Een kennis van mij wou wat melodieën componeren met zn Akai MPC2000. Alleen hij heeft geen masterkeyboard. Nu vroeg hij mij of er mischien een progamma is waarmee je dmv je toetsenbord kan spelen.
Voor zover ik gelezen heb (ik heb zelf geen MPC), kun je een sample over de pads verdelen met verschillende toonhoogten. Maar wellicht is een goedkoop MIDI keyboardje een betere keuze. Zeker beter dan een computerkeyboard.
Origineel geplaatst door Lotuz Voor zover ik gelezen heb (ik heb zelf geen MPC), kun je een sample over de pads verdelen met verschillende toonhoogten. Maar wellicht is een goedkoop MIDI keyboardje een betere keuze. Zeker beter dan een computerkeyboard.
je hoeft niet fruityloops aan te schaffen alleen voor dat keyboardje hoor, er is ook een standalone "virtual keyboard", waarbij je netjes kan instellen welk bereik je toetsenbord moet hebben en zit geloof ik zelfs een mod wheel enzo bij
Ik weet ff niet de ins en outs maar ik heb ooit zo'n virtual keyboard op mijn pc gehad, dus t bestaat.
Als hij een SB-live in z'n pc heeft zitten kan het ook, daar zit een virtual-midi keyboard bij inbegrepen. in die sb-live desktop zit-ie verborgen. Zoniet, dan idd beter een midi-masterkeyboard, goede "investering" gelijk voor later
Moet je ff zoeken naar Live Midi Keyboard. Is gratis en kan nog layeren ook. Werkt goed.
Zoek anders idd eens naar een goedkoop midi keyboard. Heb zelf ook een PSR 70 staan als midi keyboard. (nee verkoop hem NOG niet. Doe ik als ik een VFX en een CS1X heb. Dan gaat die PSR 70 weg... Mag je hem overkopen maar dat is pas ergens in de zomer volgend jaar...)
Origineel geplaatst door Slipperman Moet je ff zoeken naar Live Midi Keyboard. Is gratis en kan nog layeren ook. Werkt goed.
Zoek anders idd eens naar een goedkoop midi keyboard. Heb zelf ook een PSR 70 staan als midi keyboard. (nee verkoop hem NOG niet. Doe ik als ik een VFX en een CS1X heb. Dan gaat die PSR 70 weg... Mag je hem overkopen maar dat is pas ergens in de zomer volgend jaar...)
voor percussieve geluiden ontwerpen werkt toetsenbord net zo goed of handiger.. leuk om te weten dat bij reaktor je gewoon het toetsenbord als midi kunt gebruiken. goeie functie, zouden alle soft synths standaard moeten hebben IMO.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.