USB MIDI-interface

Xeeder

Nieuwkomer
mc-505.jpg

Ik heb thuis deze groovebox staan, nu zou ik die graag gaan gebruiken om zelf wat muziek te gaan maken :). Ik heb er al wat met zitten prutsen en heb er wel al enkele leuke klankjes uitgekregen.

Nu zou ik die klanken graag via een USB2 audio interface met midi ondersteuning met de pc opnemen om dan achteraf te gaan gebruiken om nummers in elkaar te steken.

Ik heb al een rond gekeken en op sommige websites raden ze dit aan:
http://www.keymusic.be/details.asp?prodid=94238&taal=

Ik lees dat het doet wat ik vraag en dat er meteen een gestriped versie van cubase bijzit (cubase LE) waarmee je toch al wat kan doen.

Zijn er mensen die betere alternatieven weten, of ervaringen hebben met dit apparaat?

Alvast bedankt ;)

Heb m net een paar dagen en tot nu toe geen klachten. Heb iig ervaren dat het een wereld van verschil is in vergelijking met de ingebouwde geluidskaart van mn laptop, maar ja zoveel zegt dat niet. Iig wil ik even kwijt dat de 195 euro die ze op die link van je vragen belachelijk is, heb m nieuw gekocht bij Dijkman muziek in Alkmaar voor 159 euro, misschien dat ie elders nog goedkoper te krijgen is.

De emu0404usb kun je eventueel ook overwegen. Deze is nog goedkoper ook.

De emu0404usb kun je eventueel ook overwegen. Deze is nog goedkoper ook.
Maar die heeft volgens mij geen SPDIF in/out en dat vind ik als dj een mooie extra :). Hij lijkt me trouwens ook niet echt goedkoper, de usb versie vind ik niet meteen onder de 199euro en met de pci versie ben ik niet veel aangezien ik vooral met laptops werk.

S/PDIF in/out zit er wel op maar je hebt gelijk, hij is 200 euro. Zit wel een berg software (lite versies) bij maar das bij die tascam ook volgens mij.

S/PDIF in/out zit er wel op maar je hebt gelijk, hij is 200 euro. Zit wel een berg software (lite versies) bij maar das bij die tascam ook volgens mij.

Ja ik zie idd dat er redelijk wat software bijzit, maar hoofdzakelijk windows versies. Bij de tascam zit een mac versie van Cubase (LE) waarin ik al eens een tijdje heb doorgebracht, ik zal deze dus waarschijnlijk gebruiken.

Qua specs zal het weinig verschil uitmaken en ik denk dat 159 euro een mooie prijs is. Ik heb mijn emu0404usb tweedehands gekocht maar was dat ff vergeten :)

Back