antialiasing in reaktor?

egwin

Nieuwkomer
ik ben nieuwsgierig:

altijd als ik in reaktor3 een subbas maak (om te layeren met de gewone bas) hoor ik 'm schakelen en gekke tuutjes maken

ik heb het over een gewone kale sine osc met een adsr envelope, attack en release verlengen helpt nix, reaktor blijft klikken en kleine tuurjes maken, maar ze zijn best wel hoorbaar bij een kale sub.

het ligt niet aan mijn buffersettings ofzo, ik denk dat die oscs in reaktor een antiaaliasing filter ontberen, kan dit kloppen?
heeft absynth dit probleem ook? in good old VAZ modular had ik dit probleem niet... maar die asio drivers zijn !@#.
als ik dr een lowpass achter plak is het probleem overigens opgelost, ik wil eigenlijk alleen weten of jullie het probleem ook hebben?

mzzl
egwin w.

schakelen en gekke tuutjes maken? dat riekt meer naar een groundloop ofzo...... hoor je ook verschil als je je muis beweegt of juist niet?

Olaf

neuh daar ligt het echt niet aan ik heb redelijke geluidskaart (hoontech dspval24) en kabels, bovendien heb ik dat in andere programma's niet. Het wordt niet erger als ik de muis beweeg. Nu je het zegt de geluidjes lijken er idd wel een beetje op, maar ik ben er vrij zeker van dat het wat anders is. als ik een heel zacht geluidje uit reaktor of iets anders laat komen, en mn amp(lees barrel hifisetje ;) ) vol open zet dan hoor ik het niet.

Zet er anders eens een (steil) laagdoorlaat filter op als laatste in de schakeling.
Als je de freq dan insteld op de helft van de freq dat je Reaktor staat heb je automatisch een anti aliasing filter. (wel binnen het programma).

het lijkt me ERG sterk dat NI geen anti-aliasing in hun oscillator algo's heeft ingebakken....staat vast wel iets over in de help/manual van reaktor

Olaf

Back