charly loinhouse en Mentel Theo...

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
deze 2 hebben een jange tijd van begin jaren 90 gedomineerd en heel veel sucessen gehad in gedeeltes van europa heel veel azie, maar ook verder...:yamaha::halleluja

Toch heb ik van van vooral Theo begrepen (via media) dat hij er relatief erg weinig geld mee heeft verdient. Vooral omdat er juridisch,financieel en zakelijk het een en ander mis is gegaan...

Mijn vraag aan jullie hoe komt het dat het zo fout is gegaan ? :erm:;{

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over de financiën van Theo, haha.. Heb bij hem stage gelopen en het is naast een entertainer ook gewoon een hele goede zakenman! Erg aardige vent trouwens..

Dat ie er weinig geld aan over gehouden heeft geloof ik niet, kijk maar eens waar Wonderfull Days bijvoorbeeld allemaal op nummer 1 heeft gestaan, en nog steeds wordt gedraaid! Plus merchandising, tv-shows, eigen tv-productie-maatschappij, eigen platenlabels... Laat Theo maar schuiven! Misschien dat hij RELATIEF weinig geld heeft verdiend met de pure verkoop van de singles (in verhouding tot bijvoorbeeld merchandising en optredens), maargoed, sinds die 1e hit komt ie op tv en is hij gewoon een bekende Nederlander, hetgeen je ook niet echt achteruitzet kwa financiën. Theo zit ook achter veel, veel meer producties dan de meeste mensen denken!

Was trouwens erg gaaf om met zo iemand in de studio te zitten, die kerel is écht enthousiast.. Zat ik aan een track te werken, begon hij half te springen en te klappen: "Jaa, hier moet nog een rambambamprrrrrwiekediewiekediewauwboembomplof!" En dat is bijna een letterlijk citaat, haha :okdan:

Theo zit ook achter veel, veel meer producties dan de meeste mensen denken!

Zoals?

Trouwens, al die commerciële happy hardcore hits die zij midden jaren '90 hadden, hebben ze die wel allemaal zelf geproduceerd? Omdat er in die tijd nog wel eens met ghost-producers werd gewerkt zoals bij DJ Paul Elstak... vroeg ik me gewoon af :)

heb gehoord en gelezen dat hij een veelvoud had kunnen hebben en dat hij uiteindelijk niet financieel heeft gekrgen wat hij letterlijk verdiend had...

Er is ergens iets fout gegaan zakelijk,financieel gezien.. Waardoor hij een hoopcenten heeft misgelopen. dat geeft hij zelf aan, alleen treedt hij daarover natuurlijk niet in detail.

Dat de platenmaatschappij een hooft heeft verdiend is een feit, maar er zijn wat dingen fout gegaan waardoor hij een hoop van zijn vermogen kwijt is...

Ik wil graag weten waar het fout is gegaan, niet om de lol, spot te drijven of wat dan ook....

Ik heb gewoon ''zakelijk'' gezien interesse in hoe dit gekomen is. Heb er verder geen commercieel belang bij of zo.

Ik weet dat theo inmiddels bezig is met een eigen productiemaatschappij geloof op het gebied van film,muziek, tv.:biertje:

Hij wil natuurlijk die fouten voorkomen wanneer (niet 'als', 'wanneer'!) hij zelf die megahits heeft! :D

who gives a f*ck wat theo en charly verdiend hebben....

die kerel bij de AH die de daklozenkrant verkoopt heeft het ook niet gemaakt, hoe zou dat komen???

Nou dat komt mede door hun manager, Benny Cohen die toevallig ook mijn manager was in die tijd...maarja we weten allemaal natuurlijk dat verhaal al

haha...ja dat waren nog eens tijden

Smackos happy hardcore?
:hihi:

heb gehoord en gelezen dat hij een veelvoud had kunnen hebben en dat hij uiteindelijk niet financieel heeft gekrgen wat hij letterlijk verdiend had...

Er is ergens iets fout gegaan zakelijk,financieel gezien.. Waardoor hij een hoopcenten heeft misgelopen. dat geeft hij zelf aan, alleen treedt hij daarover natuurlijk niet in detail.

Dat de platenmaatschappij een hooft heeft verdiend is een feit, maar er zijn wat dingen fout gegaan waardoor hij een hoop van zijn vermogen kwijt is...

Ik wil graag weten waar het fout is gegaan, niet om de lol, spot te drijven of wat dan ook....

Ik heb gewoon ''zakelijk'' gezien interesse in hoe dit gekomen is. Heb er verder geen commercieel belang bij of zo.

Ik weet dat theo inmiddels bezig is met een eigen productiemaatschappij geloof op het gebied van film,muziek, tv.:biertje:

Die productiemaatschappij is er al een tijdje, Mental Television..

Ik weet ook niet van de hoed en de rand, hoef ik ook niet te weten, maar wat ik wel zeker weet is dat Theo financiëel absoluut niks te klagen heeft en dat ie het beter heeft dan de meesten van dit forum bij elkaar opgeteld.
Hij zal misschien best wat centen zijn misgelopen, misschien een heleboel, maar daar weet ik niks van en heb ik eerlijk gezegd geen interesse in.. Weet wel dat hij op tv een graag geziene gast is en dat hij als DJ nog steeds goed bezig is! Weet niet hoe het nu zit met zijn labels, maar daar had hij er ook een aantal van (al dan niet samen met andere mensen), oa Bunkör beats, en Patriott. Heb erg veel respect voor hem voor wat hij allemaal gedaan heeft en ook voor wat hij mij geleerd heeft en verder vind ik het wel prima :) Erg tof om te zien hoe zo iemand toch heel normaal gebleven is in het dagelijks leven, al zullen mensen die hem alleen van TV kennen daar anders over denken.

Ik zou ook graag wat geld mislopen met single-verkoop als ik daarna zo'n carrière tegemoet zou gaan :okdan:

En precies welke producties hij achter zit weet ik ook niet, weet wel dat het er een boel zijn! En hij heeft een leuke studio (althans, in 2003 toen ik daar stage liep) met oa JP8000, Juno106, TR909, TB303, Virus C, Mackie Control.. Genot om daar te mogen werken! :{

Ik heb een aardig stukje geluisterd, kende die muziek helemaal niet van hun, dacht altijd alleen aan hun hitjes. Dat nummer bij 37-40 min is wel ok.

Hehe, dit is een complete Mysteryland CD, die track die jij bedoeld is van Holographic! Alleen de eerste set (tot 15:00 ongeveer) is van Charly en Theo! :okdan:

Hehehe, wie is er met die 2 niet groot geworden.. :D

Wel geinig, hoor.. toen.

Waarom ie toen minder ermee heeft verdiend?
Simpel: heel die zooi stond in de kinderschoenen en een paar gewiekste platen/label-bazen lieten de artiestjes met mooi gepraat, etc. vanalles ondertekenen waar ze zelf over de rug van de artiestjes rijk van werden.
Gebeurt zo vaak.

Als ik een inschatting moet maken waarom het fout is gegaan ga ik toch voor het kaascroissantjes-incident waaraan disl eerder refereerde.

En wat dacht je van kaas-ham croisantjes? Da's helemaal over the top.

Back