ik ben van plan een studio te bouwen in mn huis.
maar die kamer lopen verwarmingsbuizen langs het plafond en de muur en worden natuurlijk ook heet door de cv.
iemand een idee wat ik daar mee aan moet zonder dat er problemen komen?
Waarom zou dat niet kunnen dan? Gewoon uit nieuwsgierigheid..
Anders wat hout en gipsplaat, dat valt toch wel mee qua werk lijkt me..
of is het een heel lang en bochtig buizenstelsel?
1: je kunt de akoestiek van je studio verbeteren.
2: verlichting plaatsen waar je wil en waar het het mooiste en beste uitkomt
3: isoleerd en werkt meteen de lelijke buizen weg
4: en (mijn mening) het ziet er vaak mooier uit dan zo'n gips of stuc plafond
wat betreft de lelijke buizen die langs de muur lopen, die kun je infrezen en met speciale koppelingen en flexibele slangen door de muur leggen.
dit heb bij mij thuis ook gedaan.
dit houd meteen ook weer een hoop wamte tegen die anders de studio ruimte in gaat en het word al zo warm met al die studio gear.
het voordeel later is dat je meer ruimte op de muur overhoud en je eventueel rekken, schappen, buro's of andere ophang en/of bevestings matrialen niet hoeft aan te passen
let dan wel op met boren van gaten in de muur
het is wel wat werk maar je hebt er later wel profijt van.
ja idd. verlaagd plafond heeft veel voordelen.
en wat jij heb gedaan is helemaal ideaal. maar ik zit met 2 buizen rondom het plafond en 2 die naar naar beneden lopen dus word lastig denk ik.
ik ben van plan een studio te bouwen in mn huis.
maar die kamer lopen verwarmingsbuizen langs het plafond en de muur en worden natuurlijk ook heet door de cv.
iemand een idee wat ik daar mee aan moet zonder dat er problemen komen?
Ik heb ook verwarmingsbuizen door mn studiootje lopen.
Nooit problemen mee gehad.
Kan me met de beste wil ook niet bedenken wat voor soort problemen er ooit door zouden kunnen ontstaan..
nou, de muren worden een flink stuk dikker. ten 1e lijkt het me niet goed dat de isolatie daar tegenaan zit en ten 2e als er een keer wat is kun je alles er weer uit slopen...
Welk probleem heb je nou met je buizen ? Bij mij hangt de verwarmingsketel in m'n herriehok en dat geeft voor mij nog niet eens problemen (ik zet alleen bij stemopnames effe de ketel uit).
Het ziet er misschien niet superprofi uit, maar als je je buizen alleen maar lelijk vindt om tegenaan te kijken, kun je ze net zo makkelijk een flitsend kleurtje geven (wel radiatorlak gebruiken, gewone lak kan gaan meuren).
ik heb mijn analoge synths nu nog vlak bij de verwarming staan, dat geeft wel eens problemen als de verwarming aan slaat in de vorm van ontstemmen.
Morgen ga ik daarom de boel omgooien. Dus de locatie van een warme buis kan wel degelijk van invloed op je apparaten hebben.
nee zou het niet? word helemaal in de nieuwe tussenruimte verwerkt dan heh.
zou niet weten wat er kan gebeuren maar als er iets is kun je t er weer uitslopen...
nee zou het niet? word helemaal in de nieuwe tussenruimte verwerkt dan heh.
zou niet weten wat er kan gebeuren maar als er iets is kun je t er weer uitslopen...
Dat geldt natuurlijk ook in zekere zin voor het maken van een verlaagd plafond of het infrezen van de buizen. Als er iets met de buis in kwestie is, moet je t openmaken om erbij te kunnen.. Maar dat geldt ook voor de elektra, water en gasleidingen die mogelijk nu al in je muur verwerkt zitten.. Zou ik me persoonlijk niet al te druk om maken (Vervangen of lekken van zo'n leiding heb ik nog nooit meegemaakt, hooguit een keer bij de koppeling met een radiator, maar ik neem aan dat je de radiator niet in je muur stopt )
ok. nee vind t niet erg om er tegenaan te kijken en de warmte in mn kamer maak ik me ook niet zo druk om maar vroeg me gewoon af of het een probleem was om ze dwars door de isolatie te laten lopen. want het zijn er nogal wat.
maar is niet zo'n probleem zie ik dus zal dr eens mee aan de slag.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.