Ten eerste moet ik zeggen dat dit zeker niet slecht is voor een 1e track hoor! Je hebt in ieder geval alvast een goede basis om verder aan te werken en een goed begin is echt het halve werk.
Goed, dan nu wat tips en tricks, wil niet zeggen dat je dit moet doen, het zijn maar suggesties.
Allereerst zou ik beginnen de bassdrum veeeeel harder te zetten. Het zou kunnen dat hij niet echt gedefinieerd klinkt. Gooi er een eq overheen en ga eens flink extreem eq'en tot je er tevreden mee bent. Je kunt evt. ook kicks layeren, dan gebruik je er bijvoorbeeld een voor het laag een en voor de 'tik'.
Probeer ook lichte variaties in je beat aan te brengen. Wat ik vaak doe is dat ik 4 maten neem die ik gebruik als basis. Dan kopieer ik de noten van deze 4 maten en ga ik kleine veranderingen aanbrengen. Je kunt net iets andere timing doen of gewoon wat noten toevoegen of weghalen. Wat vaak ook helpt is meerdere samples gebruiken voor je hihats en snares.
Je synths zijn niet verkeerd, alleen niet erg dynamisch. Een simpele manier om ze wat meer levendig te maken is door ze te filteren. Begin bijvoorbeeld met het filter van je synth behoorlijk dicht en draai hem gedurende een aantal maten (4, 8, 16, wat je het best vind passen) langzaam open.
Om het wat op te vullen zou ik er wat noise effecten door gooien. Draai je noise generator open en ga experimenteren. Je kunt bijvoorbeeld je noise filteren en een lfo aan de cutoff van je filter hangen. Vervolgens kan je weer een eg op je lfo aansluiten en zo kan je behoorlijk interesante geluiden maken. Probeer creatief te denken.
Nu nog wat effecten eroverheen gooien (delays, reverbs, phasertjes, flangertjes, wat je wilt) en je bent al een heel eind. Pas wel op dat je niet meer effecten gebruikt dan nodig en dat de effecten die je gebruikt ook daadwerkelijk iets toevoegen aan je track. Met te veel effecten kan het gauw rommelig worden.
En natuurlijk een tering dikke bak compressie eroverheen
Wat ook helpt is veel tracks van andere artiesten analyseren. Check deze bijvoorbeeld
http://www.youtube.com/watch?v=sr_eBQzezcQ . Ik vind dit zelf een goed voorbeeld van hoe je een track interresant kunt houden zonder dat je eigenlijk veel geluiden gebruikt.
Succes ermee, ik ben benieuwd wat je er verder nog van gaat maken