Electronic metal (ofzoiets:) )

pass-out

Mixer Producer
Hoi!

Sinds een maand of 3 ben ik met een nieuw project bezig: Children Of 9. Het is een project waar ik echt de dingen in doe die ik leuk vind om te maken :)
Het is zoals de titel al vermeldt een soort van combinatie tussen electronica (met veel hardcore invloeden;) ) metal en zelfs een klassiek randje.

Normaal gesproken maakte ik voornamelijk dance maar dit project vind ik echt te gek om te doen. Teksten schrijven deed ik al wel eerder in de vorm van gedichten maar om dit ook nog eens te zingen is wel erg spannend. De bezetting verder is een gitarist, een toetsenist die de synth bespeeld en een electronische violiste!

http://www.myspace.com/childrenof9

Ben benieuwd naar jullie reacties :)

thx!!!

Ben momenteel druk bezig met nieuwe tracks. Van Decay hebben we afgelopen donderdag video geschoten voor een clip. Mocht je een myspace account hebben kan je de fotootjes zien in mn profiel :)

Allereerst de complimenten :-)

Mooie combi van electronisch en metal inderdaad. Vind de structuur en opbouw van de tracks ook goed. Vague Memories vond ik in het bijzonder wel lekker sfeertje hebben. Intro van Failure vind ik erg gaaf. En ik hou wel van een harde rechtlijnige industriele sound dus ik kan dit erg waarderen. Heb de tracks nu een aantal keer beluisterd en ik vind ze koel.

Uiteraard zitten we hier niet alleen maar om mensen veren in hun kont te steken hahahha, dus ook nog wat opbouwende kritiek van mijn kant en dat gaat over de vocals. Ik realiseer me dat dat het moeilijkste stukkie is dus ik noem het maar even mierenneukmodus hier :-).

A) Hoor paar momenten waar je qua pitch net niet lekker zit ten opzichte van de muziek. Ik weet niet dat je off zit qua frequentie, maar misschien dat de boel in combinatie met de muziek gewoon "harmonisch" niet klopt. Dat maakt het onderscheid tussen "niet verkeerd" en "goed" vind ik altijd.

B) Ik vind de combi met een 909 bijzonder lekker klinken. zoals ik al zei ik hou wel van die harde gritty sound. De 909 brengt echter ook nadelen met zich mee en dat is met name de timing het geheel "oplegt" door de strakke 4/4 die de sound veronderstelt. Op het moment dat je vocals qua timing net net kloppen valt dat in zo'n strak ritmeschema direct op. Met name wanneer de compositie een korte stilte laat vallen in de gitaar riffs is je timing op dat moment bijzonder kritisch. Ik weet niet hoe je de boel opneemt maar in cubase bijvoorbeeld kun je door middel van audio/time warping functies zulke korte stukjes perfect getimed krijgen na de opname. Bekijk de waveform van je vocals eens goed en check hoe de stukjes qua timing zitten ten op zichte van de rest op die "fills" zeg maar.

C) De vocals staan naar mijn gevoel (maar ik luister momenteel echt op K#T speakertjes hier) nogal los van de rest van het geheel. Misschien is de mix gewoon niet optimaal of zijn bepaalde zaken overmatig of juist niet voldoende gecompressed of mis je stukje reverb ofzo. Wat het precies is weet ik niet, mixen en zeker het mixen van vocalen is wat dat betreft een vak apart en ik heb te weinig ervaring met vocalen mixen om een gerichte tip te kunnen geven. Mijn gevoel zegt dat je qua mix veel meer slam en punch uit je track kunt halen en de vocals beter kunt laten blenden met de rest. Misschien dat de overige leden hier (mits die het met mij eens zijn) wat meer kunnen vertellen hierover. Beluister de track op verschillende audio systemen (studio, autoradio, laptop etc) om een indruk te krijgen van hoe je mix overeind blijft (of niet).

zo dat was het wel weer :-) Ikke zeg: klinkt koel en origineel, wat kleine verbeterpuntjes maar potentieel is er zeker

Ik vind het goed klinken,idd mix metal en electonisch.Mooi begin ook.
Het boeit meteen.
Ik vind het een beetje Marilyn Manson-achtig en zo'n stem had ik ook verwacht.Iets minder braaf,dus dat viel wat tegen.

De vocals doet me weer denken aan The Young Gods- album:TV-Sky

Maar ik ben nog lang niet zo ver dus meer dan dit kan/mag ik er niet van zeggen:okdan: :D

Bedankt voor jullie reacties! Lynx ook! een erg uitgebreide reactie. Om even daarop in te gaan:

A) Het kan zijn dat er af en toe iets is wat net niet helemaal lekker zijn. Het kan zijn dat het enkele punten niet on pitch is, maar ik vind wel: autotune is uit den boze, dan moet ik het nog maar overnieuw doen en beter mijn best doen :) Het kan óók zijn dat de tonen anzich in harmonisch verband anders zijn dan dat je verwacht: dus in plaatst van een grote terts een kleine oid als voorbeeld.

B) Hier ben ik het mee eens, ik ga alles zoiezo nog nalopen qua timing zodat het ook strak klinkt :)

C) Mijn doel is een album. Dus ik wil eerst een track of 9 af hebben waar ik dan helemaal tevreden over ben qua arrangement en sounds. De gitaar sound is nog amplitube en de viool ook. Ik wil die viool en gitaar sound nog van alle tracks gaan uitmiken (de schone signalen door echte versterkers en boxen jagen en dan met mikes echt opnemen.) Wanneer ik van álles de losse sporen compleet heb laat ik het proffesioneel door iemand afmixen en tot slot masteren. Al die mix kwesties zullen dan strak en opgelost zijn :)

Dus ik ben het wel eens met je punten maarrrr: alles op zn tijd ;)

Zeker lekkere mix van metal en electro inderdaad !!
Lekker apart en een stukkie harder dan Within temptation :duivels:

Er zitten inderdaad een paar stukkies in die gewoon niet harmonisch matchen. Maar overal very impressive ! :okdan:

kunnen jullie misschien die stukjes die jullie harmonisch niet lekker vinden even aangeven, dan kan ik er nog even mijn blik op werpen ;)

Back