- monotonie des lebens -

iets als dit heb ik nog niet vaak gehoord hier:okdan:
sterke sfeer om eigenlijk zo minimaal gemaakt te zijn :)

De media player krijgt hem niet gelezen.Dat is wel jammer.
Na wat ander werk geluisterd te hebben van je ,ben ik wel nieuwsgierig.
:okdan:

De media player krijgt hem niet gelezen.Dat is wel jammer.
Na wat ander werk geluisterd te hebben van je ,ben ik wel nieuwsgierig.

dank voor de poging.
't is een gewone mp3, die automatisch zou moeten downloaden als je op de link klikt. bij mij lukt het :)
rechts klikken, 'save as' werkt niet bij jou?

Laatst gewijzigd:
Hee,

Bedankt voor je alternatieve link.

Fantastisch!
Duister en die geluiden zijn echt mooi. Alsof ze openbarsten.
Bijzonder als je zo'n andere dimensie weet te bewerkstelligen.
En die gedichten in het duits zijn geniaal.

(Of ben ik te lyrisch?...ik meen het wel iig)

ps: Die eerste link kon ik wel downloaden maar de mediaplayer kon er niets mee.

Laatst gewijzigd:
VET!

Het luistert een beetje zoals een David Lynch-film kijkt; het blijft boeien, maar het frustreert ook.

Nu maar hopen dat er geen buitenlandse scholiertjes hier in Nederland dit gaan luisteren en dan uit hotelkamerramen en van bruggen springen, waarna er kamervragen over gesteld moeten worden met alle gevolgen vandien.

Edit:
Ow, ik zie nu dat gij een Belg zijt. Tja, dan heb je even helemaal geen last van kamervragen.

bedankt voor het luisteren en voor de commentaren!
@audiomoebe: té lyrisch kan niet ;)
@kraan: hoe zit dat met die kamervragen?
@rejo: die form? interessante vergelijking. heb ik vroeger nog dikwijls live gezien.

hoe zit dat met die kamervragen?
.

Och, niets bijzonders. Er waren een paar idiote kuttoeristjes die om de een of andere reden uitgerekend naar Nederland komen om geestverruimende middelen (paddo's) te nuttigen. Twee van die figuren reageerden iets te manisch, en hebben het niet overleefd. Resultaat: kamer vragen en een waarschijnlijk algeheel paddoverbod.

Fijne sfeer, wat brushes van oud jazz vinyl jatten en vergruizen en een spaarzame, doffe 808 kick en er mag voor mij nog twee minuten bij.

Cool! :okdan:

Goed gevoel voor geluiden en balans in het nummer, vind ik. En erg beklemmend ja! (ik heb het licht maar aangelaten: ik moet nog wel slapen vannacht... 8> ) Mijn puntje zou zijn dat het een beetje maar wat 'voorbijgaat': 3:21 is te kort eigenlijk! Ik zou zeggen, bouw dit ontzettend uit. Dan wordt het een soort horrorambient (sorry als de naam je niet aanstaat, maar het maakt misschien duidelijk wat ik bedoel...). Niet dat het dan continu zo verder gaat; ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment ook een keer ontzettend hard/lomp stuk krijgt (maar wel monotoon gerag natuurlijk :P ) - of zoiets.

Ja, zoiets zou rustig een half uur kunnen duren. Ideaal materiaal ook voor een live-set. Dan kun je pas écht die sfeer opbouwen - want dat is dus wat bij mij niet zo goed lukt in 3:21 (nee, de track op repeat zetten telt niet :D ). Maar goed, misschien boeit je dat voor geen meter, dus voor de rest herhaal ik mezelf maar gewoon (deels): cool! Gaaf concept!

bedankt voor de feedback, en voor de positieve reactie!
heb geen probleem met de naam horrorambient ;)

wat betreft de lengte: ik heb het gewoon kort gehouden omdat ik dikwijls het idee heb dat ik dingen te lang uitspin.
dat komt grotendeels omdat ik de nummers tot in detail zit te editen en uit te werken, en dan heb je alle kleine stukjes al zoveel gehoord dat je zelf de indruk krijgt dat het te repetitief is, of te langdradig.

in het verleden maakte ik m'n nummers vaak te lang, of niet boeiend genoeg in opbouw (volgens mij dan), en misschien overcompenseer ik tegenwoordig een beetje door alles in het belangrijkste te concentreren en al de rest weg te knippen. het nummer duurde in het begin van het compositieproces een minuut of vijf :)

maar niets houd me tegen om later een 'extended version' te maken.
eerst het nieuwe nummer afwerken...

Back