SH-101 syncen

Hoi

Als ik het goed begrijp dan kan ik iedere willekeurige audio uitgang ( synth of mixer) gebruiken om de "arpeggiator trigger-in" van m'n korg poly-61 te syncen. mits een goed signaal natuurlijk. Of zie ik dat verkeerd

Studio F

Als je een 0.39uF condensator tussen de input en het draadje plakt kan het waarschijnlijk ook met een trigger signaal.
Dit werkt erg fijn op mijn Mono/Poly.

Roland din sync werkt volgens het 24 pulsen per kwartnoot, dus dit lijkt mij nou niet echt de oplossing !
Dus dit kan ik ook namaken in logic en me 606 syncen. 24 noten per kwart noot. ga is proberen.
Weet iemand ook welke van de vijf die gebruikt van z'on din conector.

Dit zijn deze.

syncable.JPG

sterkte, Maarten.

tging om het triggeren van een arpegiator van een sh-101, daarvoor is een trig input toch? (kan mis zijn, ju-60 heeft daarvoor een jack input)

maar nu je het toch over 24ppqn hebt, in principe zou het wel mogelijk zijn met bvb snelle sample retriggers van een machinedrum zoiets te creƫren. wel nog niet gedaan.

rvooh ik reageerde hierop:
[Maar je kan dus niet de 101 aan de sync-out van de 707 hangen.]
probeer versterking of wat eq ertussen..

-de 101 heeft inderdaad een jack input, die de seq en arpeggiator een stap vooruit zet als er een puls binnenkomt.

din sync is wat anders, heeft een start / stop signaal en een clocksignaal dat 24 keer per kwartnoot een puls geeft. 24 keer per kwartnoot is natuurlijk niet echt gelijk aan bijv. 16den of 8sten, veel sneller. of je moet van dit effect houden natuurlijk ;)

Dus dit kan ik ook namaken in logic en me 606 syncen. 24 noten per kwart noot. ga is proberen.
Weet iemand ook welke van de vijf die gebruikt van z'on din conector.

wil je dit met audio pulsjes triggeren uit je computer ?
ik weet niet of dat wel lukt, probeer iig je signaal zo hard mogelijk te houden en de pulsen heel kort. en vergeet het start/stop signaal niet ! dat is volgens mij een spanning van 5 volt die aanstaat zoalng hij moet lopen.

wil je dit met audio pulsjes triggeren uit je computer ?
ik weet niet of dat wel lukt, probeer iig je signaal zo hard mogelijk te houden en de pulsen heel kort. en vergeet het start/stop signaal niet ! dat is volgens mij een spanning van 5 volt die aanstaat zoalng hij moet lopen.

Ok thanks.

Back