Motif 6 icm Seqence software

riczun

Nieuwkomer
Hallo allemaal!

Ik heb sinds kort een Yamaha motif 6 (classic) staan en ben er er blij mee. Alleen ik ben nog nieuw met het gebruik van seqence software.

De ingebouwde seqencer gebruiken vind ik zelf wat lastig, zeker met het bewerken.
Wat ik in eerste instantie wil is gewoon midi data versturen naar de pc en dan weer terug laten komen naar de motif, zodat deze het afspeelt.
Ik maak gebruik van ubs-midi en dat werkt opzich wel, want ik heb nog een lekker oud programma van vroeger: Voyetra, misschien kennen sommige het nog wel.

Maar ik wil dus ook de remote control werkend hebben, want anders heb ik er weinig aan.
Volgens de handleiding kan er gebruik gemaakt worden van bijv Cubase VST 32, maar dat is natuurlijk nergens meer te verkrijgen.

Heeft iemand tips voor een soft seq, waarmee ik de remote control kan gebruiken?

Bedankt alvast!

Hallo allemaal!
Maar ik wil dus ook de remote control werkend hebben, want anders heb ik er weinig aan.
Volgens de handleiding kan er gebruik gemaakt worden van bijv Cubase VST 32, maar dat is natuurlijk nergens meer te verkrijgen.

De handleiding is natuurlijk opgesteld toen de Motif werd geintroduceerd en dat is toch al enkele jaren geleden. Logisch dat nieuwere DAW-software niet vermeld is.

De populaire DAW-programma's ondersteunen vast wel remote control al is het toch verstandig om dat toch eerst na te gaan. Cubase 4/Studio/AI ondersteunen dit alvast maar ik weet niet of dit ook het geval is bij bv. Cubase SE/LE.

Bedankt voor je reactie. Inderdaad is de motif classic al jaren oud.

Echter ik vroeg me af of er hier al motif classic eigenaren al een een werkende remote control met een software sequencer hebben kunnen krijgen. En dan vooral met welke programma!

seq control

seq control

Kijk eens op www.motifator.com. Daar vind je veel info op dat gebied. Ik heb het zelf m'n Motif6 werkend met Cubase SX. (en voorheen VST). Als er een midi learn functie inzit krijg je het meestal weel werkend als je een beetje handig ben met software en midi.
Succes ermee!

Ik had inderdaad al eerder rondgezocht op modifator.com. Staat een hoop bruikbare info, helaas nog niet mee gelukt!

Ik heb nu een demo van Cakewalk Pro Audio 9 geinstalleerd (lekker oud, heb ik vroeger ook nog mee gewerkt, het kwam me zo bekend voor!). Deze zou ook volgens de handleiding ondersteund worden met remote control.
Ik heb de definities van alle instrumenten kunnen importeren, dus ik kan nu hiermee al wel alle instrumenten aanroepen in verschillende banken. Dan veranderd dit ook meteen op mijn motif schermpje.

Ik heb volgens mij al alle opties geprobeerd in cakewalk, alleen helaas doet de remote control het maar niet. Track selecting, seq knoppen en de schuiven reageren helemaal niet.
Ik weet ook niet precies hoe ik nu de poorten moet instellen.

ik weet niet of je met usb-midi bedoelt dat je een usb-midi interface hebt, maar om de remote control functionaliteit van de motif te gebruiken, moet je 'm aansluiten via USB. Dus met de usb uitgang van de motif rechtstreeks in je pc (bij voorkeur niet via een usb hub). Vervolgens kun je in het utilitymenu van de motif instellen met welke sequencer je werkt.

Ja, klopt. Ik heb de motif wel via USB direct op de pc aangesloten. En ik heb bij utility het template 'cakewalk' gekozen.

Verder heb ik localcntrl uitgezet en de seqCrtl staat op in/out, omdat hij zowel opdrachten moet versturen en ontvangen.
De Midi Sync heb ik op MIDI staan, zodat cakewalk de synchronisatie regelt.

Waar ik over twijfel is het volgende :
BasicRevCH - 1 (ontvangstkanaal)
KBDTransCH - 1 (toetsenbord verstuurd kanaal)
DeviceNO - all

En dan nu in Cakewalk zelf twijfel ik welke porten moet gebruiken:
Bij Midi input zijn alle kanalen aangevinkt. En 'local on port' staat hier op 1

Hier een screenshot hoe het eruit ziet:

En dan nu de Midi output, ook even een screenshot van de instellingen.

Ik twijfel dus of de porten in cakewalk wel goed staan ingesteld.
Misschien iemand een idee?

En dan nu de Midi output, ook even een screenshot van de instellingen.

Ik twijfel dus of de porten in cakewalk wel goed staan ingesteld.
Misschien iemand een idee?

Ik zie dat de MIDI out port op 1 staat. Als ik me niet vergis dan is de Remote Control op een Motif vast ingesteld op poort 3. Wat gebeurt er als je de poort wijzigd naar 3?

Bedankt voor je reactie!

Wel een slimme, ik had dat ook ergens gelezen inderdaad. Helaas maakt het geen verschil uit. Heb ook diverse kanalen anders ingesteld op de motif, maar het mag helaas niet baten.
Ik heb ook de firmware geupdated naar de nieuwste versie van 1.9!

Back