AKG perception 200

martinus

Nieuwkomer
hee

Ik heb een akg perception 200 meer niet wat heb ik nodig op op te kunnen nemen moet ik hiervoor eerst een mengpaneel hebben ? of kan ik gewoon een jack plug voor de mic halen en hem dan in de pc stoppen. ?
iemand nog tips voor wat ik nodig heb om op te kunnen nemen? bedankt groet martinus.

het is een condensatormicrofoon,
die je doorgaans als volgt aansluit:

xlr kabel van je microfoon naar een xlr ingang op een mixer of losse microfoon voorversterker. daarna de fantoom spanning aan (ook wel +48v genoemd)

voilá, en kijk voor de grap ook eens in de gebuiksaanwijzing

Er bestaan ook zgn. channelstrips. Een channelstrip is vergelijkbaar met een (uitgebreid) kanaal van een mengtafel. Meestal heeft zo'n channelstrip een microfoonvoorversterker met fantoomvoeding, compressor en een equalizer aan boord. Soms ook nog een aparte ingang voor bijvoorbeeld een (bas-) gitaar. Als je alleen je microfoonsignaal je computer in wilt krijgen, dan is een channelstrip het overwegen waard.

thnx

thnx

ok thnx ,,
maarja ik heb een vrij simpele aansluiting gezien de behringer ct 100 en ik vroeg me af of het hier mee zou werken

greetz martinus

behringer xenyx 8/2

behringer xenyx 8/2

eeh ik had een laatste vraag
ik wou de behringer 802 aanschaffen om optenemen
is dit een goede keus?

greetz

Als je low-budget wilt gaan, dan is dat prima. Behringer is geen top-spul maar voor ong. 6 a 7 tientjes koop je niet veel beters. Je zou ook kunnen overwegen om wat meer geld bij elkaar te sparen en een tweedehands soundcraft, mackie of yamaha tafeltje te kopen. Over het algemeen krijg je dan iets meer waar voor je geld (maar 't is natuurlijk geen nieuw spul dan).

bedankt

bedankt

nou ik heb niet veel geld nee maar ik ben ook net bezig en als ik serieuser besig ga ga ik voor een nieuwe ;) maar allemaal bedankt voor de hulp en je weet topic gesloten he:P

Back