**The Alesis MMT-8**

nee geen prijzen bekend is slechts een prototype, maar ik ben benieuwd naar de software, deze is al uitgebreid.
control surface zou best wel kunnen in de toekomst..
maar dat is niet echt noodzakelijk (zie bvb sidbox control surface dat sommigen gemaakt hebben)

de reden is vooral, veel compacter, mogelijkheid tot geheugenuitbreiding, enkele fixes in de software, eventuele uitbreidingen (16 parts)

ik post hier nog es zodra ik antwoord heb van hem.;

ik zou een foto kunnen maken als je wil, niet dat er veel op te zien is:
in elk geval een heuse spaghetti aan draden.
heb zonder echt na te denken elk baantje van de knoppen pcb nagemaakt met een draadje.. beetje gekkenwerk, en achteraf bekeken kon ik wat simpeler tewerk gaan maar ja, zo ben ik tenminste zeker dat het werkt :)

Als je het opnieuw zou moeten doen hoe zou je het dan aanpakken? Dus ipv al die draadjes per knop?

enerzijds kon het met draadjes ook iets simpeler door ze op een beter bedachte wijze aan te sluiten.. nu heb ik gewoon stap voor stap elke verbinding nagebouwd, met alle overbodigheden/omwegen..
ik ben ook maar een leek/prutser/hobbyist
verder heb ik ook gezien dat er eilandenprints bestaan met afstanden die 'compatibel' zijn met de afstand van bepaalde drukknopjes (zodat ik ze zou kunnen vastsolderen ipv vastvijzen in de behuizing, komt ook goedkoper uit)
anders uitboren zoals foto in bijlage

natuurlijk liefst vanal zou ik gewoon een pcb laten maken met degelijke knoppen op.. de oplossing nu is ook maar tijdelijk
maar als iemand zich geroepen voelt om het zelf te doen, ik koop wel een knoppenpcb over van je dan :)

Attachments

• IMG_2164.JPG
    IMG_2164.JPG
    111,4 KB · Bekeken: 102
Laatst gewijzigd:
trouwens, de MMT-8 clone
ik heb gisteren de maker even gemaild om te vragen hoe de vorderingen zijn, ik post zijn ervaringen in dit draadje..
had tijdje geleden het antwoord:
"The software has not been finished yet because I have had no free time to do that at all.
I will obligatory let you know when I have news on this issue."

Heb je toevallig nog wat foto's van je soldeerwerk?

was net bezig een speaker erin te steken (voor de metronoom) en de camera lag hier, zie bijlage voor een grote foto.

Attachments

• IMG_0004.jpg
    IMG_0004.jpg
    219,4 KB · Bekeken: 95
ok na 3 jaar in het bezit te zijn van deze bemerk me iedere keer opnieuw met een pen in de hand om de knoppen in te drukken :D.
ben dus van plan om alle track knoppen te vervangen door schakelaars ... of metalen plaatjes :)

laat wel weten of het is gelukt

de mijne werkt nog steeds als een trein! of als een sequencer

heb er nog 2 in de kast staan waar ik eens aan zou moeten beginnen..
2 in 1 doos steken ofzo.. moet nog eens goed over nadenken

Heb er een jaar en nog wat iedere vrijdag mee in Parkzicht opgetreden,.
Samen met Rick da Dragon en Ludie (mc joe)
We programmeerden de hele set gewoon een uurtje voor de show,.
Supersimpel,.. superstrak,. Maar die knoppen zijn idd erg kut!
Meer als de ingebouwde handleiding heb je echt niet nodig!

Ik heb hem nog (grijze uitvoering) maar ik doe (bijna) alles met de Ipad en de Motif 7. Binnenkort komt de Akai SynthStation49 binnen.

bij mij staat de zwarte keurig onder een stofkap :P
maar hij staat me steeds vaker met puppy ogen aan te kijken om weer het podium op te mogen!
eens kijken of die MMT8EX goed werkt en dan mag ie zeker wel weer eens mee op reis. Zit nu zelfs te denken om een tweede in een ander kastje te bouwen.
De mmt8 die nu in mn studiootje staat staat er vooral als herinnering aan de tijd dat ik met mn atari muziek maakte.

Ik heb een mmt 8 met rom-versie 1.07. Heeft iemand een idee hoe ik de rom-versie kan upgraden? Kan dat via sysex?

groet, Jeroen

Was wel een leuk snel werkend ding maar het was echt k*t dat je geen verschillende maatlengtes per track kon doen heb hem daarom maar verkocht weer. Is dat in alle rom versies?

Ik heb een mmt 8 met rom-versie 1.07. Heeft iemand een idee hoe ik de rom-versie kan upgraden? Kan dat via sysex?

groet, Jeroen

nope.
je moet chip kopen of burnen, ik denk dat er op de MMT8 yahoo groep hier wel info/mensen voor te vinden zijn

cool, ik zal er daar eens een vraag posten! Dank Rvooh!

@Smackos: Heb je nog meer nadelen naast dat de lengte's op alle tracks de zelfde lengte moeten hebben? (je kan de measures kopiëren, zoals eerder aangegeven).

@smackos: jij had mijn ouwe mmt toch? die zwarte? dat was de laatste rom, dus dan hebben ze dat allemaal. mijn ouwe grijze had dat ook. je moet m een beetje zien als een 808 of zo, daar kun je ook niet de hh een andere patternlengte geven als de snare.

eigenaren van een grijze: openmaken, matje verwijderen met drukknopjes. contacten reinigen met alcohol tot ze weer glimmen, zwarte contactpuntjes op het matje beetje behandelen met grafiet, of een potlood of zo. klusje van 2 minuten als je het vaker doet, en dan werkt de mmt weer een half jaartje perfect.. heb het jaren zo gedaan..

of gewoon je mmt8 verbouwen in een doos met degelijke knoppen, klusje van 1 dag, maar dan gaat hij "eeuwig" mee

de zwarte gaat ook eeuwig mee.. heb ik jaren gehad en nooit iets met de knoppen aan de hand geweest. of koop gewoon een andere als ie het niet meer doet, er zijn er genoeg..:D

Was wel een leuk snel werkend ding maar het was echt k*t dat je geen verschillende maatlengtes per track kon doen heb hem daarom maar verkocht weer. Is dat in alle rom versies?

de truc is meer dan 1 kopen, dan kan je dat wel :engel:

Back