Softsynths extern aansturen

Arv

Robot
Ik werk graag met mijn RS7000 als main-sequencer, maar wil graag de softsynths (VSTi) van mijn compu aan kunnen sturen via MIDI. Als ik een midi channel in CubaseSX route naar een VSTi (op een midikanaal) dan kan ik niet instellen dat ie alleen naar MIDIpoort-A (bv) kanaal 1 moet luisteren! Hij reageert dus op alles wat er op MIDI-A binnenkomt.. Is er een manier om te kunnen doen wat ik wil? Ik wil dus een willekeurig kanaal (van een bepaalde midipoort) kunnen sturen naar een VSTi zonder dat die VSTi reageert op alle andere midi informatie op andere kanalen van die poort, want die wil ik weer naar een andere VSTi kunnen routen! Okee, ik heb twee midi-out poorten op de RS, dus twee kan ik iig geval aansturen.. maar ik wil er MEER! :D

:confused:

Is dit mogelijk? Misschien met een soort 'shell' ofzo?

wieowie helpt me!

gr
ARv

ah..volgens mij had Tim(nolet) dit probleem ook, en heeft het ook opgelost...als ik me niet vergis is het een of andere obscure setting ergens in Cubase..... tim is alleen ziek dus denk niet dat ie kan reageren....heb je al op het cubase forum gepost?

Olaf

"Monitor enable as many tracks as you require. Set each output to the required VSTi. Use the little square wave button on each track to set up the Input transformer. Configure filters on each track for specific Midi channels to pass. "

Die input transformer is erg krachtig. Alleen de gebruikersinterface van dat ding is verschrikkelijk. Het lijkt wel alsof je je eigen scripts moet bouwen.

Desalniettemin brengt het me op een idee. Met dat ding moet je hele leuke trukjes uit kunnen halen. :)

Hey Arv
heb jij geen last van glitches enzo als je extern aanstuurt? Bij mij werkt het alleen goed als cubase zelf de sequencer is.. het loopt totaal niet strak als ik extern sequence van me rm1x.
En heb je verders ook geen last van latency? want zelfs 5ms lag is al goed te horen!

5ms latency is vrijwel onhoorbaar..komt geloof ik overeen met een paar meter van je boxen staan.....

maarrrr de meeste soundcards geven hele andere latencies aan dan er echt zijn..in de SOS is daar vorige maand een heel artikel over geschreven..... en die SB live asio drivers zijn helemaal notoir in dit geval...

Olaf

Okee, ik ben geholpen! Ik heb effe zitten proberen in Cubase met de Input Transformer, en dat werkt vrij goed. Je kunt ook nog is allerlei logische bewerking uitvoeren op inkomende midi data. Ook handy voor keyboard-splits trouwens..
Ik heb nu ingesteld dat ie voor bijv kanaal 1 alles moet blokken behave kanaal1. En dat dan ook doen voor alle andere te gebruiken kanalen.. Ik heb eigenlijk geen idee of het nog invloed heeft op de miditiming ofzo? Eigenlijk wel belangrijk ergens..

R

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door olafmol
5ms latency is vrijwel onhoorbaar..komt geloof ik overeen met een paar meter van je boxen staan.....

Olaf

De totale latency maakt mij niet zoveel uit, zolang er maar geen latency verschil zit tussen de hardware-sound en de software sound, want dan hoor je juist dat alles scheef gaat lopen.

En het gaat er bij mij vooral om dat alles strak loopt. Maar ja, ik testte mijn zooi dan ook op een SBlive (op een 1GHz) met die 8ms latency drivers.. daar heb je echt geen hol aan.. allemaal glitches enzow.

Back