fruity loops + korg micro x

Nash

Nieuwkomer
hallo iedereen,

ik heb dus laatst een korg micro x gekocht maar heb een probleempje. ik wil de geluiden van die korg naar fruityloops importeren zodat ik ze in fruityloops kan gebruiken maar dat lukt niet. ik heb een interface (kore 1 van native instruments) ik heb de midi aansluitingen correct, de jack-jack kabels ook correct. dus qua kabels zit het goed.

weten jullie hoe je t in fruityloops verder moet doen? of moet je ook in de korg zelf instellingen wijzigen? want ik heb ook een functie in de korg zelf waarbij je fruity loops 5 kan kiezen ofzo.. en fruity loops 5 heb ik ook, maargoed.

kan iemand me helpen?!

alvast bedankt!

Heb je in je fl studio mixer "audio in" aanstaan op een kanaal (boven de schuif)?
Staat de Korg aangesloten op een aparte audio-in? Anders gaat hij zingen!
Real time renderen (werkt o.a. met dat diskje onder aan de schuif)

er staat ''none'' bij de audio in bij de mixer en dat is ook de enige optie. de korg staat gewoon op de audio in aangesloten van me interface, ik kan m ook normaal via speakers bespelen, normaal geluid. van dat real time renderen snap ik eigelijk niet veel. maarja.. is reason niet wat makkelijker om geluiden naar te exporteren? vanuit korg naar reason? want dan werk ik wel daar mee

Laatst gewijzigd:
Over Reason kan ik je weinig vertellen helaas. Maar wat ik wel weet is het volgende, kan je bij je audio instelling Asio drivers selecteren, bij FL 7 zit er zelfs een programma Asio 4 All. Als je deze selecteert dan kan je als het goed is bij audio in meerdere opties kiezen.

Vervolgens op het diskje beneden klikken, locatie aangeven waar je wil saven en vervolgens op de Record knop boven klikken en bij voorkeur het nummer uit laten spelen.

Je ziet dan onder op dat er een soort van audiokanaal is bijgekomen.

Klaar ben je.

Vervolgens de flp file als zip opslaan, anders kan het zijn dat je hem later niet kan afspelen.

ah oke oke ik ben aardig onderweg, het is gelukt met de audio in. ik hoor eindelijk geluid van me korg afgespeeld in de mixer van fruity loops, nog niet in de patterns (step sequencer) zelf.. kan dat wel?

het is laat dus ik heb ff snel wat drum kits getest, die kicks klikken echt bagger.. alsof me speakers het niet aankunnen ofzo.. wat zou de oorzaak daar van kunnen zijn? want ik heb gewoon jack kabels van me korg output naar me interface input.
morgen test ik meer geluiden.. thnx voor t helpen iig!

Laatst gewijzigd:
Als je het in de stepsequencer wil gebruiken, dan moet je met midi gaan werken.
Dat kan ik je wel uitleggen, maar dat is best ingewikkeld. Er zit geen vst bij de microkorg he?

Zo niet dan kan je werken met de plug in "midi out" (zit in fl). Bij deze plugin vul je in op welk midi kanaal (meestal 1) en welke port hij speelt. als je deze juist instelt dan reageert de korg op de fl stepsequencer.

Het geluid zingt waarschijnlijk rond of niet? dan zend je waarschijnlijk de korg en de master door je in kanaal? Anders gewoon zachter zetten

het is me gelukt om de geluiden in de step sequencer te krijgen! gewoon op goeie poort en channel afstellen. alleen het geluid blijft wel bagger.. alsof de kicks te hard zijn en de speakers het niet aankunnen, ookal doe ik het geluid zachter. ik heb 2 jack kabels van me audio out van me korg naar de audio in van me interface zitter.. klopt dat?

owhh nu stuit ik weer op een probleem.. als ik een 2e midi out doe, en dus een andere sound wil invoegen, dan verandert de 1e midi out ook naar die sound.. ligt dat aan me korg ? of moet ik dat in FL zelf wijzigen?

is de korg multimembraal kan hij meerdere poorten zenden? zo niet dan is dat helaas pindakaas. Ik ken de interface niet, dus daar kan ik je weinig over vertellen.

aha oke dat weet ik niet, dan moet ik me denk ik meer in midi verdiepen of de handleiding doorlezen.. anders kom ik nergens

Back