renepela
Ouwe rot
In het verleden heb ik een midibox sid gebouwd. Ondanks wat problemen toch een heel gaaf ding. In mijn midibox sid zit de 6581 sid chip.
Die chip heeft echter wel wat nadelen. Belangrijkste nadeel is de ruis en soms blijven geluiden ook zacht doorklinken. Je krijgt hem nooit helemaal stil.
Nu overweeg ik een upgrade naar een midibox sid V2 en ik vroeg me af of ik beter een ander type SID chip kan gebruiken.
Als ik goed ben geinformeerd bestaat er ook een 6582 en een 8580.
Kan iemand me de voor- en nadelen van de verschillende chips vertellen?
Welke ruist het minste en welke klinkt het best wat betreft filter en zo.
Sinds het nieuwe forum heb ik wat moeite om de juiste zoekresultaten te krijgen, dus misschien is deze vraag al eens gesteld.
Ik hoop dat de midibox sid bouwers hier op het forum me kunnen adviseren in de juiste chip keuze.
Alvast bedankt,
Rene
Die chip heeft echter wel wat nadelen. Belangrijkste nadeel is de ruis en soms blijven geluiden ook zacht doorklinken. Je krijgt hem nooit helemaal stil.
Nu overweeg ik een upgrade naar een midibox sid V2 en ik vroeg me af of ik beter een ander type SID chip kan gebruiken.
Als ik goed ben geinformeerd bestaat er ook een 6582 en een 8580.
Kan iemand me de voor- en nadelen van de verschillende chips vertellen?
Welke ruist het minste en welke klinkt het best wat betreft filter en zo.
Sinds het nieuwe forum heb ik wat moeite om de juiste zoekresultaten te krijgen, dus misschien is deze vraag al eens gesteld.
Ik hoop dat de midibox sid bouwers hier op het forum me kunnen adviseren in de juiste chip keuze.
Alvast bedankt,
Rene
Laatst gewijzigd:

)