Forever and Ever [Feedback gevraagd]

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Waarde luisteraar,

Na een aantal maanden heb ik eindelijk weer eens een track afgerond. Dat inspiratieding blijft een bitch. Het is een vrij monotone track geworden als het gaat om variatie in de akkoorden. Maar het is dan ook geen gezellig zondagmiddagmuziekje geworden. Deze keer heb ik gebruik gemaakt van de vocals van lily und Wulf en opnieuw van de onvolprezen Shamoozey (u weet wel, dat heerschap dat niet kan zingen). Hij zingt overigens Saecula Saeculorum Amen, wat zoiets betekent als voor eeuwig en altijd. Ik vond het wel passen bij de female vocal.

Het fluitje dat erin zit heeft een melodie die door kenners mogelijk als niet passend in de toonsoort zal worden ervaren. Geen zorgen, het gaat hier om een gevalletje creatieve vrijheid :peukie:.

Wederom dank aan Warenhuis Groef voor zijn commentaar na de preview :okdan:.

Rest mij nog te zeggen dat, zoals gebruikelijk, enige feedback van harte welkom is.

Weesch gegroet!

Laatst gewijzigd:
Ik vind de sfeer erg prettig. De geluiden op de achtergrond, lijken wel langzamer afgespeelde percussie? Klinkt mij prima in de oren hoor.
De zang, vooral van de dame klinkt iets gruizig, zelfs wat "low bit" effect oid. Weet niet of ik dit zo mooi vind.

Overall zeer lekker, en op het moment dat ik wilde typen "hm, een chord change zou cool zijn" komt dat ook (3.12).

:okdan:

Bobski, merk dat je met die dikke ontbijtkoek al lekker bezig bent geweest :okdan:
Male vocaal na de eerste break staat imo niet helemaal lekker (in het begin) lijkt wel of deze te vroeg begint en te laat om expres te vroeg te beginnen. Die dubbele vocaal van de male vocaal zou kunnen maar lijkt nu een verkeerde toonhoogte te hebben waardoor het uit de toon valt (normaal wel een liefhebber van bepaalde dissonantie ben)

IIG minder ontbijtkoek dan gister :D

Ik vind de sfeer erg prettig. De geluiden op de achtergrond, lijken wel langzamer afgespeelde percussie? Klinkt mij prima in de oren hoor.
De zang, vooral van de dame klinkt iets gruizig, zelfs wat "low bit" effect oid. Weet niet of ik dit zo mooi vind.

Overall zeer lekker, en op het moment dat ik wilde typen "hm, een chord change zou cool zijn" komt dat ook (3.12).

:okdan:

Dank Arv voor het luisteren. Ik denk dat die geluiden een arpje is, maar weet het niet helemaal zeker. In elk geval geen trage percussie. De percussie die erin zit, speelt juist op 128 bpm, dus die zul je niet bedoelen. En ja die zang, het blijft behelpen als je werkt met pre-recorded vocals. Zij heeft ingezongen op 70 bpm, de track speelt op 128, dus ik heb bijna 10% moeten terugschroeven. Dat geeft toch artefacts waarvan ik niet weet of en hoe ik ze kan oplossen. Met EQ kan ik een beetje wegwerken, maar daar houdt het wat mij betreft ook wel op. Ik wil gewoon een eigen zangeres! :D

Tof dat je hem weet te waarderen :okdan:.

EDIT: Oh wacht, ik vermoed nu dat je het gefluister bedoelt. Ik vond een mooie opname van een vrouw die iets onverstaanbaars fluistert. Delay en reverb erop en klaar :D.

Laatst gewijzigd:
Bobski, merk dat je met die dikke ontbijtkoek al lekker bezig bent geweest :okdan:
Male vocaal na de eerste break staat imo niet helemaal lekker (in het begin) lijkt wel of deze te vroeg begint en te laat om expres te vroeg te beginnen. Die dubbele vocaal van de male vocaal zou kunnen maar lijkt nu een verkeerde toonhoogte te hebben waardoor het uit de toon valt (normaal wel een liefhebber van bepaalde dissonantie ben)

IIG minder ontbijtkoek dan gister :D

Ik hoorde ook wel wat timing issues bij die male vocal. Was er al mee bezig geweest. Hij had met de nodige swing ingezongen. De meeste aanpassingen die ik nu nog heb gedaan zitten in het eerste rondje male vocals. Tweede heb ik ook nog wel aangepast, maar iets minder.

