Forever and Ever [Feedback gevraagd]

auto-tune erover?

of zijn we daar te oud voor :beard:

"We" als in "jij en ik" of als in "Waar dachten wij te gaan doen"? :smeris:. Neu, ik voel me niet te oud om indien nodig de pitch te corrigeren. Dat heb ik dan ook op punten gewoon gedaan. Cubase heeft daar een prima tool voor. De vraag is alleen of ik het mooier vind op de manier waarop het nu is ingezongen (dus een beetje rauw) of glad getrokken. Ik heb de indruk dat jij voor het laatste zou kiezen :).

Nergens voor nodig. We lewven niet meer in het jaar 0 :yamaha:

Je kunt valse tonen gewoon netjes corrigeren met Melodyne.

Meoldyne ken ik niet, maar ik ga wel een versie 2 maken waarin alles wat strakker is getrokken.

It has a bit of Vangelis flavor...heb je song geshared op me website:
-
http://worldoftak.ning.com/forum/to...41370:Comment:135993&x=1#4041370Comment135993
Edit:
Overigens valse muziek heeft ook haar charme :D

Leuk. Dankjewel.

LOL! Best mooie voortkabbelende track beste Dr.
Die mannenstem.... tja die is nog steeds vatbaar voor discussie inderdaad.
De eerste Saecula Saeculorum Amen klinkt me vrij goed in tune met de muziek. De Amen's in de 2e maal daarentegen...:erm:.
Ja, neveneffectjes van de bewerking hoor je inderdaad wel.
Het fluiten stoort me niet. Triangeltje zit anderzijds wel behoorlijk hoog in frequentie voor m'n oren.
De voices vanaf 5:15 en de akkoordenprogressie vind ik beiden prachtig 8~.

Cheers,
Exo. :mega:

Als zelfs jij al aangeeft dat het te ver gaat, zal ik toch mijn conclusies dienen te trekken waarde Exo. Het zit hem dus met name in die standalone Amens. Dankjewel voor je advies, ik zal er iets mee gaan doen.

Dat triangeltje had van mij ook wel wat meer body mogen hebben, maar om heel eerlijk te zijn, ik had geen zin meer om een alternatoeve sound te gaan zoeken. Ik moet al die samples (en dat zijn er echt heel veel) eens gaan categoriseren. Ik hoop dan maar dat het de komende week veel gaat regenen :). Aan de andere kant, triangels hebben nou ook eenmaal een beetje de neiging om in het hogere frequentieberiek hun geluid voort te brengen.

Ja, die akkoorden en progressies, daar beleef ik echt altijd weer het meeste plezier aan om te maken. Zoals je weet werk ik nauwelijks met een keyboard en teken ik alles in. Lekker met een bak koffie in de linker hand en een muis in de rechter lijntjes intekenen en stapelen. Heerlijk :D. Het liefst doe ik alleen dat.

Anyway, wordt vervolgd.

Ik ga maar niet meer over de vocalen enzo beginnen, maar wil nog wel even dit zeggen.. het is nu eenmaal geen fluitje van 'n cent :D
Het achteraf intoneren van melodieën is echt uren, zoniet dagen werk. Vereist veel refresh tijd (met veel bier, koffie etc.....) en lijkt altijd iets onnatuurlijks met zich mee te brengen. Soms ook door pitch algorithms of achtergrond geluid wat mee veranderd door het bijpitchen. Toch wel fijn die controle als producer te hebben. :)

Het totaal plaatje komt wel als een mooi geheel op mij over.. al staat de "human whisthle" iets te hard..
De triangle vind ik wel mevallen qua hoog trouwens, waar ik nu op afluister (SennheiserHD-25) zit die goed in de mix.
Mooie opbouw, compositie en sfeer, mede door de diversiteit qua instrumentarium, en vocals. :mega:

"We" als in "jij en ik" of als in "Waar dachten wij te gaan doen"? :smeris:.

