Mic Pre-Amp/soundcard

Tha Nav Nekuel

Nieuwkomer
ben thuis bezig met een soort van homestudiotje te bouwen
ik heb een niet al te beste geluidskaart in mijn computer, dus zoek ik een gehele audio interface
ik weet niet of er ten eerste verschil in kwaliteit is tussen: 'complete mic pre amp waar de vervanging van de geluidskaart bij in zit' en 'apart een geluidskaart en pre amp kopen'

maar nu zit ik dus aan deze van focusrite te denken
http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/11499.html

mijn vraag: is dit een goede is zijn prijs/kwaliteit verhouding of zijn er nog betere in die prijsklasse?

Misschien heb je wel degelijk zoveel ins en outs nodig, maar anders kan je toch eens kijken naar het soort audio-interfaces als TASCAM US122L en dergelijke. Die kosten toch een pak minder en voor een beperkte homestudio is dat eigenlijk genoeg.

De enige reden voor zoveel in-en-outs is volgens mij als je een mixer wil aansluiten om volledig analoog te mixen. Hangt ervan af hoeveel ervaring je hebt, waarschijnlijk meer dan ik, maar ik vind het digitaal mixen makkelijker (maar minder charismatisch natuurlijk).

Ziet er wel een ferm ding uit...

focusrite

focusrite

hoi
die focusrite is erg goed (k heb hem zelf ook) maar je kan hem goedkoper ergens anders kopen www.tonika.nl of misschien bij musicstore.
Kijk dus goed rond want het kan je bijna 200 euro schelen.
Erg goed apparaat. DOEN !!

Back