Rs 7000

Mark Perloy

Nieuwkomer
Ik heb al bijna een jaar de RS-7000. Songs zijn, vind ik, gemakkelijk te maken. Dat is ook het probleem niet.
In een song van mij staan de strings op "Track 10".
Ik weet niet hoe andere mensen hun songs in elkaar zetten. Maar ik maak ze in stukken. in elke pattern een stuk
van de song, misschien dat ik het heel anders doe dus dan anderen. maar zo vind ik het gemakkelijk.
Dus track 10 zijn de strings. In Pattern "F" heb ik een bepaalde strings loopje. Maar deze komt ook dan in Pattern "A" te staan waar die helemaal niet thuis hoort. En als ik die strings in Pattern "A" wil weghalen, dan gaan de strings in Pattern "F" ook weg en dat moet niet. Ze staan dus met elkaar in verbinding. Hoe krijg ik dit goed. Ik heb ook aan de Phrase Exchange gezeten. Waarschiijnlijk zit de oorzaak daar in. Maar ik heb dit probleem op meer plekken in dezelfde song, met de strings. Maar bij 1 plek staan de strings van 1 pattern in verbinding met een andere track dan de strings. Nog een voorbeeld. De strings gaan op een nog andere plek tegelijk met de beat. Dat kan dus ook niet uitgeschakeld worden. Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want anders kan ik straks nog alles opnieuw maken, vanwege de strings.

groeten
Mark Perloy

het beroemde(beruchte?) yamaha phrases concept.....een phrase moet je zien als een object.... dus als je bv een phrase 114 maakt en die in pattern A en in pattern B gebruikt dan speelt ie dezelfde phrase. Als je dus deze phrase 114 aanpast, wordt ie in zowel pattern A als pattern B aangepast, omdat het gewoon om dezelfde phrase gaat. Wil je dus je phrase 114 aangepast in een andere pattern gebruiken dan moet je een kopie van deze phrase naar een nieuwe phrase maken, en deze nieuwe phrase dan gebruiken in je andere pattern..
klinkt wat wazig maar is in principe heel simpel en ook best wel slim...

wat je bedoeld met "de strings gaan gelijk met de beat" is me niet helemaal duidelijk....kun je dat eens nader uitleggen?

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
het beroemde(beruchte?) yamaha phrases concept.....een phrase moet je zien als een object.... dus als je bv een phrase 114 maakt en die in pattern A en in pattern B gebruikt dan speelt ie dezelfde phrase. Als je dus deze phrase 114 aanpast, wordt ie in zowel pattern A als pattern B aangepast, omdat het gewoon om dezelfde phrase gaat. Wil je dus je phrase 114 aangepast in een andere pattern gebruiken dan moet je een kopie van deze phrase naar een nieuwe phrase maken, en deze nieuwe phrase dan gebruiken in je andere pattern..
klinkt wat wazig maar is in principe heel simpel en ook best wel slim...

wat je bedoeld met "de strings gaan gelijk met de beat" is me niet helemaal duidelijk....kun je dat eens nader uitleggen?

Olaf

Mee eens! voor de rest? Doe gewoon je eigen ding! Ik gebruik de RS ook weer anders als jij!
Maar ik gebruik de RS ok weer anders als andere mensen! Maar daardoor kom ik wel op orginelere,
en freaky patterns!;)

Sorry voor de [OffTopic]!

Peace...8)

damn ff denken ik heb de RS nu niet bij de hand (moet nog een nieuwe kopen deze week!)
ik dacht dat er een schermpie was per section??? dus ik bedoel A t/M P waarin per track de phrases staan.
Als je in dat scherm in je (section?) A op die track10 gewoon het getalletje (phraseXX) wegdraaid. staat ie niet meer in section A. het staat in de handleiding, kan t zijn ... 2 of meer keer op patternmode drukken ofzo ? ik weet t ff niet meer.
in iedergeval kun je zo dit soort dingen weghalen.

Ik werk meestal ook in delen van een nummer, ik begin bij A en bouw daar mijn begin in , dan ga ik naar B etc. het kan voorkomen dat ik wel weet waar ik naartoe wil werken in een song, dan ga ik vaak van A naar C en dan naar B om het verloop van A naar C te maken. die volgorde maakt eigelijk geen ruk uit, maar voorkomt voor mij verwarring als ik het live moet doen (haha anders schiet ik krisskross, make u jump door het hele nummer als ik weer s vergeet waar ik wat voor geluidje heb zitten !

[offtopic]het kan overigens ook voorkomen dat je bijvoorbeeld op track 10 in A een ander geluidje wilt gebruiken dan in B op diezelfde track, ik werk dan vaak (als t niet anders kan i.v.m. instellingen!) met de scene memories e.d. maargoed das weer heel wat anders [/offtopic]

dat probleem met die strings van je die bijvoorbeeld gelijk lopen qua pattern aan een ander geluidje heb ik ook wellis gehad ! Dan staat waarschijnlijk 2x dezelfde phrase in gebruik op verschillende kanalen waarbij 1 van de 2 waarschijnlijk i.p.v. soundje Phrase xxx staat op Soundje User xxx. misschien bedoelde je dat ? in iedergeval valt dit ook in dat zelfde schermpie als ik net noemde te controleren (en uiteraard daar waar je je sound insteld !)

mmm... ik heb mijn RS nu 2 maand, zelf ook nog aan het experimenteren, maar misschien ben ik verkeerd want ik zelf gebruik niet veel voorgeprogrameerde phrases, misschien alleen voor enkele hihats ofzo, maar als je die phrases nu kopieert naar user phrase is het probleem dan niet opgelost? Of ben ik nu helemaal off topic bezig??? :)
Wat me wel al eens opgevallen is, is wanneer je op bepaalde tracks verschillende voorgeprogrammeerde phrases aan het selecteren bent dat die soms niet meer klinken zoals het zou moeten klinken, een bassdrum klint dat een beetje dof en klinkt als geen bassdrum meer. als je dan de betreffende track volledig wist inclusief fx en dergelijk klinkt die terug normaal, dit wijzigen van klank gebeurt met momente vanzelf zonder aan de filters te ligge knoeien natuurlijk. OS probleempje misschien??? heb wel de nieuwste versie 1.20

Back