Ik wou alleen even die nieuwe smiley gebruiken :beard:

Neu, ik voel me niet te oud om indien nodig de pitch te corrigeren. Dat heb ik dan ook op punten gewoon gedaan. Cubase heeft daar een prima tool voor. De vraag is alleen of ik het mooier vind op de manier waarop het nu is ingezongen (dus een beetje rauw) of glad getrokken. Ik heb de indruk dat jij voor het laatste zou kiezen :).

Ik zou het opnieuw laten inzingen/fluiten maar als dat niet kan of tot verbetering leidt zou ik denk ik wel alles doen om te zorgen dat het niet vals is en toch nog zo goed mogelijk klinkt.

Een sporadische disonant vind ik wel mooi maar dit it is gewoon vals

Mooi hoor! Ik heb geen last van die mannenstem, hij doet me nogal aan Ian Curtis denken en bij hem is "vals" nooit een item geweest.
Wel heb ik het gevoel dat de ontwikkelingen wat snel gaan, je hoeft niet alle zang vlak achter elkaar te zetten.
Geef de muziek wat meer ruimte, bedoel ik. :okdan:

Ik wil gewoon een eigen zangeres!
Misschien een handige tip met betrekking hierop:
Een collega van me heeft onlangs via de site fiverr.com een eigen liedje in laten zingen door een (Russische) zangeres. Kostte hem 2x een "fiver", hij kreeg voor dus ongeveer een tientje een aantal verschillende takes waarmee hij aan de slag kon. Ik moet zeggen dat het prima kwaliteit was en ook ingezongen zoals hij dat graag wilde. Er staan daar verschillende zangers en zangeressen voor verschillende prijzen, uiteraard weet ik niet of ze ook kwalitatief hetzelfde bieden of qua kosten vergelijkbaar zijn. Maar misschien een poging waard ipv gedoe met timestretchen/pitchshiften en heb je meteen iets meer eigens.

Kijk hier eens:
https://nl.fiverr.com/categories/muziek-en-audio-op-maat/singers-songwriters/#layout=auto&page=1

Mooi hoor! Ik heb geen last van die mannenstem, hij doet me nogal aan Ian Curtis denken en bij hem is "vals" nooit een item geweest.
Wel heb ik het gevoel dat de ontwikkelingen wat snel gaan, je hoeft niet alle zang vlak achter elkaar te zetten.

Zo vals zong Ian niet hoor. Als ie vals zong was het 1 noot. En niet de hele melodie lijn

Maar ik vrees dat ik nu deze smilie er wel bij moet halen :beard:

:D

Kortom je bent het met me eens... :luv:

Vals is een relatief begrip. Als je instrumenten ook dissonanten spelen dan kan dat heel harmonieus klinken. Maar dat is hier niet het geval.

Dus nee zang erger ik mij aan en jij blijkbaar niet. Maar Ian was zeker een goede zanger.

Ik vind het wel lekker - inderdaad een beetje een Joy Division sfeertje, en dat trek ik wel.

De dames-stem is een beetje "s"-ig, ik vermoed dat je een high-shelf hebt gebruikt om wat meer "breath" mee te geven, maar het maakt de "s"-en af en toe iets to prominent. Kan ook aan de microfoon liggen

Mannenstem is lekker "off", vind het niet zo erg - denk een beetje aan Throbbing Gristle of zo qua atmosfeer... De harmonies met de mannenstem op het einde vind ik niet zo passen, misschien als je het groter wil maken is een reverb/slapb-back-delay automation een alternatief (vind sowieso dat deze stem wat meer mag verdrinken in reverb - miscchien zelfs met wat distortion en low-pass filtering? Maar da's een smaak-ding, haha).

Ik ben ook een van de mensen die de triangel wat te scherp vind :D

Denk dat de track wel nog wat werk kan gebruiken, maar gooi vooral niet weg!

Mvg.

