Hardcore

Origineel geplaatst door DVE
Hmmmz.....dat vind ik maar een rare uitspraak...:confused:

Dus elk geluid moet zeg maar zo erg overstuurd zijn dat je niet meer kan horen wat voor geluid het was?
Snares,claps,hihats,cybals moeten allemaal niet meer herkenbaar zijn en dan pas kan je zeggen dat iets hard is....

Ik ben het er niet mee eens.:)

nee ik ook niet.... das meer vaag dan hard...

hard is meer dat je buren gaan klagen enzo :D

Mensen, het is allemaal hard ok, al dat geouwehoer over hokjes in de muziek.
Laten we nu eens gewoon vanalles door elkaar gaan draaien al die hardere stijlen
lekker experimenteren enzo.

Hier in Nl verzand alles in dit soort discussies. Dat is jammer je kan het allemaal
zo mooi combineren op 1 feest :)

Het zou nou eens leuk zijn als er venetian snares plaat op een hardcore/gabber
feest voorbij komt. Gewoon dat er eens dj's zijn die van de geijkte paden afwijken
en lekker eigenwijs mensen laten kennismaken met allerlei varianten op het thema.

Just my 2 cents.

Origineel geplaatst door Cornerman
Mensen, het is allemaal hard ok, al dat geouwehoer over hokjes in de muziek.
Laten we nu eens gewoon vanalles door elkaar gaan draaien al die hardere stijlen
lekker experimenteren enzo.

Hier in Nl verzand alles in dit soort discussies. Dat is jammer je kan het allemaal
zo mooi combineren op 1 feest :)

Het zou nou eens leuk zijn als er venetian snares plaat op een hardcore/gabber
feest voorbij komt. Gewoon dat er eens dj's zijn die van de geijkte paden afwijken
en lekker eigenwijs mensen laten kennismaken met allerlei varianten op het thema.

Just my 2 cents.

dat zal vet zijn idd...

al denk ik daat er weinig mensen zijn die dat warderen op een gabber feest... niet iedereen is zo ruimdenkend :)

Origineel geplaatst door STicKX
dat zal vet zijn idd...

al denk ik daat er weinig mensen zijn die dat warderen op een gabber feest... niet iedereen is zo ruimdenkend :)

....en daarom moet ik weer zo nu en dan naar een tekno feest toe. Beetje jammer dat het zo versplinterd is geraakt over 3 scenes....

Nou, versplinterd? Een tijdje terug anders op een feest geweest waar de hier beoordeelde stijlen gezamelijk gedraaid werden. Dat was op de Stubnitz, die boot die de hele wereld rondvaart en een maandje in een haven ging liggen, en daar een programma organiseerde. In dit geval in Brugge, Belgie. Op die boot hebben ze twee zalen. In de ene (achterschip, grote zaal) was er industriele noise en darkambient met live optredens van Ah-cama sotz, Hypnoskull, This'morn omina, en Hybrids, en in de zaal op het voorschip waren er verschillende DJ's en werden Breakcore, Gabber, Hardcore en Techno/acid afgewisseld. Dus het gebeurt nog wel hoor.

7 Maart is er een feest in de AMP studio's in Amsterdam, waar ik zelf ook DJ. Ook daar wordt harde techno gecombineerd met powernoise, darkambient, ritmisch industrieel en industrial. Wellicht ook wat Electronic Body Music. Optredens zijn er van Klangstabil feat Salt en Synapscape. De kans is gering dat er gabber gedraaid wordt, hoewel de meer technoide/acid vormen daarvan (Industrial strenght, Drop bass network) op zich geen probleem zijn. Dat stop ik iig in mijn platentas. Schrijf het maar vast in de agenda's. Er is wel een dresscode: Leer, lak, plastik, synthetisch, cyber (merken als Transmuter, Cyberdog, New rock dus) Dus hou daar rekening mee, als je eens wil grasduinen in de noise scene.

Origineel geplaatst door kratarknathrak
...
.. Dat was op de Stubnitz, die boot die de hele wereld rondvaart en een maandje in een haven ging liggen, en daar een programma organiseerde...
...

hee daar heb ik ook nog ooit gespeeld, toen ze in A'dam lagen..'s wel een erg vette lokatie. en daar zijn pas geleden nog wat leuke sets geweest van NLse tekno/breakz dingen..

dit is die site van de Stubnitz iig.. http://www.stubnitz.com/

Aghrrr, alle basklappen nogantoezeg!
Ik hou van harde muziek, maar deze discussie van ik ben harder dan jij, en alles in hokjes proberen te stoppen, maar toch niet leuk vinden dat 't allemaal in hokjes gestopt word. Vrij zinloze discussie dit... je wordt er niets wijzer van, probeer elkaar eens te overtuigen met positieve reply's ipv namen heen en weer te gaan smijten (wat overigens wel informatief is) met weer eens wat afbekkend commentaar!

