Keyboard uit amerika een probleem?

X-Zibitt

Nieuwkomer
Hallo,

Ik wil graag een yamaha motif es8/roland fantom x8.
welke van de 2 vinden jullie btw het beste?

Nu naar mijn echte vraag.. Deze keyboards zijn een hele hoop geld.
Zowel nieuw als 2de hands.

Mijn vraag is als ik hem dus uit amerika haal heb ik i.i.g. een omvormer nodig voor de volts.
Maar zijn er nog andere problemen kunnen zijn door de verschillen van continent?
En heeft iemand ervaring met keyboards uit amerika halen?

greets

Ten eerste een omvormer, ten tweede invoerheffing van 3-4% en daarna een BTW van 19% over het totaalbedrag (prijs + invoerheffing + verzending).
Als je daarna nog vele malen goedkoper uit bent kun je de gok wagen

Ik ga hem van ebay kopen.
In NL zijn er maar een paar te vinden 2e hands.
En die zijn echt belagelijk duur allemaal, dan kan ik net zo goed een nieuwe kopen.
Maar ik ben 15 dus ik heb een heel small budget.

Maar er zouden dus naast de omvormer geen problemen meer zijn?

Lijkt me niet nee.
Het enige verschil is, dat die dingen op 110 V lopen bij 60Hz in plaats van de voor ons gebruikelijke 220V/50Hz.

En dan maar hopen dat ze het na betaling ook echt opsturen.

Ik weet niet meer precies wat het was, maar ik weet dat er bij sommige apparaat kleine problemen optreden door het verschil van 50/60Hz...Kan iemand anders mij aanvullen?

ik heb eens wat verder gekeken dan mijn neus lang is..:eureka:
En nu staat er dus op de roland website (de fantom X8 ) dus dit:
Power supply:AC 117 V, AC 230 V, AC 240 V (50/60 Hz) nou had de meneer van de omvormers mij verteld dat hij dus zowel als amerika als europa in het stopcontact kan.
Waarschijnlijk d.m.v. een schakelaartje ofzo.

AC 230 staat dus voor europa.
Maar daar staat geen 50/60 hz achter..

Dus nou weet ik eigenlijk nog niet of hij het hier nou wel doet of niet?

iemand???

PS: Hij had het ook nog over de watt (W).
Nou ging hij daar verder niet meer op in maar ik vraag mij af of iemand weet of daar ook nog een verschil in zit in amerika?

Ik heb zelf wat amerikaans apparaten staan.
Je laat de synth gewoon komen en kijkt naar de stekker. Die past nooit in een nederlands stopcontact.
Als de synth al een ingebouwde voeding heeft die om kan gaan met 230 V dan heb je alleen een andere stekker nodig.
Kan hij dit niet moet je een omvormer nemen. Neem wel een flinke want een synth trekt wel een paar wat.

Die 50/60 HZ moet geen probleem zijn bij het gebruik van een omvormer

Kijk je wel een beetje uit met het kopen op Ebay?
Er schijnen daar nogal wat oplichters te zitten, die je eerst laten betalen, en vervolgens niks opsturen..

Persoonlijk zou ik liever gewoon kijken naar een goede (gerenomeerde) webwinkel, en daar mijn spullen bestellen..

Kijk anders ook eerst even op www. internetoplichting.nl

Op die site is veel te vinden over de mogelijke manieren waarop mensen op Ebay "zaken" doen....

Er is hier op SF al ontzettend veel gepost over hoe wel en niet te kopen op Ebay (bijvoorbeeld alleen van verkopers met een goede geschiedenis), voor- en nadelen van kopen in de VS, douaneregelingen, enz. Je kunt er een compleet tips&tricks-boek mee samenstellen! Dus ik zou zeggen: ga 's een tijdje met de zoekmachine aan de gang! :okdan:

(en nee, da's geen flauw antwoord, want er staat echt zo veel hier op SF - wat ook de reden is dat ik hier geen lijst met links post; zou me veel te lang duren, terwijl het niks toevoegt aan wat je gewoon zelf kunt doen :) )

Allemaal heel erg bedankt voor dehulp het helpt me allemaal heel erg!:luv:
Maar ik heb voor mijn keyboard dat ik nu heb al een soort omvormer.
Maar ben er niet zeker van of dit de klus wel klaart voor een grote bak als Motif ES 8 of Roland Fantom X8?
Het is een Friwo Economi EP 2.
2005-w10_1-1s.jpg

Hier is wat informatie te vinden;
http://www.eu.nl/consumers/dyna/rapex/create_rapex.cfm?rx_id=10
Maar ik ben er nog niet uit zou ik dit nou kunnen gebruiken voor een apparaat uit Amerika ???
Er staat op ; FRIWO ECONOMI EURO LINE EP 2 stabilisiert 500mA
En op de achterkant: AC/DC ADAPTER
Input: 230V~/50Hz/51mA/11,7VA
Output:3-12V=/max.500mA/6VA
En dan nog wat overbodige dingen (made in, type, etc.)
En dan zit er tenslotte nog een schakelaar op van; 3V, 4.5V, 6V, 7.5V, 9V, 12V.

Kan ik deze nou voor een motif en/of fantom gebruiken?

Voor de nieuwere Keyboards heb je geen omvormer nodig.
De voedingen in deze bakken zijn bijna altijd automatisch switchable. Dus ze gaan automatisch van 110 naar 220 volt en van 50 naar 60 hz als het nodig is (moment dat je het ergens anders in plugt)

Je hebt voor een amerikaans bak in ieder geval een andere stekker nodig. Volgens mij werken de Motifs niet met een losse adapter maar met een interne voeding

Enige wat je idd moet veranderen is de kabel
maar dat zijn 9 van de 10 keer gewoon standaart power kabels die je bij iedere computerboer kan kopen

Als het apparaat dat je koopt in slechte staat blijkt te zijn wordt het erg moeilijk om actie te ondernemen tegen de verkoper als die op een ander continent zit. Dus er staat wel wat risico tegenover je financiële voordeel.

ok bedankt allemaal !

Ik ga nu eerst sparen en dan ga ik de gok nemen om hem te kopen in amerika!

weet iemand trouwens wat voordelen en nadelen van zowel de Yamaha Motif ES 8 als de Roland Fantom X8 ?

Reken bij invoer op zo'n 40 tot 50% extra kosten over het bedrag wat je er voor moet betalen. Ik doe voor de zekerheid altijd maar 50% (19% BTW, 10% invoerrechten + het geld wat de struikrovers van UPS/DHL nog vragen).
Ik wil een Zoom HD16 harddisk recorder gaan kopen. In de VS $699 + $75 verzendkosten is maar €525 tegenover de €720 die hij hier moet kosten. Maar ga je dan alles bij elkaar optellen kom je nog op een bedrag van zo'n €700. Dan is het verschil een paar tientjes en daar ga ik het niet meer voor doen.

Laatst gewijzigd:
extra kosten bij een waarde van meer dan 22 euro uit amerika ligt op iets meer dan 30 procent op dit moment. Je betaalt 11 procent invoerrechten + 19 procent btw. Let op, de verzendkosten worden hierin ook meegerekend, dus stel je betaald 100 euro aan vervoer (even een makkelijk bedrag), dan betaal je daar ook nog 30 euro heffing over dus.

Ik zou wel usps gebruiken voor shipping. Zeer goedkoop als je de tijd hebt en veel betrouwbaarder dan die ups/fedex/dhl

Back