CoolRunning

Ik zie het als ik luister een schilderij. Heeft een aangename indruk en meerdere keren geluisterd. Het past er allemaal in. De herkenbare Dr van Lansberg stijl. Het vertelt een verhaal. Technische details over dissonanten en timingproblemen kan ik niet beoordelen. Het blijft jouw ding en de combinatie van stemmen, geluiden ritme en het idee erachter groeit altijd naarmate je deze track na een tijd gaat aanvullen, compleet maken. Voor jouw idee is het af en in mijn opzicht is hij dat ook. Met respect voor het commentaar en adviezen zou je hem zo moeten laten en toevoegen aan je repertoire.
:hallelujaje weet deze:beard:weer te raken met ook deze track. "Amen" lekker niet kloppend in het accoord en de tweede keer wel met een quint. Afsluitende accoorden passen perfect in het afronden van het stuk.
Gewoon :okdan: weer
Groet Frans

Ik ga maar niet meer over de vocalen enzo beginnen, maar wil nog wel even dit zeggen.. het is nu eenmaal geen fluitje van 'n cent :D
Het achteraf intoneren van melodieën is echt uren, zoniet dagen werk. Vereist veel refresh tijd (met veel bier, koffie etc.....) en lijkt altijd iets onnatuurlijks met zich mee te brengen. Soms ook door pitch algorithms of achtergrond geluid wat mee veranderd door het bijpitchen. Toch wel fijn die controle als producer te hebben. :)

Het totaal plaatje komt wel als een mooi geheel op mij over.. al staat de "human whisthle" iets te hard..
De triangle vind ik wel mevallen qua hoog trouwens, waar ik nu op afluister (SennheiserHD-25) zit die goed in de mix.
Mooie opbouw, compositie en sfeer, mede door de diversiteit qua instrumentarium, en vocals. :mega:

Dank Pat voor het luisteren en je tips. Ik heb besloten om me toch maar wat aan te trekken van de feedback van anderen over de zang :).

Thanks torp voor het compliment! Ik snap ook wat je zegt over de muziek wat meer de ruimte te geven. Dan zou ik ik de zang moeten snijden, omdat de track anders wel erg lang wordt. Normaal is dat ook echt iets wat ik wel doe. Van mijn meeste tracks is de zang geknipt, en geplakt tt een coor die track logisch geheel. Hier heb ik er eigenlijk bewust voor gekozen om de zang te laten zoals hij was. Ik heb zelfs extra tijd genomen door in het slot wat rust in te voegen. Dit is ook eigenlijk de eerste track die ik maak die iets van een chorus en verse heeft.

Misschien een handige tip met betrekking hierop:
Een collega van me heeft onlangs via de site fiverr.com een eigen liedje in laten zingen door een (Russische) zangeres. Kostte hem 2x een "fiver", hij kreeg voor dus ongeveer een tientje een aantal verschillende takes waarmee hij aan de slag kon. Ik moet zeggen dat het prima kwaliteit was en ook ingezongen zoals hij dat graag wilde. Er staan daar verschillende zangers en zangeressen voor verschillende prijzen, uiteraard weet ik niet of ze ook kwalitatief hetzelfde bieden of qua kosten vergelijkbaar zijn. Maar misschien een poging waard ipv gedoe met timestretchen/pitchshiften en heb je meteen iets meer eigens.

Kijk hier eens:
https://nl.fiverr.com/categories/muziek-en-audio-op-maat/singers-songwriters/#layout=auto&page=1

Zinvolle tip, hoewel ik ook wel wat voorzichter ben geworden met Russische vouwen en internet :). Ik ga het morgen eens uitgebreid bekijken. Thanks!

En bij mij is ´t een ´recommended track´...... :-)

https://soundcloud.com/scepticist/just-a-loop-103-discarded/recommended

Eindelijk weereens een ander deuntje in mijn ´related stream´!

Haha, mooi nieuws :D.

Vals is een relatief begrip. Als je instrumenten ook dissonanten spelen dan kan dat heel harmonieus klinken. Maar dat is hier niet het geval.

Da's niet helemaal waar. Ik heb de pad en de arp die je de hele track door hoort, ook een procent of 8 omhoog gepitcht. Of is dat niet wat je bedoelt?