Peace off!

Origineel geplaatst door kratarknathrak
Als iemand de moeite neemt om beats 10 keer door distortions en compressors te jagen om maar zoveel mogelijk impact te krijgen, en dat afmaakt met enorme noise, en krassende geluiden, dan is dat hard.

jij beschrijft hier precies de muziek van passenger of shit mee :)
dat is dus echt geen 'hardhouse op dubbele snelheid' hahahaha, dat is echt de raarste uitspraak die ik ooit gehoord heb.
ik zou voor de gein eens wat passenger of shit muziek op het q-dance forum moeten neerzetten en aan de 'hardstylers' daar vragen 'Vinden jullie dit hardhouse op dubbele snelheid?'
Ik zweer je dat ze het 'herrie' vinden.
:W

Verder vind ik de vergelijking passenger of shit en hardhouse, hetzelfde als klassiek en death metal met elkaar vergelijken 8o)

En dan over dit stukje: Maar ik denk dat sommigen met hard bedoelen: de volumeknop wat meer naar rechts, en het tempo opvoeren. Maar dat is niet hard.
ALs dat zo is dan moet je Man vs. Machine en Speeddrinking van mr. Hellfish maar eens gaan opzoeken daar hoor je als je je volume knop nog dicht hebt dat het om zwaar harde shit gaat.:)

Er is wel een dresscode: Leer, lak, plastik, synthetisch, cyber (merken als Transmuter, Cyberdog, New rock dus) Dus hou daar rekening mee, als je eens wil grasduinen in de noise scene.

Gatverdamme een dresscode! Leer en lak, bah bah!

Volgens mij bestaan er helemaal geen aussies met leer en lak, ik blijf wel lekker thuis.
:D

Vroeger liepen er anders zat gasten met lak rond.

Lak Aan Alles.

volgens mij ziet dat er neit uit :D

dat zou meer op een fetish feest lijken dan ofzo.

maar waaromeen dresscode?? kom gewoon in de kleding die jij zelf mooi vindt

Ja, een dresscode is echt niet hardcore, een dresscode is mellow.

fijn voor karaktknawatanogwat is dat hard en voor anderen is dit hard BOEIUUUUH!!!!!

voor mij is weer iets anders hard namelijk een koekepan ! :D

DER IS GEEN REGEL OVER WAT HARDHEID DEFINIEERT MENSEN, HARDHEID IS EEN GEVOEL DIE IETS BIJ JOUW LOSMAAKT EN OF DAT NOU 128 BPM TECHNO IS OF 666 BPM TERREUR GEWELD OF EXTREEEM ONHERKENBARE GELUIDEN DAT BOEIT NIET!!! ZOLANG HET VOOR JOUW MAAR HARD IS !!!

ooit wel eens nagedacht over de hoeveelheid verschillende muziek,en hoe sommige mense die echt " true hardcore" zijn niet eens weten wat terror is?...als je eens na gaat hoeveel hardcore,of harde stijlen er op het moent zijn: zelf hou ik wel van hardcore,maar is er is duidelijk verschil tussen hardcore en gabber,en nederlandse,franse of engelse hardcore...frenchcore is favo bij mij,manu le malin,core texs labs of,radium,maar dit gaat meer de tekno kant op,aangezien ik een regelrechte teknoid ben :P . engelse is ook zeer goed als je luisterd naar dj hellfish....als de hardcore liefhebbers hier dit niet kennen,zeker eens luisteren!!!....het is echt de moeite waard...nederlandse hardcore,of harde stijlen trekt mij niet zozeer.het enige waar de nederlanders nu goed in zijn is tekno,itialianen zijn bijvoorbeeld weer zeer goed in speedcore,zoals frazzbass.mijn smaak ligt bijalles wat een ' boemboemboem' heeft BOVEN de 180 bpm.en zo maak ik nu ook mijn meeste nummers op 250,of 310 bpm.speedcore dus...
ik zou willen zeggen tegen sommige mensen: verdiep je eens in stijlen,dan kan ik wel van tekno houden,maar ook ik heb verstand van de top 40 of van drum'n bass :)..
zo,dat moest ik even kwijt.

zelf ben ik bezig met een nieuwe project...breakcore/zang( zie schreeuwen),en gitaar...zeer vet!...geef jullie mening eens of dit goed zou kunnen klinken,ik ben benieuwd :).
luister hier eens naar : http://members.lycos.nl/flek/test1.mp3 .....een kleine crappy test wat gister was opgenomen door 1 van mijn vrienden toen ik in trance bezig was muziek te maken :P lol

pffffff wie is het hardste? dat soort discussies had ik op m'n 13e....:stupid

qua Nederlandse hardcore vind ik alleen Third Movement en Enzyme (af en toe) nog wel interessant...Ik ga me nu een beetje proberen te verdiepen in wat er allemaal uit Engeland enzo komt...Trek dat meer dan MoH ofzo...

Back