spijtbetuiging ;)

Audiomoebe

Zocht u 'Audiomeubel'?
Om te beginnen even dit: Ondanks mijn laatste ondeugende post hier,ben ik er wel serieus mee bezig.;)
Waar ik tegen aan loop echter is dat ik wel interressante beginnetjes heb (vind ik zelf),maar dat ik niet weet wat er verder aan te moeten doen.
Er wordt dan gezegd dat er nog wat aan moet gebeuren of er wordt helemaal niet gereageerd,maar het is mij dan niet duidelijk wat dan de mogelijkheden zijn.
Ik zou graag wat reakties krijgen over de basisbeginselen/fouten van het arrangeren die voor de 'echte' muzikant vanzelfsprekend zijn,maar de beginner nog niet opvallen.

Ik hoop dat mijn vorige inzending mij vergeven wordt :engel: en er toch nog naar mijn kreaties geluisterd wordt ,zodat er mss opbouwende kritieken/opmerkingen los komen.Los van smaak of overtuiging.

Bij voorbaat dank.
http://www.twango.com/media/Audiomoebe.public/Audiomoebe.10018

Probeer eens meer in strukturen te denken van: "hoe ga ik een verhaal vertellen". Dit is een apart melodietje, maar alles erom heen ligt als los zand erom heen. Je moet meer arangeren in de trend van "hier wil ik een opening", "hier ga ik vertellen waar het over gaat", "hier zeg ik waar het op staat" en "hier brij ik er een eind aan" of "hier gaan we knallen tot dat we op zijn". Er moet nog veel hieraan gebeuren, maar geef de moed niet op. Ik begon ook meer dan 20 jaar geleden met een Casiotone, :engel:

Precies,dat soort info zoek ik.
In mijn ogen klinkt het al als een lekker deuntje met een structuur,maar voor de geoefende luisteraar is het 'bagger'.
Ik begin met een introotje ,dan langzaam wat drums en andere instrumenten erin en een einde in mijn ogen.

Moet het wat meer uitgerekt worden of juist minder verspreidt? Wat meer variatie?
Dat het als los zand eromheen hangt,wat kan ik daaraan verbeteren?
Heeft dat te maken met de instrumentkeuze of de manier waarop de instrumenten over elkaar liggen of juist niet, is het een telprobleem enz enz.

Na het nog eens beluisterd te hebben komt die lage synth vanuit het niets,dus dat snap ik wel.

Bedankt voor je reaktie

Laatst gewijzigd:
luisteren, luisteren en nog eens luisteren. Naar het soort muziek wat je wilt maken dus. En dan analyseren: wat voor geluiden hoor ik? Wat voor structuur heeft het nummer? En dan proberen na te doen totdat het kwartje valt.
Dat kan een aantal jaren duren :)

wat betreft de track die je post vind ik het moeilijk om er iets over te zeggen. Het is erg basic, en de melodie klinkt nogal random. Misschien is het een idee om een soort van basiscursus muziektheorie te doen zodat je misschien wat meer gevoel voor melodie en akkoorden ontwikkelt.

goede tip King.
Het lijkt niet alleen random,het is het ook. :)
Ik doe gewoon wat ik leuk vind klinken,maar dat is vaak niet voor iedereen te verteren blijkt.

Ik heb al wel een paar websites gevonden waar de basis van akoorden e.d. uitgelegd staan,maar dat is nog lastige kost. Maar dat is natuurlijk niet iets wat je in een paar avondjes kent.

Bedankt voor je reaktie!

Wat ook kan helpen is: als je in een vlaag van enthousiasme iets in elkaar gestoken hebt, beschouw het niet onmiddellijk als afgewerkt. Laat het een weekje liggen, zet het op mp3 en download het naar je walkman, beluister het, noteer wat je er slecht en goed aan vindt en wees niet bang om het te veranderen. Vergelijk de aangepaste versie met het origineel, en terug naar stap 1 :doei:
Wees ook niet bang om eens een weekje aan dezelfde 4 secondenloop (niet sample loop, maar een zelfgemaakt loopje, eventueel bestaande uit losse samples) te werken. Het is soms verbazingwekkend om te horen wat je niet allemaal kunt blijven polijsten en bijschuren. Zorg wel niet dat je erin blijft hangen (waar ik vaak schuldig aan ben), het is tenslotte het resultaat dat telt en waarmee je naar buiten komt.

En tenslotte: lezen, lezen, lezen, lezen....Hoe meer je weet, hoe creatiever je wordt (Sommigen zullen dit wel tegenspreken en zeggen dat je door ervaring alleen al iets schitterends kunt maken, maar als je weet waarom en hoe het werkt, gaat het niet alleen veel vlugger, maar leer je ook met de conventies spelen en ze op hun kop zetten.)

Dat is idd wel verleidelijk,ja.
Als ik iets in elkaar gestoken heb,dan heb ik er al zovaak achter elkaar naar geluisterd dat je geneigd bent tot zelfverheerlijking.

Ook omdat ik niet precies weet hoe ik verder moet zet ik het al snel op het forum in de hoop dat iemand wat duidelijkheid kan verschaffen.

Als jullie goede sites weten,graag.

(Trouwens,mijn kinderen vinden het wel goed klinken en die zijn altijd eerlijk:D)

Back