Ik vind het wel lekker - inderdaad een beetje een Joy Division sfeertje, en dat trek ik wel.

De dames-stem is een beetje "s"-ig, ik vermoed dat je een high-shelf hebt gebruikt om wat meer "breath" mee te geven, maar het maakt de "s"-en af en toe iets to prominent. Kan ook aan de microfoon liggen

Mannenstem is lekker "off", vind het niet zo erg - denk een beetje aan Throbbing Gristle of zo qua atmosfeer... De harmonies met de mannenstem op het einde vind ik niet zo passen, misschien als je het groter wil maken is een reverb/slapb-back-delay automation een alternatief (vind sowieso dat deze stem wat meer mag verdrinken in reverb - miscchien zelfs met wat distortion en low-pass filtering? Maar da's een smaak-ding, haha).

Ik ben ook een van de mensen die de triangel wat te scherp vind :D

Denk dat de track wel nog wat werk kan gebruiken, maar gooi vooral niet weg!

Mvg.

CoolRunning

Je hebt gelijk wat betreft die female vocal. Er zat al een de-esser op, maar ik heb nu de threshold wat aangepast en denk dat het wat beter klinkt nu. Ik krijg het zeker niet helemaal weg, Een deel is volgens mij namelijk ook het gevolg van het stretchen. Ik moest een procent of 10 langzamer en zoals Exo terecht al aangaf, dat blijf je horen. Ik heb nu na die aanpassing nog iets meer hoog toegevoegd en de reverb wat aangepast.

Die harmonies in de male vocal heb ik wel laten staan. Vond ik mooi :). De revebr heb ik wel grote gemaakt en de delay die ik er tijdens het bouwen op had zetten, maar voor de export kennelijk vergeten ben aan te zetten, staat er nu ook weer op. Distortion is niet aan mij besteed ;).

Triangel heb ik dan ook meteen maar even meegenomen. Ik hoop dat het zo beter is?

Ik zie het als ik luister een schilderij. Heeft een aangename indruk en meerdere keren geluisterd. Het past er allemaal in. De herkenbare Dr van Lansberg stijl. Het vertelt een verhaal. Technische details over dissonanten en timingproblemen kan ik niet beoordelen. Het blijft jouw ding en de combinatie van stemmen, geluiden ritme en het idee erachter groeit altijd naarmate je deze track na een tijd gaat aanvullen, compleet maken. Voor jouw idee is het af en in mijn opzicht is hij dat ook. Met respect voor het commentaar en adviezen zou je hem zo moeten laten en toevoegen aan je repertoire.
:hallelujaje weet deze:beard:weer te raken met ook deze track. "Amen" lekker niet kloppend in het accoord en de tweede keer wel met een quint. Afsluitende accoorden passen perfect in het afronden van het stuk.
Gewoon :okdan: weer
Groet Frans

Mooi verwoord Frans. Het is ook wel een beetje en schilderij natuuurlijk. Daar kun je eindeloos volgens de Bob Ross methode beekjes, vogels, bomen en korenvelden aan toe blijven voegen. Het blijft altijd latig om te bepalen wanneer iets af is of niet. Hoe affer het is, hoe meer het gaat om puur smaak en minder om "techniek".

Ik heb stiekem toch nog wel wat aanpassingen gemaakt hoor. Ik vroeg immers ook om feedback en dat is niet helemaal om het links te laten liggen ;).

Ik was zelf ook wel blij met de slotakkoorden. Lijntjes stapelen vind ik mooi :D.

Hoe dan ook, aanpassingen zijn doorgevoerd en de track is vervangen.

EDIT: En het belangrijkste vergeet ik te melden, de male vocal is strakker getrokken, ik denk zonder dat het ten koste is gegaan van het karakter.

Frans heeft gelijk, de muziek is klaar wanneer je besluit het te delen...er is geen perfecte muziek, daarom heet het ook ZIEK...mijn muziek is bijvoorbeeld echt ziek te noemen...:D

Back