Ik heb zelf geen moeite met die tweede stem om eerlijk te zijn. Hij zingt verschrikkelijk vals en niet toonvast. In eerste instantie had ik die tweede stem gewoon gedubbeld, maar later toch wat pitch correctie erop losgelaten. Het eerste rondje tweede stem heb ik ook anders gepitched dan het tweede. Daar zit een hele toon verschil in op het "men"van de de tweede Amen per rondje. Ik vind het eigenlijk juist wel mooi zoals het nu is, niet zo gladjes (om het voorzichtig uit te drukken).

Bestand is inmiddels vervangen.

Lekker! Ik vind het een erg chillend nummertje. Met name de achtergrond (die best wel voorgrond is) pad. Erg mooi, sfeervol geluid. Ik vind ook het fluiten erin heel erg lekker klinken. Dat geeft het een beetje chillend gevoel. Mooi voor de sfeer.
De (male) vocal moest ik even aan wennen, maar doet het ook erg goed. Ik heb er eigenlijk niets om aan te merken.

Het valse puntje zot hem in de curve van de mannelijke vocaal.... wanneer hij zijn stem omhoog en omlaag pitcht (dat klinkt imo een beetje out of tune) ..... haar op mijn armen een beetje omhooggaat staan (bij gebrek aan een kat beest in huis) :D
Zitten dus een paar elementen in die net niet zijn (IMO)

Zou zelf de vocaal op 3.44 weer even wat ruimte geven (er uit halen) en dan terug komen met "I say thank you"

Trek krijg in Indisch eten :D

Ja, de sfeer bevalt me wel.. :-)

Wel zou gedurende het nummer de bas en drums zich misschien wat meer mogen ontwikkelen. En naar het einde toe 'fanatieker' aanwezig zijn.

Cheers,
:beard: Scepticist

Ik luister nog eens terug, een paar glazen wijn later, en nu valt me toch op dat er helaas wel een beetje on-harmonische tonen zijn die de feeling een beetje tegenwerken, hier en daar. Vooral in het begin. Aan het einde/midden heb ik er niks op aan te merken. Die vrouwenvocal is perfect. Die zou ik als middenpunt nemen waar de rest omheen zit tonaal gezien...

Die mannenstem met fluit is echt te vals. De truuk van mooi dissonant is regelmaat en liefst zo weinig mogelijk.

Dus 1 of 2 noten maar niet een hele zanglijn. En dus elke keer dezelfde noot. Dan vormt het eenheid. Nu klinkt het te los van elkaar dus de begeleiding en die mannen stem.

Lekker! Ik vind het een erg chillend nummertje. Met name de achtergrond (die best wel voorgrond is) pad. Erg mooi, sfeervol geluid. Ik vind ook het fluiten erin heel erg lekker klinken. Dat geeft het een beetje chillend gevoel. Mooi voor de sfeer.
De (male) vocal moest ik even aan wennen, maar doet het ook erg goed. Ik heb er eigenlijk niets om aan te merken.

Ik luister nog eens terug, een paar glazen wijn later, en nu valt me toch op dat er helaas wel een beetje on-harmonische tonen zijn die de feeling een beetje tegenwerken, hier en daar. Vooral in het begin. Aan het einde/midden heb ik er niks op aan te merken. Die vrouwenvocal is perfect. Die zou ik als middenpunt nemen waar de rest omheen zit tonaal gezien...

Dank voor je feedback Dozart, twee keer zelfs :D. Die pad die je in eerste instantie noemt, heb ik een klein tikkie omhoog gepitched en hij zweeft lichtelijk. Tja, hoe zal ik het zeggen... Dat vind ik mooi. Naar mijn idee is dat juist bepalend voor de sfeer. Maar ik zag ook al dat je zeker niet de enige bent die wat zegt over de atonaliteit. Ik zal vandaag eens een versie 2 maken met alles op dezelfde pitch en hier posten. Ik ben heel erg benieuwd welke versie dan de voorkeur krijgt.

Ja, de sfeer bevalt me wel.. :-)

Wel zou gedurende het nummer de bas en drums zich misschien wat meer mogen ontwikkelen. En naar het einde toe 'fanatieker' aanwezig zijn.

