Yam. CS2x speelt ondanks ander MIDI kanaal... huh?

wesko

Artificial sounds R real
Ik heb een CS2x in "performance mode" op RX kanaal 14 op een sequencer aangesloten. Zenden op 14 geeft.. jawel het gewenste resultaat, de CS2x speelt. De sequencer stuurt ook op kanaal 9 "through" de CS2x een andere synth aan. Werkt ook prima. Maaarrrr... als je goed luistert hoor je de CS2x OOK meespelen met de andere synth; de CS2x luistert dus OOK op kanaal 9. :confused: Met meestal een pianoklank.

Dit wil ik niet - is ook niet logisch. Naar ik weet gebruik ik geen omni (is dat receive op alle kanalen?). Ik denk dat de piano die ik erdoorheen hoor in de multi-mode zit. Maar hoe? Ik krijg hem NIET uit. :stupid

Ik dacht het al veel eerder te hebben gehoord maar in een mix, maar een piano zacht met een synth mee maskeert lekker snel, en dan denk je: ik ben gek, het zal wel. :o:

Wie het weet mag gratis mee naar het Jarreconcert in maart in mijn achtertuin. Of een biertje naar keuze afhalen aan de Zaan. Ik geef het al bijna op.

Oh en de manual... ik kan het niet vinden.

Hey .... nou zet dat biertje alvast maar koud hoor.... :D

Ik heb een CS6X..... werkt ongeveer het zelfde..... maar denk dat de knoppen hier en daar anders benaamd zijn of op een andere plek zitten....

1. In de Performance Mode - Druk op Edit
2. Browse door je display totdat je in de Layer Mode zit....
3. Zoek dan het Part nummer (lees MIDI kanaal) op dat je wilt aanpassen....in jouw geval Part 09.
4. Deze Part moet je zo installen dat het Receiving (MIDI) Kanaal op OFF staat....

Als het goed is hoor je dan niet de piano meer!!!

Kort samen gevat... jouw probleem zit hem in dat jouw kanaal 9 ook nog signalen ontvangt van de CS2X terwijl je eigenlijk dat kanaal alleen wilt gebruiken om je andere synth te laten horen.... dus je moet het Receiving kanaal van je CS2X op OFF zetten en dan hoor je alleen nog maar de andere synth!!

Oh en voor de manual..... check http://www.yamaha.com/menuitems/manuals/dmi/cs2x.pdf

Mocht je er nou echt niet uitkomen.... wil ik eventueel wel even een keer komen kijken.... ik woon nl. ook in Zaandam... dus das een thuiswedstrijd....

Greetz en hoor wel of het gelukt is....

CP

:geslaagd:

TIP: Stel 1 keer je CS helemaal goed in, zeg maar een soort begin situatie met allemaal nulwaardes en doe dit bijv ook in Cubase.... dit sla je dan vervolgens op en je kunt op elk willekeurig moment dit weer als begin gebruiken voor nieuwe nummers.... (kratje verdient nu???) :biertje: :biertje: :biertje: :biertje: :biertje:

Dat biertje is dus voor mij!

[utility]

[rcv chn]

[+] knop indrukken tot je bij part 9 bent ( [-] en [+] zitten links van lcd bij part/layer/octave )

[rcv chn] omhoog tot voorbij channel 16, je komt dan bij off

graag gedaan.

Ok ok.... Bazzi verdient dat biertje..... wist niet dat de knoppen zo anders zaten..... ahum.... :confused:

Maar ik zat wel op de goede weg..... heheheheheee....

Misschien een biertje dan voor de manual?????? :biertje: :biertje:

*LOL*

CP

Tjeez, bedankt hoor voor de antwoorden en iedereen in de Zaanstreek krijgt een kratje (is makkelijker). Welk merk? Ik kom het wel bij jou proeven.

On topic,
ik gebruik die CS2x dus alleen voor de presets, erg stom maar hij klinkt zo lekker samen met de TS12 samen, bassen parallel, een suffe saw lead bas uit de TS en een pwooenkioooeeee (of zo) uit de CS.

Mocht iemand een goed synth-how-to boek weten, graag. Ik wil ook wel eens stoeien met al die parameters, doe ik niet vaak, soms met de Juno. Maar dan op gehoor, geen geprogrammeer.

Allemaal erg bedankt, Bazzi had gelijk en Cubik (808 state liefhebber?) krijgt het biertje. Kwestie van dichtbij :biertje:

Origineel geplaatst door Cubik_Planet
Misschien een biertje dan voor de manual?????? :biertje: :biertje:

Wanneer, ik heb vrijdag vrij t/m 6 januari, kom ik effe buurten. Mail effe privé.

Back