hardcore hip hop samples !!!

Jake

Stamgast
Ik ben opzoek naar Heeeeeel veel goede hardcore hip hop samples.
Maar die van die kut samples dat bv mijn boxen moeten kotsen bij een bass drum ofzo.

alvast bedankt

Gr Jake

Hardcore HIP-H=)P
wat the F8o)CK is dat nou weer voor een stroming?

sommige mensen zijn gewoon een beetje onwetend, iedereen heeft die fase wel gehad; het verschil is alleen dat de één het wel doorheeft van zichzelf en de ander niet :)

layeren van oude funk platen. Niet te veel eq. Maby een boost bij de 80 hz ofzo.

Test beat met Culture VULTURE. Dit is gewoon een simpel voorbeeld die nog niet heel vet is.Dit had ik eigelijk gebruikt in een andere thread .Dit zijn twee bas drums en paar snares over elkaar. Oude funk-platen gesampled.

ben je uitgeschoten met je distortion op 0:47 ofzo ?

layeren van drums kan heel goed werken, EQ is juist een goed iets voor drums, je wilt toch niet dat je snare als een kick gaat klinken met een boost van 80 hz, ze moeten juist allemaal hun eigen kleine subtiele plekje in de mix krijgen

hardcore dit of dat, het gebruik van door anderen voor jou gemaakte samples lijkt me niet echt hardcore.
of ben ik nu een zeikerd???
en of het nu om hardcore gabber gaat, hardcore punk, hardcore metal crosover, of hardcore hiphop.
hardcore ben je, dat koop of jat je niet :W

ben je uitgeschoten met je distortion op 0:47 ofzo ?

layeren van drums kan heel goed werken, EQ is juist een goed iets voor drums, je wilt toch niet dat je snare als een kick gaat klinken met een boost van 80 hz, ze moeten juist allemaal hun eigen kleine subtiele plekje in de mix krijgen
Zoals ik al aangaf was die beat een testje met de culture vulture distorion unit. Kan kloppen dat hij een beetje everdreven :Dklinkt.

Over die eq bedoel ik dat ik gemerkt heb als je gaat layeren het beste werkt als je de samples orgineel houd kwa eq. Lekker vol.
Zoizo moeten de samples met elkaar kloppen. Vroeger probeerde ik ze bij elkaar eq-en, maar tegenwoordig gooi ik dan een laag weg en probeer ik weer een andere sample te zoeken.
Begrijp je.;)

Over die 80 hz. Ik bedoel ook op de bassdrum appart. Een low-cut en een high-cut op zijn tijd is ook wel handig.

Waarschijnlijk heb je alles al om "hardcore" Hip Hop te maken, alleen weet je niet hoe denk ik. Gooi verder eens een groepnaam op zodat we ook kunnen zien wat je nou bedoelt met hardcore Hip Hop. :biertje:

Zoals ik al aangaf was die beat een testje met de culture vulture distorion unit. Kan kloppen dat hij een beetje everdreven :Dklinkt.

Over die eq bedoel ik dat ik gemerkt heb als je gaat layeren het beste werkt als je de samples orgineel houd kwa eq. Lekker vol.
Zoizo moeten de samples met elkaar kloppen. Vroeger probeerde ik ze bij elkaar eq-en, maar tegenwoordig gooi ik dan een laag weg en probeer ik weer een andere sample te zoeken.
Begrijp je.;)

Over die 80 hz. Ik bedoel ook op de bassdrum appart. Een low-cut en een high-cut op zijn tijd is ook wel handig.

ach zo! tja, wat layeren qua drums betreft; er zijn zoveel wegen naar rome, maar we begrijpen elkaar op het punt van dat de drums al goed moeten zijn voordat je alles verder gaat uitmixen, dat is wel een pré; als je wacke drums hebt die niet bij je track passen dan gaat eq-en ook weinig oplossen, de basis moet gewoon goed zijn.

Tja, waarschijnlijk hebben z'n ouders vast nog wel wat vinyl liggen waar je al dozijnen aan beats mee kunt maken, althans zo ben ik wel begonnen =)

:dubbel:
Vroeger noemden we dit "in de platenzaak rondhangen".

Over die samples of loops zoeken: het lijkt alsof dat in een soort van golfbeweging gaat. Vijf jaar geleden waren rockplaten uit de jaren 70 heel populair. Nu lijkt het weer dat men meer naar de funk grijpt van de jaren 80-tig.
Misschien gaat de volgende generatie grijpen naar de alternatieve rock van de jaren 90. In de Industrial hoek kun je lekkere samples, vind ik zelf.
Al ben ik geen Hiphop expert, 8o).
Ik ben meer een old-skool fan; PE, Ice-T, NWA dus ook Ice Cube en Dr Dre.

Ik heb even een Hardcore hip hop track gemaakt, met losse samples uit
een sample pack.

Ik ben er op gaan rappen met wat vrienden en ben er op gaan scratchen.

Heb deze track gemaakt in Cubase Sx, met de vsti"s NI Battery en Halion.

http://www.2shared.com/file/2682746/781738ed/Muilkorf_-_Hardcore.html

En Hardcore hip hop vind in nederland de Osdorp posse,
en in het buitenland Skoolly D, T La rock, Mantronix, Public enemy enz

Gr Jake

een moordenaar! een moordenaar! een moordenaar? een moordenaar!

jammer dat dat alweer iets van 20 jaar oud geleden is nu . Misschien iets nieuws bedenken? Iets minder pochen, iets meer melden. Volgens mij heb je er genoeg talent en creativiteit etc. voor. Moet lukken, zet m op :okdan:

Vette beat en Schratsss. De rap nog een beetje knullig kwa timing soms.
Vind dat geluidje waar je mee begint ook net irritant.
Maar nu is het duidelijk wat je voor hiphop bedoeld. Je noemt wel Meteen vier HipHop grootheden. (Ik bedoel niet Osdorp, da vin ikniks)
Dat is veel van dat 808, sp1200 en s950 werk.

Wat wou je nou eigelijk weten? Een goeie sample pack?

ik ben ook meer een epmd pe en soo dat soort vroegre drum/hiphop freak
met timbaland en hun silky sound heb ik weinig
dus hardcore is tegn woordig ver te zoeken ,...
wel jammer dat nelly furtado ,...er niet so over denk tegenwoordig [o oo o wat si zij .lekkah]

duidelijk de man heeft wel verstand ervan ,..en zit niet in de today,s stylie
go onnnnnnnn

Back