Cheers,
:beard: Scepticist

Dank weer eens voor het luisteren Scep! Ik heb inderdaad die gedachte ook gehad en zelfs uitgevoerd. Ik vond het zelf prettiger klinken als om in dezelfde cadans voort te gaan. Werkt bij mij een soort van hypnotiserend en daar had ik wel trek in :).

Mooie geluiden. Lekkere koptelefoonmuziek met kleine details overal.

Thanks Bathmutz. Precies zoals het bedoeld is, zeg ik achteraf :D.

Die mannenstem met fluit is echt te vals. De truuk van mooi dissonant is regelmaat en liefst zo weinig mogelijk.

Dus 1 of 2 noten maar niet een hele zanglijn. En dus elke keer dezelfde noot. Dan vormt het eenheid. Nu klinkt het te los van elkaar dus de begeleiding en die mannen stem.

Dank voor je feedback. Ik denk dat die male vocal op zich niet dissonant is, maar gewoon vals is ingezongen. Als je naar de waveform kijkt van die zanglijn, schiet het ook alle kanten op. Dat kan ik wel wat rechttrekken, maar daarmee verliest het wel karakter. Aan de andere kant, misschien schiet ik inderdaad ook wel wat door. Ik ben gewoon fan van die gast :). WarehouseGroove had het ook al over die tweede stem bijvoorbeeld... Wat betreft die fluit, ik heb geprobeerd daar iets aan te doen. Ik werk met Cubase waar je een heel aardige optie hebt om wavs te analyseren, tuning recht te trekken en timing te veranderen. Kennelijk werkt dat niet die fluit, wordt niet goed geanalyseerd en rechttrekken geeft dan ook een heel vreemd effect. Ik begin nu wat te twijfelen of die creatieve vrijheid niet ook iets doorslaat ;).

Ik ga er nog eens kritisch naar luisteren/kijken.

Ja dat zeg ik: vals. Opnieuw inzingen is het beste. Tenzij hij geen noot zuiver kan zingen. Dan zou ik het er gewoon uithalen. En zonder mannelijke zang is fluit ook compleet vals? Ook eruit dan :D

Vet! Zeker die laatste "choir chords" - alleen soms is het hoog mij veel te scherp en de snare te hard, maar misschien komt het door het volume hier die te hoog staat:P

Ja dat zeg ik: vals. Opnieuw inzingen is het beste. Tenzij hij geen noot zuiver kan zingen. Dan zou ik het er gewoon uithalen. En zonder mannelijke zang is fluit ook compleet vals? Ook eruit dan :D

Nergens voor nodig. We lewven niet meer in het jaar 0 :yamaha:

Je kunt valse tonen gewoon netjes corrigeren met Melodyne.

Ik begin nu wat te twijfelen of die creatieve vrijheid niet ook iets doorslaat ;).

LOL! Best mooie voortkabbelende track beste Dr.
Die mannenstem.... tja die is nog steeds vatbaar voor discussie inderdaad.
De eerste Saecula Saeculorum Amen klinkt me vrij goed in tune met de muziek. De Amen's in de 2e maal daarentegen...:erm:.
Ja, neveneffectjes van de bewerking hoor je inderdaad wel.
Het fluiten stoort me niet. Triangeltje zit anderzijds wel behoorlijk hoog in frequentie voor m'n oren.
De voices vanaf 5:15 en de akkoordenprogressie vind ik beiden prachtig 8~.

Cheers,
Exo. :mega:

Dat zei je inderdaad :D. Ik haalde m'n eigen gedachten door de war met jouw post. Dat krijg je dus kennelijk als je bijna 48 uur onafgebroken achter de laptop zit...

Opnieuw inzingen is geen optie. De zang komt van looperman.com waar vocalisten hun kunstjes achterlaten om te worden gedownload. Hij kan inderdaad geen noot zuiver zingen, maar dat is toch ook juist een beetje de charme ervan? Die fluit is op zich niet vals, maar er zit een noot in die niet in de D thuishoort. En die fluitsolo kan ik helaas niet bewerken.

Vet! Zeker die laatste "choir chords" - alleen soms is het hoog mij veel te scherp en de snare te hard, maar misschien komt het door het volume hier die te hoog staat:P

Thanks! Ik hoop dat het scherpe inderdaad aan je volume heeft gelegen. Ik heb toch wel vrij bewust gelet op de EQ voor de gehele track. Ik zal het straks sowieso nog eens goed beluisteren en eventueel aanpassen.

Back