je bijv. een bassline hebt gemaakt van 4 measures op Track1 en daarna wil jij bijv, een solo gaan opnemen op Track 2 van bijv 16 meas. dan kopieert hij die Bassline dus niet zo 1,2,3 mee :(
De Bassline stopt gewoon na de 4 measures.
Ik weet ook niet zo goed hoe ik dit moet oplossen.

Probleem2:
Ik kan dus niet echt goed klavier spelen en mijn timing is ronduit kut
Dus wat doe je dan, je gaat de Quantenize functie gebruiken.
Nou als ik de Quantanize functie gebruikt blijft er niks over van mijn
met de hand in gespeelde lijn. Maar dat zal wel door mijn slechte timing komen.

Probleem 1:
gewoon copy doen.. per keer verdubbel je je tracklengte..
eventueel in bepaalde gevallen kan je met een 2de pattern werken (pattern 99 leent zich daarvoor)

Probleem 2:
kies de juiste quantizing instelling, je kan daar ook dieper ingaan

Probleem1:
Ok, bedankt, ik ga dat ff proberen vanavond.

Probleem2:
Kies de juiste??? 1/8 of 1/16 zou voor mij al voldoende moeten zijn denk ik maar hij trekt de ingespeelde noten dan echt alle kanten op :S

er zijn andere opties:

notes only - note start - note end - note start en end (enz.. uit het hoofd)

hiervoor moet je op 1 vd pijltjes toetsen drukken (ook uit het hoofd)

trouwens, de MMT-8 clone, zie afbeelding..
ik heb gisteren de maker even gemaild om te vragen hoe de vorderingen zijn, ik post zijn ervaringen in dit draadje..

Attachments

• Olegs MMT8M.JPG
    Olegs MMT8M.JPG
    72,7 KB · Bekeken: 93
trouwens, de MMT-8 clone, zie afbeelding..
ik heb gisteren de maker even gemaild om te vragen hoe de vorderingen zijn, ik post zijn ervaringen in dit draadje..

Okee maar dit is dan alleen de main pcb toch? Ontwikkeld hij ook een control surface pcb? En zijn er al prijzen bekend?

Back