plug-in voor akkoorden ?

drumndaze

Stamgast
Bestaat er een plug-in voor mac (liefst freeware) waarmee je kan instellen per toets welk akkoord er moet gegenereerd worden? Dus je drukt bvb op de C en je krijgt een G majeur, op de D zit een Dmin7... ed...
Of iets dat in de buurt komt ?

groetjes

Bart

ps met opmerkingen van "leer je theorie" ed ben ik niet veel, ik zoek specifiek dergelijke plug om te klooien...

chord mem presets dus...

qua zelfbouw zou je een hele array aan midi filters moeten hebben waarbij ranges dus worden gemaakt van elk 1-key die weer gekoppeld zijn aan een 'preset' van een 3 tal note numbers (of meer) die tegelijk worden uitgestuurd naar de midi out.

zoiets moet wel in synthedit te realiseren zijn.

ps met opmerkingen van "leer je theorie" ed ben ik niet veel, ik zoek specifiek dergelijke plug om te klooien...
erm... ben je niet veel? :P

bedankt, voor de reply !
"ben ik niet veel"...is om zangeres live dingen te laten doen zonder dat ze haar kop moet breken bij het zingen... :doei:

AllThatChords, ergens anders gepost op dit forum is geen vst,maar je kan er wel akkoorden patterns mee opslaan.

Verder hebben de meeste cheapo keyboards akkoorden generators aan boord; een goedkope/2de hands PSR misschien iets?

Verder zijn er voor Kontakt scripts die dit voor je overnemen, zelf in te stellen op 5th's, 7th's, 9th's,min, maj etc.

Misschien heb je er wat aan.

Back